کد خبر 1534954
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
بیمارستان

معاون توسعه وزارت بهداشت گفت: بیش از چهار هزار طرح بهداشتی و درمانی نیز در دست احداث بودند که از این تعداد ۲ هزار مورد در دولت مردمی سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مشرق، بهروز رحیمی روز چهارشنبه در هشتمین کنگره تخصصی و پنجمین کنگره بین المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات در مرکز همایش‌های رازی افزود: بیمارستان نمادی از فضای امن و موجود زنده و کاملا کنشگر فعالیت های اجتماعی است و باید ساخت آن را فنی و مهندسی دید تا باعث ایجاد سلامت و آرامش جسمی و روانی بیماران شود.

۵۰ هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت است

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت است، گفت: ۱۵ هزار تخت در ۲ سال اخیر تحویل داده شده و ساخت این مراکز درمانی همچنان ادامه دارد.


سازندگان به حوزه بهداشت توجه کنند

رحیمی افزود: در کنار بیمارستان سازی باید سازندگان نگاهی به فعالیت های حوزه بهداشت داشته باشند و پیوستگی در حوزه بهداشت و درمان در بخش سازه و تکنولوژی دیده شود.

به گفته معاون وزیر بهداشت، هوشمندسازی امر مهمی است که باید در ساخت بیمارستان مورد توجه قرار گیرد، و باعث کمتر شدن مدت اقامت بیمار و کاهش کنترل عفونت شود.

رحیمی تصریح کرد: مکان یابی برای ساخت بیمارستان نیز باید مورد توجه قرار گیرد، کرونا ثابت کرد که وجود بیمارستان در خارج از شهر می تواند در کنترل همه گیری ها موثر باشد و در عین حال بسیاری از پروژه های درمان علاوه بر برخورداری از تکنولوژی و استریل بودن باید با خرده فرهنگ ها متناسب باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس