کد خبر 1535348
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
عراق به نوار غزه کمک‌های انسان‌دوستانه می‌فرستد

سخنگوی دولت عراق خبر داد که نخست‌وزیر این کشور دستور داده تا به نوار غزه کمک‌های انسان‌دوستانه فرستاده شود.

به گزارش مشرق، «محمد السودانی» نخست وزیر عراق بعد از ظهر امروز پنجشنبه دستور داد که کمک‌های انسان‌دوستانه به نوار غزه ارسال شود.

پایگاه خبری «المعلومه» به نقل از «باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق گزارش داد: در تأیید مواضع ثابت و اصولی عراق در قبال مسئله فلسطین، نخست وزیر دستور ارسال کمکهای انسان‌دوستانه را صادر کرد.

العوادی خبر داد که ارسال این کمکها با هماهنگی مسؤولان مصری صورت خواهد گرفت؛ کمکهایی که شامل تجهیزات پزشکی و درمانی و نیازهای انسانی فوری برای ملت فلسطین است.

دولت عراق پیش از این هم بارها از مسئله فلسطین حمایت کرده است. «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر هم روز گذشته طی سخنانی با موضوع محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه که پس از عملیات «طوفان الاقصی» تشدید شد، پیامی برای ایران، عربستان سعودی و مصر ارسال کرد.

الصدر گفت: کشورهای عربی و اسلامی به رهبری عربستان سعودی، مصر و ایران باید برای تامین آب و غذا برای مردم غزه تلاش کنند.

وی ادامه داد: «بازپس‌گیری قدس و اراضی اشغالی امانتی در دست ماست و مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی را تحقیر کرده است». رهبر جریان صدر در بخش دیگری تاکید کرد: فرقی بین مسلمان سُنی و شیعه و حتی مسیحی در این مسائل انسانی وجود ندارد.

الصدر در ادامه سخنانش، از عدم ایفای نقش لازم و مورد نیاز توسط تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس، انتقاد کرد. او ضمن تقدیر از راهپیمایی باشکوه مردم عراق در حمایت از فلسطین خاطرنشان کرد که عمامه خود را برداشته و تا رسیدن کمک‌ها به غزه کار خواهد کرد. رهبر جنبش صدر عراق از مردم این کشور خواست که روز جمعه تظاهرات میلیونی در حمایت از نوار غزه در بغداد برگزار کنند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس، صبح روز شنبه ۷ اکتبر، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار داد و درگیری‌ها که تاکنون ادامه دارد، منجر به هلاکت بیش از هزار صهیونیست شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    عربستان که پولش زیاده و با امریکا و روس و کشور غاصب دوسته ایا کمک نمیکند و ترسیده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس