کد خبر 1536844
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
پوتین

دستیار رئیس‌جمهور روسیه گفت «ولادیمیر پوتین» امروز پنج مکالمه تلفنی از جمله با سران رژیم صهیونیستی و فلسطین خواهد داشت.

به گزارش مشرق، «یوری اوشاکوف» دستیار رئیس‌جمهور روسیه گفت «ولادیمیر پوتین» امروز با روسای‌جمهور سوریه و ایران تلفنی گفت‌وگو کرد و قرار است با سران مصر، فلسطین و نخست‌وزیر اسرائیل هم تماس‌هایی انجام شود.

این مقام ارشد روس با بیان این که رئیس‌جمهور روسیه تحولات درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی را به دقت دنبال می‌کند، افزود: معتقدیم باید فورا آتش‌بس برقرار و روند صلح آغاز شود.

وی افزود: هدف از هر مذاکرات صلحی باید راه‌حل دو کشوری مورد تایید سازمان ملل باشد که ایجاد کشور فلسطین را تضمین می‌کند.

روسای‌جمهور روسیه و سوریه در تماس تلفنی امروز بر ضرورت رسیدن فوری کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در نوار غزه و توقف بمباران و آوارگی مردم بی‌گناه تاکید کردند.

همچنین به گفته معاون سیاسی رئیس‌جمهور، رئیسی درگفت‌وگوی امروز با پوتین درباره ادامه جنایات رژیم صهیونیستی هشدار داد. وی تداوم محاصره، کشتار زنان و کودکان و همچنین حمله زمینی به غزه را موجب جنگ طولانی و گسترده دانست.

رئیس‌جمهور روسیه در اظهارت اخیر خود در جمع خبرنگاران در قرقیزستان گفت: «سناریوهای شرورانه‌ای در حال پدیدار شدن هستند از جمله اینکه اقدامات نظامی و غیرنظامی اتخاذشده علیه غزه با محاصره لنینگراد در دوران جنگ جهانی دوم قابل مقایسه است».

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه هشدار داده شبح مرگ بر غزۀ در محاصره سایه افکنده و هزاران نفر در نوار غزه بدون برق، غذا و دارو به کام مرگ کشانده خواهند شد.

در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین شامگاه یکشنبه اعلام کرد تعداد شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به غزه به ۲۶۷۰ نفر و بیش از ۹۶۰۰ مجروح رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس