کد خبر 1533079
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات راهبردی آمریکا، یادداشتی از امیرعلی ابوالفتح منتشر کرد:

برای مردمان کشوری که به مدت حدود 150 سال حس حقارت نفوذ قدرت های بزرگ تا پشت اتاق خواب دولتمردانشان را بر دوش می کشیدند، شنیدن این موضوع که ایران در دولت آمریکا نفوذ کرده است تا به سیاست خارجی این کشور بر اساس منافع خود جهت دهد، جذاب به شمار می‌آید. با این حال، پروژه ای که این روزها حول موضوع «لابی جمهوری اسلامی در آمریکا» راه افتاده و پای مقامات مهمی همچون رییس دفتر عملیات ویژه وزیر دفاع آمریکا را نیز به میان کشیده است، به این اندازه جذاب نیست.

گروهی در آمریکا مدعی هستند که جمهوری اسلامی طی بیش از یک دهه موفق شده است افراد مورد نظر خود را تحت عنوان لابی گری های غیر رسمی در بین مقامات دولت آمریکا جا دهد. فارغ از صحت و سقم چنین ادعایی که رد یا تائید آن بر عهده مقامات سیاسی – امنیتی آمریکا است، این ماجرا به جنون «ایران ستیزی» بویژه در میان جمهوریخواهان آمریکا شدت بخشیده است.

ادامه این جنون می تواند همان اندک روزنه‌های باقی‌مانده برای هرگونه توافق احتمالی محدود یا جامع میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا را ببندد. بویژه این که این جنجال، در پی توافق ایران و آمریکا برای تبادل 10 زندانی میان دو کشور و آزادسازی چند میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی به راه افتاده است.

ضد برجامی‌ترین جریان ضد برجامی در آمریکا که عقبه آن به خارج از مرزهای این کشور بویژه به اسراییل می رسد، به شدت نگران هستند الگوی موفق تبادل زندانیان و آزادی بخشی از اموال ایران، زمینه توافقات بیشتر میان دو کشور را فراهم کند.

از این رو، ضد برجامیون آمریکا حتی حاضر هستند یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا را به عنوان عامل نفوذی جمهوری اسلامی ایران معرفی کنند، که اگر ادعای آنان به اثبات برسد، دال بر میزان موفقیت ایرانی ها برای نفوذ در ارکان قدرت در آمریکا خواهدبود، موضوعی که موجب شرمساری برای این کشور خواهد شد.

برای مک‌کارتیست های جدید در آمریکا، کوبیدن آخرین میخ ها بر آن چه که آن را تابوت برجام می نامند، از هر موضوع دیگری مهم تر است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سپیده IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    چون آنهایی که نفوذ کرده‌اند رفتار خیلی مشابهی با آمریکا داشته‌اند، مثلاً آمریکا نمی‌خواسته ارتباط صنعت و دانشگاه برقرار شود و اینها با قاچاق فناوری از ونزوئلا انجامش می‌دادند یا مثلاً نمی‌خواسته پیشرفت سیاسی باشد و اینها با محدود کردن آزادی بیان انجامش می‌دادند یا هر نوع اصلاحاتی برای حل مشکل را به بهانه‌ی آسیب به آبروی نظام تعطیل می‌کردند که از تحریم بیشتر به تضعیف کشور کمک کرده است. از بس گل به خودی هستند تشخیصشان از آمریکایی‌ها ممکن نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس