تاکید پوتین بر توسعه روابط با چین در پیام تبریک به شی

رئیس جمهور روسیه در پیام تبریک سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین، گفت که که روابط مسکو-پکن با روح مشارکت همه‌جانبه و همکاری راهبردی در حال توسعه است.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بامداد یکشنبه طی پیامی، هفتاد و چهارمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین را به «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور این کشور تبریک گفت.

کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ای به نقل از پوتین نوشت: «تحت رهبری شما، چین با اطمینان در مسیر توسعه اجتماعی-اقتصادی، علمی و فناوری پیش می‌رود، موقعیت‌های خود را در عرصه جهانی تقویت می‌کند و فعالانه در حل و فصل مهم‌ترین مسائل در دستورکار منطقه‌ای و جهانی مشارکت می‌کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس جمهور روسیه در پیام به همتای چینی خود تاکید کرد که روابط مسکو-پکن با روح مشارکت همه‌جانبه و همکاری راهبردی در حال توسعه است.

بر این اساس، پوتین برای شی آرزوی «سلامتی، بهروزی و موفقیت» و همچنین برای ملت چین نیز رفاه و زندگی سعادتمندانه آرزو کرد.

کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه قصد دارد در حاشیه اجلاس «یک کمربند یک جاده» در چین، با شی گفتگو کند.

بر این اساس، پوتین اضافه کرد: «من مطمئن هستم که گفت‌وگوهای آتی ما در مجمع بین‌المللی یک کمربند یک جاده، گسترش بیشتر طیف وسیعی از روابط سازنده روسیه و چین را به نفع ملت‌های دوست ما، و تضمین امنیت و ثبات در قاره اوراسیا و کل جهان تسهیل خواهد کرد».

پیش از این، «وانگ یی» وزیر خارجه چین با بیان اینکه که باید با گسترش ائتلاف‌های نظامی مقابله شود، گفت که اختلافات بین کشورها را نیز باید از طریق گفتگو و راه‌های دیپلماتیک حل کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس