عملکرد عموزاد در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی سوال‌برانگیز بود

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به باخت سنگین رحمان عموزاد، آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای جهان در فینال بازی‌های آسیایی مقابل تولگا اوچیر، دارنده مدال برنز جهان از مغولستان پرداخت.

به گزارش مشرق، اتحادیه جهانی کشتی در گزارش خود با اشاره به خوشحالی بی اندازه اوچیر از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی، نوشت: این کشتی‌گیر مغول مدال طلای بازی‌های آسیایی را یک هدیه از طرف خداوند می‌داند که با یک حرکت بی‌نظیر مقابل عموزاد به دست آمده است. این فنی (پیچ کمر) است که نیاز به زمان‌بندی، دقت و اجرای کامل همراه با قدرت در انجام آن دارد.

اتحادیه جهانی ادامه داد: اوچیر این فن را بارها در مبارزه‌های خود انجام داده و به برتری رسیده است اما این حرکت او در فینال بازی‌های آسیایی مقابل عموزاد کامل و بی‌نقص بود. تکنیک او در اجرای این فن به قدری تمیز بود که حتی رحمان عموزاد که در اجرای این فن اگر نگوییم بهتر اما به همان اندازه خوب است، نتوانست از خود دفاع کند. اوچیر پس از اجرای فن پیچ کمر چهار امتیازی، از دفاع ضعیف عموزاد نهایت استفاده را برد و خیلی سریع به راحتی سه مرتبه او را بارانداز کرد و با امتیاز عالی ۱۱ بر ۱ کشتی را به پایان رساند تا به اولین مدال طلای خود در رده بزرگسالان در یک رویداد بین‌المللی برسد و شکست ۳ بر ۱ در فینال قهرمانی آسیا مقابل عموزاد را جبران کند.

بیشتر بخوانید:

شکست عجیب عموزاد در فینال/ رحمان به نقره بسنده کرد

این کشتی‌گیر مغول در این باره گفت: در وقت دوم مبارزه، عموزاد آرام آرام خسته شده بود و همان زمان به این فکر کردم که می توانم این حرکت را انجام دهم. این حرکت شانس من برای گرفتن امتیاز و پیروزی بود. این حرکتی بود که خدا به من هدیه داد.

اتحادیه جهانی کشتی با بیان اینکه شرایط رحمان عموزاد در مسابقات جهانی بلگراد هم با توجه به اینکه مدافع عنوان قهرمانی بود زیر سوال بود، ادامه داد: او پس از باخت به موسوکائف و ممدوف در نهایت به عنوان پنجمی رسید. مبارزه نخست او در بازی‌های آسیایی مقابل عباس رحمان‌اف ازبک نشان داد کاهش وزن می‌تواند عمکلرد او را روی تشک تا چه اندازه مختل کند؛ چرا که او سه مرتبه مقابل حریفش عقب افتاد اما در نهایت ۱۲ بر ۶ پیروز شد. او سپس یاماگوچی از ژاپن را ۲ بر ۱ برد و در نیمه نهایی نیز مقابل باجرانگ هندی که پس از ۱۳ ماه غیبت به میادین بازگشته بود عملکرد بسیار خوبی داشت و ۸ بر ۱ به برتری رسید.

مسابقات جهانی برای تومور اوچیر نیز ناامیدکننده بود. او با مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۲۱ راهی بلگراد شده بود اما امسال پس از باخت نزدیک به حاجی علی اف در نهایت نوزدهم شد. این باخت به طور قابل توجهی بر تومور اوچیر تأثیر گذاشت، اما او پس از آن بازگشت خوبی داشت و در بازی‌های آسیایی به مدال طلا رسید.

او در این باره گفت: در مسابقات جهانی شکست خوردم و این باعث شد تا مدت ها احساس بدی داشته باشم. اما در ۱۰ روز پس از آن، از همه لحاظ ریکاوری کردم و توانستم مدال طلا را کسب کنم و از این بابت خیلی خوشحالم؛ چرا که بعد از مسابقات قهرمانی جهان به شدت دچار ناامیدی شده بودم.

او از آنجایی که نتوانست در بین پنج نفر برتر مسابقات جهانی باشد باید برای کسب سهمیه المپیک سال آینده میلادی در مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا که در بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود، حاضر شود.

اوچیر تاکید کرد: سخت تمرین خواهم کرد و تمام تلاشم را برای کسب سهمیه المپیک خواهم کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس