کد خبر 1536675
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
جنگ ادعاها در والیبال؛ کمیته اخلاق ورود کند

جنگ رسانه‌ای بین بهروز عطایی و میلاد عبادی‌پور وارد فاز جدیدی شده و سرمربی تیم ملی اتهاماتی را متوجه مسئولان فدراسیون والیبال کرده است.

به گزارش مشرق، امسال یکی از پرحاشیه‌ترین سال‌های والیبال کشور است. نتایج ضعیف تیم ملی والیبال به خصوص در رقابت‌های انتخابی المپیک، نارضایتی‌های زیادی را به دنبال داشت و بسیاری از اهالی والیبال به این عملکرد تیم ملی واکنش‌های منفی نشان دادند. روی دیگر ماجرا به جنگ رسانه‌ای میلاد عبادی‌پور با بهروز عطایی برمی‌گردد. عبادی‌پور در گفت‌وگویی که چند روز پیش داشت عنوان کرد که کادر پیشین تیم ملی والیبال در حد مسابقات داخلی است و نه مسابقات بین‌المللی. این بازیکن که فصل گذشته عملکرد ناموفقی در تیم میلانو داشت در خصوص اینکه برای انتخابی المپیک از تیم ملی کنار گذاشته شد هم گفت که عملکرد خوبی در قهرمانی آسیا داشته و عطایی هم که عنوان کرده او نتوانسته به تیم ملی کمک کند یا چیزی از والیبال نمی‌داند یا اینکه با غرض صحبت می‌کند.

در ادامه نوبت به بهروز عطایی رسید که صحبت‌های تندی را انجام دهد. صحبت‌هایی که بخشی از آن متوجه میلاد عبادی‌پور بود و بخشی دیگر متوجه مسئولان فدراسیون والیبال. عطایی خطاب به عبادی‌پور گفت: «آیا شما حرفه‌ای هستید که در کوران مسابقات علیه کادر فنی مصاحبه کردید؟ دلتان می‌خواهد؟ شما بیجا کردید که صحبت کردید. توهمات عبادی‌پور بالا رفته است و نمی‌تواند خودش را کنترل کند. او در فینال مسابقات قهرمانی آسیا مقابل ژاپن ۱۹ اسپک زد و ۷ امتیاز گرفت. عبادی‌پور در کدام باشگاه بزرگ دنیا بازی کرده بود؟»

بیشتر بخوانید:

سکوت بهروز عطایی شکست؛ اگر اتفاقات آمریکا را بگویم چهار ستون بدن همه می‌لرزد/ آقای عبادی‌پور! شما بیجا کردی مصاحبه کردی

عطایی در ادامه به مسئولان فدراسیون والیبال هم تاخت؛ «توقع داشتم وقتی عبادی‌پور علیه افشاردوست مصاحبه کرد، کمیته فنی به من اجازه دعوت از این بازیکن را ندهد. به نظرم فدراسیون گاهی برای رسیدن به اهدافش از خطوط قرمز خود هم عبور می‌کند. آنها می‌گویند تیم ببرد و موارد دیگر مهم نیست. اتفاقاتی در آمریکا برای تیم ملی رخ داد که اگر بگویم چهار ستون بدن همه می‌لرزد و کسی حرفی نزد، چون رسانه‌ها در اختیار روابط عمومی فدراسیون بودند. شنیده‌ام از فدراسیون اعلام کردند که عطایی را بزنید و داورزنی را نزنید! این موارد خط دهی شده است.»

یک روز پیش از مصاحبه عطایی، فدراسیون والیبال که متوجه برخی حواشی در تیم ملی شده بود تصمیم به تشکیل کمیته اخلاق بگیرد تا از این پس مسائل پشت پرده والیبال ایران و بداخلاقی‌ها و ... در این کمیته بررسی شود. قطعا این کمیته می‌تواند نقش بازدارنده‌ای در جریان بازیکن‌سالاری که بر والیبال ایران سایه انداخته داشته باشد. برخی ملی‌پوشان سابق و فعلی والیبال ایران در والیبال دنیا هیچ جایگاه قابل توجهی ندارند و در طی سال‌های گذشته با کمک برخی جریانات توانسته بودند در تیم ملی تاخت و تاز کنند و این تیم را به ملک شخصی خود تبدیل کنند.

همچنین کمیته اخلاق باید صحبت‌ها و ادعاهای بهروز عطایی را هم مورد بررسی و پیگیری قرار دهد و اگر حرف‌های این مربی ثابت شد باید با متخلفان برخورد شود اما اگر ثابت نشد این برخورد باید با عطایی انجام شود. هر چند در حال حاضر عطایی پاسخگوی این مسئله باشد که چرا پیش از استعفا چنین صحبت‌هایی انجام نداده بود و حالا که جایگاهی در تیم ملی ندارد افشاگری می‌کند. اگر صحبت‌های عطایی بدون سند باشد می‌تواند روشی برای توجیه نتایج ضعیف تیم ملی محسوب شود و اگر سندی دارد باید در اختیار کمیته اخلاق قرار بگیرد.

انتظار می‌رود فدراسیون والیبال یکبار برای همیشه سازوکاری برای چنین مسائلی در نظر بگیرد. تشکیل کمیته اخلاق می‌تواند راه حلی درست باشد به شرط اینکه ساختار آن با قواعد بین‌المللی در تضاد نباشد و البته در رسیدگی به تخلفات ملاحظات را کنار بگذارد و از نام‌ها هراسی نداشته باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 44ساله IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 0
    وقتی که افرادی چون شیخ بنفش انگلیسی و باند تبهکارش اعدام نمی شوند پست تر از آنها هفت تیر کش می شوند آقای عطایی دست بردار از فرافکنی و دروغ و ماله کشی عذاب جهنمت رو با این لاطائلات که از ذهن مریضت تراوش می کند بیشتر نکن
  • پری مجرد 44ساله IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 0
    لعنت خداوند بر افراد سفله و منحط و مبتذل و وقیح و چندش آور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس