قاهره: اسرائیل هنوز اجازه ارسال کمک‌ها به غزه را نداده است

وزیر خارجه مصر با اشاره به اینکه قاهره در تلاش است تا اوضاع اراضی اشغالی را آرام کند، گفت که تل‌آویو هنوز اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را نداده است.

به گزارش مشرق، «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر، ظهر امروز (دوشنبه)، بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مصر گفت: «اسرائیل اجازه بازگشایی گذرگاه از طرف غزه را نداده است. ما آماده ارسال کمک‌ها هستیم و امیدواریم گشایشی صورت گیرد».

سامح شکری اضافه کرد: «متاسفانه اسرائیل هنوز اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را نداده است».

او همچنین تاکید کرد: «ما بر آرام‌سازی اوضاع متمرکز هستیم و وضعیت نمی‌تواند به همین شکل ادامه پیدا کند. برای توقف تنش‌ها در غزه که ممکن است از کنترل خارج شود، تلاشمان را افزایش می‌دهیم».

منابع خبری فلسطینی و مصری، صبح امروز خبر داده بودند ۱۰۰ کامیون حامل حدود ۱۰۰۰ تن کمک‌های بشردوستانه در مصر منتظر کسب مجوز و ورود به نوار غزه هستند.

خبرگزاری «رویترز»، صبح امروز، مدعی شده بود که مصر، رژیم صهیونسیتی و آمریکا بر سر آتش‌بسی موقت توافق کرده‌اند تا کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شود و شهروندان خارجی از نوار غزه خارج شوند.

با این حال، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لحظاتی بعد این خبر را تکذیب و اعلام کرد درباره هیچ گونه آتش‌بسی در نوار غزه توافق نشده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس