امضای سند کمیسیون مشترک و ۸ یادداشت تفاهم بین ایران و بورکینافاسو

سند صورتجلسه نخستین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی و ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد.

به گزارش مشرق، سند صورتجلسه نخستین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی و هشت یادداشت تفاهم همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو شامگاه پنجشنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ در واگادوگو امضا شد.

براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در واگادوگو، این اسناد توسط «صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک و خانم «اولویا روآمبا» وزیر خارجه بورکینافاسو و رئیس بورکینافاسویی این کمیسیون در واگادوگو امضا شد.

این اسناد عبارتند از: یادداشت تفاهم در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی؛ یادداشت تفاهم در زمینه همکاری‌های انرژی و معدن؛ یادداشت تفاهم در زمینه شهرسازی و ساخت و ساز؛ یادداشت تفاهم همکاری در زمینه کار و حمایت اجتماعی؛ تفاهم همکاری در زمینه تبادل دانشجو، معلم، محقق و توسعه آموزش عالی، تحقیق و نوآوری؛ تفاهم همکاری علمی و فنی در زمینه صنعت داروسازی؛ یادداشت تفاهم همکاری در زمینه آموزش حرفه‌ای، اشتغال و توسعه کارآفرینی؛ تفاهمنامه در زمینه آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای.

بر اساس اعلام این سفارتخانه، اسناد یاد شده در پی چندین ماه کار مشترک وزارت امورخارجه، وزارت‌ تعاون کار و رفاه اجتماعی و دیگر دستگاه‌های اجرایی آماده و طی ۴ روز کار فشرده تیم مذاکراتی ایران به ریاست علیرضا عسگریان معاون رفاه و اقتصادی وزارت تعاون نهایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس