واکنش کنعانی به بیانیه مداخله جویانه انگلیس درباره ماهواره نور ۳

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن بیانیه مداخله جویانه انگلیس درباره ماهواره نور ۳ تصریح کرد: دستیابی به پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوا فضا، حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مشرق، در پی پرتاب ماهواره تصویربرداری نور ۳ وزارت امور خارجه انگلیس بیانیه‌ای مداخله جویانه صادر کرد. این بیانیه مداخله‌جویانه با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.

کنعانی در همین ارتباط امشب (چهارشنبه) ۱۲ مهر ماه این بیانیه مداخله جویانه وزارت امور خارجه رژیم انگلیس را محکوم کرد و گفت: دستیابی به پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوا فضا، حق مسلم جمهوری اسلامی ایران بوده و اینگونه اظهارات مداخله جویانه که حاکی از عصبیت و نگرش‌های خودمحورانه رژیم انگلیس نسبت به پیشرفت‌های ایران اسلامی است، در عزم ملت ایران برای پیشرفت در حوزه علم و فناوری خللی ایجاد نخواهد کرد.

وی با یادآوری این نکته که مواضع خصمانه رژیم انگلیس در قبال ملت ایران مسبوق به سوابق تاریخی بوده، خاطرنشان کرد: به رغم برخی تفاسیر برخاسته از تمایلات یکجانبه گرایانه برخی طرف‌ها، وفق مقررات بین‌المللی، محدودیتی در خصوص فعالیت‌های علمی و کاربردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تحقیقات فضایی وجود ندارد و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران تحمیل چنین رویکردهای نامتعارف را کاملا مردود شمرده و با قاطعیت رد می‌کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران طبق موازین و مقررات بین‌المللی و در راستای تحقق حقوق خود بویژه حق توسعه و پیشرفت، استفاده از فناوری‌های صلح آمیز در مسیر توسعه علمی و تحقیقاتی را برای خود محفوظ می‌داند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این مسیر منتظر نظرات برخی کشورهایی که درصدد تحمیل آرا و اقدامات یکجانبه خود بر دیگران هستند، نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    3 9
    اینکه ماهواره فضایی نیست درجوسوم زمینه هدف جاسوسی داره
  • فرزاد IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    12 5
    مقامات کثیف انگلیس بسیار خوردند که در مسائل داخلی وپیشرفت های علمی ایران اسلامی دخالت کردند
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    12 5
    انگلیس خبیث استعمار گر کثیف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس