کد خبر 1532322
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
جنگنده‌های اسرائیلی بمب‌افکن آمریکایی را در مسیرش به سمت خلیج فارس اسکورت کردند

فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی برای بررسی صلاحیت خلبانان، ضرب‌الاجلی تعیین و افسران معترض به طرح تغییرات قضایی را در صورت تداوم امتناع از خدمت، به اخراج تهدید کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های صهیونیستی شب گذشته دوشنبه دوم اکتبر گزارش دادند که «تومر بار» فرمانده نیروی هوایی رژیم اشغالگر، ضرب الاجلی برای بررسی صلاحیت خلبانان و تصمیم‌گیری درباره تداوم کار این افسران در نیروهای ذخیره تعیین کرده است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» و نقل از «شبکه ۱۳» رژیم صهیونیستی، بار در تاریخی مشخص با تمامی فرماندهان ارتش گفت‌وگو کرده و از آن‌ها خواهد خواست شاخص‌های شایستگی خلبانان و وضعیت نیروهی هوایی را ارائه کند؛ خلبانانی هم که پس از این بررسی به خدمت بازنگردند، «در خطر اخراج قرار خواهند گرفت».

بر اساس گزارش این شبکه صهیونیستی، تاریخ تعیین صلاحیت نیروی هوایی ارتش، حدود دو هفته دیگر مشخص خواهد شد؛ چرا که قرار است مانور بزرگی در پایان ماه اکتبر جاری با مشارکت نیروهای هوایی خارجی به رهبری نظامیان آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود.

در ادامه این گزارش آمده است: دلیل دیگر این است که بیشتر خلبانانی که خدمت داوطلبانه را متوقف کردند در ژوئیه گذشته این کار را انجام داده و منجر به آشفتگی و آسیب قابل توجهی به نیروی هوایی شدند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی درباره اهداف این جلسه نوشت: در حال حاضر ارتش اسرائیل می‌خواهد بفهمد که شایستگی نیروها در چه وضعیتی قرار دارد و کدام خلبانان قصد ادامه کار داوطلبانه در ارتش را دارند.

روز گذشته، رسانه‌های صهیونیستی به نقل از «دان هاریل» معاون سابق ستاد ارتش رژیم اشغالگر گزارش داده بودند «اقدامات کابینه منجر به آسیب در بین نیروهای ذخیره، به عنوان یکی از مهم‌ترین یگان‌های ارتش اسرائیل و از دست رفتن کارایی و توانمندی‌های عملیاتی مهم آن‌ها شده است».

هاریل اوایل ماه گذشته نیز اذعان کرده بود که «صلاحیت ارتش اسرائیل برای ورود به هرجنگی مشکوک به نظر می‌رسد»؛ این در حالی است که صدها سرباز در اعتراض به طرح تغییرات قضایی و قوانین جدید خدمت وظیفه، از گذراندن دوره سربازی در ارتش امتناع می‌کنند.

«آلون بن دیوید» تحلیلگر مسائل نظامی شبکه ۱۳ اخیراً گفته بود که «کارایی نیروی هوایی اسرائیل هر روز در حال کاهش است». وی تصریح می‌کند: فرماندهان، یعنی خلبانان مجرب، چند هفته است که پرواز نکرده‌اند؛ آنان ناتوان شده‌اند و هر چه زمان می‌گذرد این میزان ناکارآمدی افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس