کد خبر 1535227
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
فرانسه کشته شدن دومین تبعه صهیونیست خود را تایید کرد

روزنامه «لو فیگارو» که پیشتر گزارش‌های متعددی از بحران خدمات پزشکی در فرانسه منتشر کرده است، این بار از مرگ‌های مشکوک در بیمارستان «رُمیرمان» (Remiremont) واقع در شمال شرقی این کشور پرده برداشت.

به گزارش مشرق، در گزارش‌های متوالی که این روزنامه پرشمارگان از مرگ‌های مشکوک در بیمارستان رُمیرمان منتشر کرده، به دستکم هفت مرگ مشکوک، آغاز تشکیل پرونده یک مرگ مشکوک دیگر و تحقیقات مقدماتی در زمینه سه پرونده در رابطه با وقوع صدمات جانی و غیرعمد از سال ۲۰۲۲ اشاره شده است.

این روزنامه پیشتر نیز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده بود که افزون بر ۱۰ نفر پس از انجام عمل جراحی در این مرکز بیمارستانی در شرایط غیرقابل توضیح جان خود را از دست دادند.

دومینیک شُوُ (Dominique Cheveau) مدیر این بیمارستان در نهایت به «شکست» در ارایه خدمات پزشکی اعتراف و تایید کرده است که «ما به وظیفه خود درست عمل نکرده‌ایم».

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در لو فیگارو، بیشتر مرگ‌های مشکوک مربوط به بخش جراحی ارتوپدی است که برای مثال می‌توان به مرگ مشکوک یک بیمار در سوم اکتبر (۱۱ مهر جاری) به دنبال عوارض جانبی جدی در بخش جراحی ارتوپدی اشاره داشت.

این مرگ درحالی ثبت شده است که پیشتر نیز پنج مرگ مشکوک در همان بخش ثبت و روند تحقیقات پزشکی-اداری در این زمینه آغاز شده بود.

پرونده‌ای که در سوم اکتبر ثبت شده مربوط به عمل جراحی روی استخوان ران یک زن بازنشسته ۷۸ ساله است که در اثر سقوط شکسته بود. این بیمار پس از جراحی قرار بود به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شود اما به دلیل پر بودن آن بخش، در بخش معمولی بستری و دچار عوارض بعد از عمل شد و جان باخت.

جمعی از خانواده‌های قربانیان که به شدت از شرایط حاکم بر این واحد درمانی ناراضی و عصبانی هستند، اظهار تاسف کرده‌اند که روند بررسی شکایت‌ها بسیار دیر انجام می‌شود و افزون بر یک سال است که آنچه اتفاق می‌افتد را محکوم می‌کنند.

لو پاریزین: بیمارستان نباید بُکشد، باید درمان کند

فرزند یکی از قربانیان خدمات پزشکی بیمارستان رُمیرمان که مادر ۶۰ ساله خود را سال ۲۰۲۰ پس از یک عمل جراحی ساده در این بیمارستان از دست داده است، می‌گوید: وضعیت سلامتی مادرم پس از جراجی به طور ناگهانی وخیم و منجر به ایست قلبی و تنفسی و در نهایت مرگ وی شد.

وی به شباهت مرگ‌های مشکوک در این بیمارستان اشاره و اضافه می‌کند: قربانی جدید ۷۸ ساله بود؛ مثل مادرم، و به دنبال یک زمین خوردن ساده تحت عمل جراحی قرار گرفت و بعد از چند روز بدون اینکه کسی بفهمد چرا، بعد از عمل جان باخت.

وی اظهار امیدواری کرده است که خانواده‌های قربانیان جدید به آنها بپیوندند تا مبارزه را رهبری کنند و به این مرگ و میرهای متوالی پایان دهند.

روزنامه لو پاریزین نیز گزارشی از سخنان خانواده‌های قربانیان این بیمارستان با تیتر «مرگ‌های مشکوک در رُمیرمان: بیمارستان نباید بُکشد، باید درمان کند» منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، پسر یکی از بیمارانی که در این بیمارستان به دلایل نامشخص جان باخته است، تاکید دارد: مادرم آندره پولوس (André Paulus) در ژوئیه ۲۰۲۱ در بیمارستان رُمیرمان در سن ۸۲ سالگی پس از بستری شدن به دلیل شکستگی ۲ دنده درگذشت.

وی اضافه می‌کند: من افزون بر ۲ سال است که مدارک پزشکی مادرم را می‌خواهم و هنوز آنها را ندارم!

آرشیو ضعیف سوابق پزشکی، ویزیت نشدن مناسب بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند توسط متخصص جراح، مشکلات کارکنان پزشکی یا حتی فقدان نظارت کارورز توسط یک متخصص از جمله مشکلات این بیمارستان اعلام شده است.

کمبود پزشک، دارو و کارکنان حوزه درمان به ویژه در بخش اورژانس بیمارستانی از جمله چالش‌های دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در سال‌های اخیر است؛ موضوعی که از یک طرف به اعتراض، اعتصاب و تظاهرات کارکنان این بخش‌ها و از طرف دیگر به نارضایتی گسترده شهروندان فرانسوی منجر شده است.

به عبارتی بخش خدمات درمانی فرانسه به دلیل اعتصاب‌های گسترده پزشکان که ناشی از اعتراض به وضعیت شغلی‌ است، همواره با بحران‌ها و چالش‌های متعدد همراه بوده و از این منظر وضعیت اورژانس‌ها بیش از دیگر بخش‌ها موجب خشم شهروندان شده است تا جایی که در تازه‌ترین مورد، معترضان در بخش کَرِ (Carhaix) واقع در غرب فرانسه به دلیل مرگ یک نوزاد ۶ ماهه در یکی از بیمارستان‌های این کشور برای تظاهرات به صورت نمادین منجنیق به خیابان آورده اند و همچون همیشه با سرکوب پلیس مواجه شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    شهروندان آمریکا و اروپا در اسرائیل را خود اسرائیل می کشد و ناپدید می کند وبه گردن حماس می اندازد تا آمریکا واروپا را در مقابل حماس قرار دهد‌ . سران خائن آمریکا واروپا این موضوع را خوب می دانند ولی چون اسرائیل فرزند حرامزاده خودشان است غرورشان اجازه نمی دهد تا با اسرائیل برخورد کنند و به رو نمی آورند.
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    بعضی خودتحقیرها آرزوی مرگ در بیمارستانهای نایس فرانسه را دارند و یا چرا در مراتع آلپ
  • بختیاری IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    به احتمال زیاد این کفتارهای خبیث چون مثل قبل در افریقا نیستند برای آزمایش داروهای جدید این کارو روی پیرزن و پیرمردهای خودشون انجام میدن که در فرهنگ لبریز حقوق بشر انسان های بی مصرف و سربار جامعه محسوب میشن/// جنگل غرب آخرین نفس های نکبت بار خودشو کوفت میکنه، به همین زودی مکرون خوک صفت و سایر همرده های خودش از قوم لوط مثل قذافی و دام ملعون بدست ملت خودش در سوراخ موش سلاخی خواهند شد./

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس