کد خبر 1536508
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
استاندار تهران: ساخت ۴۳ هزار مسکن در دست اجرا است

استاندار تهران با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم اعلام کرد: هم اکنون احداث ۴۳ هزار واحد مسکونی در دست اجرا است.

به گزارش مشرق، علیرضا فخاری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مسکن و همچنین ستاد بازآفرینی شهری استان تهران اظهار داشت: سهم استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۵۰۰ هزار واحد و البته تعداد متقاضیان یک میلیون نفر است که با احتساب آمار حوزه بازآفرینی، احداث حدود ۴۳ هزار واحد در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در طرح نهضت ملی از لحاظ برنامه و سقف عقب ماندگی نداریم اما استان تهران در کلیات امر با یک سری محدودیت‌ها به لحاظ کمبود زمین و شیب تند منحنی اراضی شمالی استان و همچنین کاربری ها در بخش جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب مواجه است.

استاندار تهران ادامه داد: عمدتا این کاربری‌ها کشاورزی است که به دلایلی چون فقدان منابع آبی و حتی تفکیک اراضی به قطعات کوچک‌تر، قابلیت لازم را برای کشاورزی ندارد و باید در تصمیمات مناسب و جدید در بارگذاری های آتی در سطح استان تهران در نظر گرفته شود.

استاندار تهران یادآور شد: با لحاظ کردن این موارد، می‌توان شهرهای منفصل از تهران و شهرستان‌ها را به عنوان الحاقی جدید به بخشی از شهرستان ها منظور کنیم و در آینده پیش بینی لازم برای چیدمان جمعیت در سطح استان تهران در برنامه ریزی ها در دستور کار قرار می گیرد.

به گفته وی، جلسات شورای مسکن به صورت دوره ای برای رسیدن به وضعیت مطلوب مورد انتظار برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 0
    ٤٣هزار تا براي شهر بيست ميليوني!!!!! زياد نيست!!! ؟خسته ميشيد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس