عملیات نیروهای امنیتی ترکیه علیه تروریست‌های داعش در «ازمیر»

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد ۱۳ هزار و ۴۴۰ نیروی امنیتی در سراسر خاک این کشور عملیات گسترده‌ای را برای مبارزه با تروریسم آغاز کرده‌اند و طی آن، ده‌ها نفر دستگیر شده‌اند.

به گزارش مشرق، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه صبح امروز (سه‌شنبه) از آغاز عملیات گسترده نیروهای این کشور برای مبارزه با تروریسم در سراسر خاک ترکیه خبر داد.

وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «از ساعت ۸:۳۰، ۴۶۶ عملیات مبارزه با تروریسم در تمام نقاط ترکیه اجرا شده که در آن‌ها ۱۳۴۴۰ نیروی امنیتی شرکت داشته‌اند». علی یرلیکایا در ادامه خبر داد که نیروهای این کشور ۱۲ عنصر تروریستی را در نقاط مختلفی از ترکیه دستگیر کرده‌اند.

او همچنین اعلام کرد دست‌کم ۵۵ نفر در مناطق مختلفی از ترکیه دستگیر شده‌اند که مشکوک به همدستی با گروه‌های تروریستی بوده‌اند.

از طرف دیگر، برخی رسانه‌های ترکیه‌ای احتمال داده‌اند این عملیات در مناطق مرزی نیز برای مبارزه با عناصر حزب «کارگران کردستان» (پ.ک.ک) آغاز شود.

این عملیات در حالی آغاز شده که یک منبع در دفتر ریاست جمهوری ترکیه دوشنبه (دیروز) در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» خبر داده بود بعد از حمله تروریستی روز گذشته (یکشنبه) در آنکارا عملیات‌ها علیه «پ.ک.ک» در شمال عراق و سوریه تشدید خواهد شد.

روز یکشنبه،‌ به مقر وزارت کشور ترکیه در آنکارا حمله تروریستی شد. در این حمله، دو تروریست انتحاری خود را به در ورودی وزارت کشور ترکیه نزدیک کردند و یکی از آن‌ها خود را با کمربند انتحاری منفجر کرد و اما نیروهای ترکیه توانستند تروریست دوم را از پای درآوردند. در این حمله همچنین دو نیروی امنیتی ترکیه مجروح شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    0 5
    لعنت بر خردوغان تروریست منافق و ترکیه تروریست
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      2 0
      لعنت بر تروریست‌های بی وطن احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس