ورود پدافند لیزری چینی به نیروی هوایی عربستان سعودی

طبق ویدوئی منتشر شده از وزارت دفاع عربستان سعودی، سامانه لیزری «سایلنت هانتر» چینی برای شکار ریزپرنده‌ها وارد ارتش این کشور شده است.

به گزارش مشرق، صفحه رسمی وزارت دفاع عربستان سعودی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با انتشار ویدئویی تبلیغاتی از آخرین سامانه‌های پدافند هوایی در ارتش این کشور، سامانه دفاع لیزری «سایلنت هانتر» (Silent Hunter) ساخت چین را نیز به نمایش گذاشت.

به گفته این وزارتخانه، ارتش سعودی توانسته است تاکنون بیش از ۱۳ هدف را با استفاده از این سامانه شکار کند. طبق ویدئوی منتشر شده، نسخه‌ای که شرکت Poly Technologies چین به عربستان سعودی فروخته است، تفاوت زیادی با نمونه‌های اولیه ساخت این شرکت دارد.

وبگاه دیفنس عربیک، متخصص در امور نظامی کشورهای عربی در آبان سال گذشته در خبری به نقل از منابع نظامی نوشت که عربستان سعودی از شرکت «Poly Technologies» چین سامانه پدافند لیزری «Silent Hunter» برای اهداف در ارتفاع پایین خریداری کرده است.

هنوز مقامات سعودی به شکل رسمی از در اختیار داشتن این سامانه سخنی نگفته‌اند، اما سال گذشته، تصاویر ماهواره‌ای کامیون‌های نظامی حامل این پدافند لیزری را در عربستان رصد کرده‌ بودند.

این سامانه بر روی کانتینری که توسط یک کامیون یدک می‌شود نصب شده است. این پدافند نسخه بهبودیافته سیستم حفاظت لیزری ۳۰ کیلوواتی در ارتفاع پایین است که در دو نسخه ثابت و متحرک موجود است.

سامانه پدافند لیزری «Silent Hunter» از لیزر فیبر نوری الکتریکی استفاده می‌کند و به گفته شرکت سازنده، این سیستم دارای حداکثر قدرت ۳۰-۱۰۰ کیلو وات و حداکثر برد چهار کیلومتر است.

ورود پدافند لیزری چینی به نیروی هوایی عربستان+ فیلم
پدافند لیزری «Silent Hunter» در نمایشگاه نظامی ریاض

این سامانه در ششم ماه مارس ۲۰۲۱ (۱۲ اسفند ۱۴۰۰) در نمایشگاه نظامی ریاض به نمایش در آمد و پس از آن وزارت دفاع سعودی نیز خبر داد که قراردادی به ارزش ۳۷۰ میلیون ریال سعودی (۹۸۴۰۷۵۳۱ دلار) برای خرید سامانه‌های پدافند هوایی از شرکت‌های چینی از جمله شرکت Poly Technologies امضاء کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    1 0
    به کار میاد ؟
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    3 0
    اول باید هدف توسط رادار کشف بشه بعد با لیزر هدف قرار بگیره،وقتی پهپاد رادار گریز باشه چطور میخوان با لیزر هدفش بگیرن
    • آرش IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 1
      دوست من، گفته : ۴ کیلومتر برد داره و این یعنی کشف هدف احتمالا با سیستم های هیبریدی و اوپتیکی هستش . رادارگریزی با سیستم چشمی اصلا معنی ندارد .
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    4 3
    ۱۰ سال پیش ایران با لیزر ماهواره جاسوسی آمریکا رو کور کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس