فیفا با تغییر عجیب تاریخ لیگ برتر ایران موافقت می کند؟

تمامی کشورها موظف هستند که زمان آغاز و پایان مسابقات لیگ های حرفه ای خود را به فیفا اعلام کنند و بر اساس همان موعد اعلامی نیز زمان نقل و انتقالات تعیین می شود.

به گزارش مشرق، سهیل مهدی مدیر مسابقات سازمان لیگ جمعه شب در شبکه ورزش اعلام کرد لیگ برتر کشورمان مرداد سال آینده به پایان خواهد رسید! خبری که با واکنش های متفاوتی از سوی باشگاه های لیگ برتری مواجه شد و بسیاری از مسؤولان و مربیان باشگاهی به این شیوه برگزاری مسابقات برای چندمین مرتبه معترض شدند.

از سویی دیگر طبق قوانین فوتبال حرفه ای در دنیا، کشورها موظف هستند قبل از آغاز مسابقات، تاریخ شروع و پایان مسابقات خود و همچنین زمان نقل و انتقالات لیگ های حرفه ای خود را به فیفا اعلام کنند. بر همین اساس هم سیستم TMS راه اندازی شده و زمان نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی( نیم فصل ) در فوتبال دنیا تقریبا در همه کشورها یکسان و همزمان است یا اختلاف چند روزه ای باهم دارند. اکنون که سهیل مهدی یکباره اعلام کرده لیگ برتر کشورمان مرداد به پایان می رسد سوال اصلی این است آیا سازمان لیگ و جناب مهدی این تاریخ پایان مسابقات را به فیفا اعلام کرده اند؟ آیا فیفا می پذیرد که لیگ حرفه ای یک کشور به اندازه یکسال طول بکشد؟ از سویی دیگر زمان نقل و انتقالات نیم فصل و پایان فصل چگونه خواهد شد؟! این مسائل مهمی در فوتبال ملی و حتی عرصه بین الملل است زیرا ممکن است بازیکنان و مربیان خارجی شاغل در فوتبال ما بخواهند به لیگ کشوری دیگر بروند آیا با چنین تاریخی امکان نقل و انتقالات برای آنها فراهم می‌شود.

امیدواریم که مسؤولان سازمان لیگ هرچه زودتر سر و سامان بهتری به برنامه ریزی و تقویم آشفته این فصل لیگ برتر بدهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لنگی IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    8 1
    وقتی همه لنگی باشن و بخاطر لنگ ، دست به هر کار کثیفی بزنند ، تغییر زمان پایان بازیهای لیگ که چیز عجیبی نیست تیم ملی و باشگاه ها رو فدای لنگ کردن
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      5 1
      کاملا صحیح درود بر شرفت
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      6 1
      کاملا صحیح درود بر شرفت
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    استقلال داره میگه بازیکنان پول نگرفتند ؟بعد بازیکن جذب میکنن !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس