دوحه: اسرائیل سریعا حملات خود را متوقف کند

وزیر خارجه قطر تأکید کرد که کشورهای غربی باید به رژیم اشغالگر فشار وارد کنند تا در سریعترین زمان ممکن، حملات خود را متوقف کند.

به گزارش مشرق، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه هفته جاری عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از هزار اسرائیلی و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر شامگاه امروز دوشنبه جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و تأکید کرد دوحه حامی ملت فلسطین است.

شبکه خبری المیادین به نقل از آل ثانی گزارش داد: کشورهای غربی باید به رژیم اشغالگر فشار وارد کنند تا در سریعترین زمان ممکن، حملات خود را متوقف کند.

ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر خبر داد که این کشور از آغاز این درگیری، با طرفهای منطقه‌ای، مسئولان فلسطینی و اسرائیلی در تماس بوده است تا بتواند تنش را کاهش بدهد.

الانصاری همچنین تأکید کرد، اولویت قطر در حال حاضر، توقف خونریزی و جلوگیری از هدف قرار دادن غیر نظامیان، آزادی اسرا و تضمین این مسئله است که این درگیری به یک جنگ منطقه‌ای بدل نشود.

یک منبع رسمی در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» امروز از میانجی‌گری قطر برای تبادل اسرا و زندانی بین این جنبش و رژیم موقت صهیونیستی خبر داد.

این مقام مطلع گفت که یکی از رهبران حماس به قطر اطلاع داده که این جنبش با تبادلی که آزادی تمام زندانیان زن فلسطینی را تضمین می‌کند، مخالف نیست.

وی همچنین خبر داد: «قطر با حمایت آمریکا، به‌دنبال دستیابی به یک توافق فوری است که منجر به آزادی زنان اسرائیلی اسیر شده توسط حماس در ازای آزادی ۳۶ زن فلسطینی محبوس در زندان‌های اسرائیل شود».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    1 0
    الان بالاخره برنده جنگ کی بود طوفان الاقصی یا شمشیر بران بزارید یک بار برای همیشه این دو قوم با همدیگه بدون دخالت خارجی ها مشکلشون رو حل کنند
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 0
    عمرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس