والیبال انتخابی المپیک| زور ایران به جمهوری چک هم نرسید

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک مغلوب جمهوری چک شد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در گروه مردان از ۸ تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی سه کشور برزیل، چین و ژاپن پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران که در گروه اول این مسابقات با تیم‌های برزیل (میزبان)، ایتالیا، کوبا، اوکراین، جمهوری چک، آلمان و قطر همگروه است، در چهارمین دیدار خود در این رقابت‌ها از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز (چهارشنبه ۱۲ مهر) به مصاف جمهوری چک رفت و سه بر یک مغلوب این تیم شد.

شاگردان بهروز عطایی در ست سوم این مسابقه ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسیدند اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۰ مغلوب شدند تا سومین شکست خود را در این رقابت‌ها تجربه کنند.

تیم ملی والیبال ایران در این دیدار خود در انتخابی المپیک با ترکیب محمدطاهر وادی، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، سیدمحمد موسوی و آرمان صالحی به عنوان لیبرو برابر جمهوری چک به میدان رفت.

ست نخست این مسابقه با برتری جمهوری چک آغاز و پیگیری شد تا در امتیاز ۱۴ بر ۱۰ به سود چک، بهروز عطایی مجبور به درخواست وقت استراحت شود. در امتیاز ۱۷ بر ۱۱ به سود چک، جواد کریمی و امین اسماعیل‌نژاد به بازی آمدند و پس از اینکه ایران یک پوئن دیگر از دست داد، عطایی دوباره وقت استراحت گرفت. در نهایت این ست ۲۵ بر ۱۷ به سود جمهوری چک به پایان رسید.

در ست نخست بازیکنان چک عملکرد خوبی در دفاع و سرویس داشتند و البته اشتباهات انفرادی بازیکنان ایران نیز زیاد بود.

در ست دوم مبین نصری نیز به بازی آمد و تیم ایران تا امتیاز پنجم با حریف برابر پیش رفت اما در ادامه تیم جمهوری چک شش امتیاز متوالی به دست آورد و عطایی مجبور به گرفتن وقت استراحت شد. در امتیاز ۱۹ دو تیم برابر شدند تا حساسیت مسابقه دو چندان شود. در این ست محمدرضا حضرت‌پور نیز به بازی آمد و در نهایت ایران ۲۵ بر ۲۲ نتیجه را واگذار کرد تا جمهوری چک کسب یک امتیازش از ایران قطعی شود.

نخستین امتیاز ست سوم به تیم ایران رسید. در امتیاز هفت بر هفت ست سوم، سیدمحمد موسوی کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در اعتراض به رای داوری با هکفورد داور نخست این مسابقه صحبت کرد. در امتیاز ۱۳ دو تیم دوباره برابر شدند تا سرمربی جمهوری چک تقاضای وقت استراحت کند. در امتیاز ۲۰ دوباره تیم‌ها برابر شدند و در نهایت تیم ملی والیبال ایران در این ست ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسید تا از نظر ست شماری دو بر یک شوند.

تیم ایران در ست چهارم به رغم تلاش ملی‌پوشان کشورمان ۲۵ بر ۲۰ مغلوب حریف شد تا سومین ناکامی خود در این رقابت‌ها را تجربه کند.

نیکولاس هکفورد از انگلیس به عنوان داور اول و دیوید فرناندز فونتس به عنوان داور دوم، قضاوت دیدار ایران و جمهوری چک را برعهده داشتند.

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۲۰ دقیقه روز جمعه ۱۴ مهرماه در پنجمین مسابقه خود به مصاف ایتالیا می‌رود که در حال حاضر صدرنشین مسابقات گروه نخست انتخابی المپیک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پری مجرد 44ساله IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    2 0
    آقای عطایی بعد از شکست های مفتضحانه و والیبال و عدم صعود به المپیک خاطرنشان کردند رهبری و سپاه و بسیج و حزب اللهی ها نگذاشتند به المپیک صعود کنیم و متاسفانه نوشتن شعار روی موشک باعث نابودی والیبال ایران شد
  • حسين DE ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    2 0
    آقاى عطائى مچكريم ،هيچ كس بمانند تو نميتونست واليبال ايران رو نابود كنه.
  • پری مجرد 44ساله IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    3 0
    قوه قضائیه باید فورا داورزنی و عطایی را به دادگاه احضار کنند. من تردید ندارم که توطئه در کارست تا نه تنها والیبال بلکه همه رشته های ورزشی ایران عزیز رو نابود و بی حیثیت کنند. مجازات عطایی و داورزنی توسط قوه قضاییه مطالبه قاطبه ملت مفخم ایران است.
    • ایدین IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      1 0
      ناخوش احوالی تو مثل اینکه اینا باید برکنار بشن تا یک مربی خوب با علم به روز انتخاب بشه خدا رو شکر که کاره ای نیستی تو توهم میزنی کلا
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      0 0
      توام که همرو میخوای ببری دادگاه
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      0 0
      الان با این منطق تیته مربی برزیل در جام جهانی گذشته و انریکه مربی اسپانیا و همین مسابقات مربی هلند باید برن دادگاه ورزش است دیگه ولی چون مردم دوست دارن حساسند
  • پری مجرد 44ساله IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    2 1
    خدا شاهده اگر من مربی والیبال تیم ایران بودم قطع به یقین بهتر از عطایی نتیجه می گرفتم من تردید ندارم که توطئه در کار است.
  • پری مجرد 44ساله IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    2 0
    آقای داورزنی و آقای عطایی اگر شمه ای شرف و انصاف و وجدان دارید هرچه سریعتر استعفا دهید. و از پیشگاه ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنید. البته توسط قوه قضائیه هم محاکمه و مجازات شوید
  • پری مجرد 44ساله IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    1 0
    به ضرس قاطع میگم توطئه در کار است تا فوتبال و والیبال ایران در دنیا سنگ روی یخ شوند و اوقات ملت شهیدپرور ایران رو تلخ کنند.
  • میثم IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    شما توقعتان را زیاد کردید، از این مربی چیز بیشتری بر نمیاد
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    1 0
    والیبال رو نابود کردن
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    1 0
    قبل مسابقات اکثر کارشناسها و مردم این نتایج پیش بینی میکردند بهرحال نمیتونست روحیه تیم بالا ببره در هر صورت از زحماتش تشکر میشه چون دقایقی قبل خبر استعفا اومده
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    آلمان ایتالیا هم برد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس