کد خبر 1492397
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
کنعانی خطاب به وزیر خارجه آلمان: چگونه به خود حق می‌دهید از حقوق بشر مردم ایران صحبت کنید!

سخنگوی وزارت خارجه گفت: وزیر خارجه آلمان که دولت متبوعش در شهادت و مسمومیت هزاران شهروند ایرانی دست داشته است، چگونه به خود حق می‌دهد از حقوق مردم ایران صحبت کند.

به گزارش مشرق، اظهارات مداخله جویانه «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان درباره وضعیت داخلی در ایران و حمایت از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران با ادعای نقض حقوق بشر، واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان دیروز (دوشنبه) اول خرداد ماه در آستانه برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد و گفت که اتحادیه اروپا تعداد بیشتری از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه خواهد کرد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه) در ادامه اقدامات ضدایرانی خود به بهانه حمایت از حقوق بشر، پنج فرد و ۲ نهاد ایرانی را در لیست تحریم‌های جدید خود قرار دادند.

وزیر خارجه آلمان که از ابتدای اغتشاشات در ایران در اظهاراتی مداخله جویانه از اغتشاشگران حمایت کرده بود و کشورش یکی از بانیان تحریم‌ها علیه ایران بود، این بار هم ادعاهای غرب درباره نقض حقوق بشر در ایران را تکرار کرد و گفت: «ما این وضعیت را نخواهیم پذیرفت».

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) دوم خرداد ماه با انتشار تصاویری از بمباران شیمیایی سردشت که شرکت‌های آلمانی یکی از تجهیزکنندگان سلاح‌های شیمیایی رژیم صدام بودند، در توئیتر نوشت: بسیار بعید است وزیر خارجه آلمان از ذهنیت مردم ایران نسبت به گازها و مواد شیمیایی و ارتباط آن با دولت آلمان مطلع نباشد.

‏وی افزود: وی که دولت متبوعش مسؤول تجهیز رژیم صدام به جنگ افزار شیمیایی و شهادت و مسمومیت هزاران شهروند ایرانی است، چگونه به خود حق می‌دهد از حقوق بشر مردم ایران صحبت کند!

هفتم تیر ماه ۱۳۶۶ چهار نقطه پرازدحام شهر سردشت توسط سوی نیروی هوایی رژیم بعث با هفت بمب خردل مورد اصابت قرار گرفت. ۲ بمب در بازار شهر، ۲ بمب در منطقه مسکونی و سه بمب دیگر نیز در باغ‌های مجاور شهر فرود آمد و در پی آن ۱۳۰ نفر از شهر ۱۲ هزار نفری سردشت به شهادت رسیدند و بیش از هشت هزار نفر هم دچار عوارض شیمیایی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس