واکنش حسن رنگرز به وضعیت برادران گرایی

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی می گوید توقع خودش از شاگردانش در جهانی صربستان و بازی های آسیایی هانگژو بیشتر بوده است.

به گزارش مشرق، حسن رنگرز که برای قرار گرفتن در راس تیم ملی کشتی فرنگی قید مدیرکلی ورزش استان مازندران را زد، در یک سال قبل نتایج قابل قبولی کسب کرده و در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته است.

کشتی فرنگی ایران که حالا در چند وزن مدعیان بزرگی در سطح جهان دارد، در چند وزن نیز دچار ضعف است. حسن رنگرز می گوید در فاصله کمی که تا المپیک مانده، هدف اصلی کسب سه سهمیه باقی مانده و در نهایت آماده سازی همین تیم برای کسب خوشرنگ ترین مدال ها در پاریس است.

در خصوص نتایج تیم ملی کشتی فرنگی در بلگراد و هانگژو، آخرین وضعیت رضا گرایی و حواشی مربوط به محمدعلی گرایی و پیش بینی از المپیک پاریس با حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی دقایقی همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های رنگرز را می خوانید.

عملکرد همه در جهانی خوب بود، به جز سه وزن

مسابقات جهانی از نظر کمی و کیفی در سطح بالایی برگزار شد و نسبت به سال قبل تیم های کوبا، روسیه و بلاروس به مسابقات اضافه شده بودند. توانستیم جایگاه تیم ایران را بین بهترین های جهان تثبیت و چهارمی سال قبل را به نایب قهرمانی تبدیل کنیم. خدا را شکر مسابقات با طلای شیرین امین میرزازاده در سنگین وزن برای ما تمام شد و نتیجه ای که کسب کرده بودیم را دلنشین تر کرد. از نظر من عملکرد خوبی در مجموع داشتیم، اما به عنوان مسئول فنی تیم توقع من بیش از این بوده. به ویژه در اوزان ۶۳، ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم اصلا توقع من برآورده نشد. قطعا این ضعف ها آسیب شناسی خواهد شد.

انتظار داشتیم در هانگژو ۴ طلا بگیریم

بعد از مسابقات جهانی فرصت بسیار کوتاهی برای حضور در بازی های آسیایی داشتیم. ۴ نفر از تیم جهانی با تیمی که به هانگژو می رفت، مشترک بودند. عدم ریکاوری مناسب به سبب فاصله اندک با حضور در بازی های آسیایی روی عملکرد تیم تاثیرگذار بود و طراحی تمرین و موضوع تغذیه را حساس تر می کرد. ما توقع کسب ۴ نشان طلا را در هانگژو داشتیم که بازهم در وزن ۸۷ کیلوگرم توقع ما به هیچ عنوان برآورده نشد. در ۶۷ کیلوگرم نیز دانیال سهرابی با بی تجربگی و جوانی کار دست خودش و تیم داد. به هر حال برای پشتوانه سازی باید هزینه هایی پرداخت کنیم.

برخی مواقع باید بهای جوانگرایی را بدهیم

به نظرم هم رسانه ها و هم کارشناسان باید همراهی کنند تا بتوانیم به جز مسابقات جهانی و المپیک در بقیه میادین کار را به سمت پشتوانه سازی ببریم. یکی از بهترین فرصت ها همین مسابقات امیدهای جهان است که باید به جوانترها میدان بدهیم؛ به بهای اینکه حتی قهرمان نشویم.

رقیب اصلی رضا گرایی وزنش است!

محمدرضا گرایی قهرمان المپیک بوده و توقعات از او بالاست. در سه سال گذشته رضا چهار مدال ارزشمند کسب کرده و رقیب اصلی او هم وزنش است. هر چه جلوتر برویم، کاهش وزن بدن او را بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد. امسال هم رضا گرایی با غیرت مثال زدنی کشتی گرفت و توانست هم سهمیه المپیک بگیرد و هم نشان برنز را کسب کند. فاصله زیادی با المپیک نداریم و باید سرمایه های خودمان را حفظ کنیم، اما اعتقاد دارم اگر نگاه ما به رضا گرایی المپیکی بودف او بعد از المپیک توکیو نباید در همان وزن ۶۷ کیلوگرم می ماند. این وزن کم کردن ها در جهانی سه سال اخیر روی عملکرد گرایی تاثیر مستقیم داشته است.

فدراسیون پیگیر تعلیق محمدعلی گرایی است

در خصوص اتفاقی که برای محمدعلی گرایی رخ داده، فدراسیون کشتی از تمام ظرفیت های خودش استفاده می کند تا شرایط نامطلوبی برای این کشتی گیر رخ ندهد. فعلا اتفاقی رخ نداده و فقط از ما توضیح خواستند. به هر حال این موضوع باید در سطح بین المللی از طریق تیم حقوقی فدراسیون پیگیری شود و با یک ادبیات حقوقی پاسخ این دوستان را بدهیم. تا روشن شدن این موضوع نمی توانم اظهارنظر بیشتری در این خصوص داشته باشم چون فدراسیون پیگیر ماجراست.

هر کسی عضو تیم ملی شود، باید طلای المپیک بیاورد

کارمان برای المپیک پاریس بسیار دشوار است. در وهله اول باید تلاشمان را به کار ببندیم تا سهمیه های کشتی فرنگی ایران را کامل کنیم. در وهله بعدی سراغ انتخاب تیم و آماده سازی فرنگی کاران می رویم. با اینکه هیچ چیز در المپیک قابل پیش بینی نیست، اما اعتقاد دارم هر کسی که بتواند عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک شود، باید بتواند مدال طلا بیاورد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    4 4
    با همین حرفها توقع ها رو بالا می برید و استرس زیادی به کشتی گیر وارد میکنید یعنی چی همه باید طلا بگیرند؟
  • ایرانی با غیرت IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    3 1
    این کاری را که کشتی گیر وزن 67 کیلوی جوان شما در بازی های آسیائی انجام داد و مدال طلا را با مدال برنز عوض کرد تنها اسمی را که میشود بر ان گذاشت حماقت محض است و نه خامی و جوانی و بی تجربگی !؟ شما بیش از حد به کشتی گیرانتان بها میدهید و باعث میشود انها اقدامات خودسرانه انجام دهند و در نهایت به تیم ملی ضرر برسانند و باعث ناراحتی مردم شوند. اینها را بایستی نقره داغ کرد تا دیگر دست به چنین اقدامات خودسرانه ائی نزنند.
  • تقی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    2 1
    نمی خواد از عملکرد اونا دفاع کنی شماها که این همه ادعا جوانمردی دارین از خودت سوال کردی بطری پرت کردن وسط کشتی چه معنی داره
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    3 2
    اینکه بطری آب را پرت کنی وسط مسابقه کجای اخلاق ورزشی هست؟
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 0
    ان شاالله موفق باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس