محسنی اژه‌ای

رئیس قوه قضاییه گفت: باید به‌گونه‌ای تدبیر شود که ما برای امدادرسانی به مردم در هر حادثه‌ای و با هر وسعتی آمادگی داشته باشیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشان که در مجموعه ۱۲ هزار نفری آزادی و با حضور آتش‌نشانان و خانواده‌های آنها برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت نبی اکرم (ص) اظهار کرد: خداوند متعال را سپاسگزارم که این توفیق را پیدا کردم تا در کنار شما آتش‌نشانان و خانواده‌های گرامی‌تان باشم.

رئیس قوه قضائیه با برشمردن و تشریح مؤلفه‌ها و ویژگی‌های سازمان آتش‌نشانی و آتش‌نشانان گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان در کار آتش‌نشانی، نیروی انسانی است؛ به حمدالله آتش‌نشانان ما از عنصر مهارت، شجاعت و دلسوزی برخوردارند و مهم‌تر از اینها، آماده ایثارگری و جانفشانی برای نجات جان هموطنان و همنوعان خود هستند.

محسنی اژه‌ای افزود: پس از عامل نیروی انسانی، مبحث اهمیت تجهیزات کافی و به‌روز در آتش‌نشانی مطرح است. دستگاه‌ها و مسئولان ذی‌ربط در کشور باید نهایت اهتمام و تدابیر خود را در جهت تجهیز مستمر ابزار و وسایل آتش‌نشانی به‌کار گیرند؛ باید به‌گونه‌ای تدبیر شود که ما برای امدادرسانی به مردم در هر حادثه‌ای و با هر وسعتی آمادگی داشته باشیم.

رئیس عدلیه ادامه داد: پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه و برخورداری از آمادگی مستمر برای مقابله با این حوادث، مقوله بسیار با اهمیتی است؛ ممکن است در منطقه‌ای طی سالیان متمادی سیل یا زلزله به وقوع نپیوسته باشد، این امر نباید ما را به این فرض برساند که دیگر سیل و زلزله‌ای در آن منطقه رخ نخواهد داد بلکه باید برای مواجه شدن با هر گونه شرایطی در هر زمانی از آمادگی برخوردار باشیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در کار خطیری نظیر آتش‌نشانی، عنصر زمان از اهمیت بالایی برخوردار است لذا باید تمام تدابیر را اتخاذ کنیم تا موعد رسیدن آتش‌نشانان و نیروهای امدادی به محل حادثه یا سانحه، در کمترین زمان ممکن صورت گیرد؛ در همین راستا باید به‌گونه‌ای تدبیر شود که در برخی مناطق و نقاط که امکان امدادرسانی زمینی میسر نیست، مقدمات امداد هوایی تمهید شود و مسیرها به گونه‌ای تعبیه شود که سرعت رسیدن آتش‌نشانان به محل وقوع حادثه، به شکل محسوسی تقلیل یابد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری، گفت: باید تمام تدابیر و اقدامات تمهید و اتخاذ شود تا اصل پیشگیری از حوادث، همواره مقدم باشد؛ در این راستا، تمامی قوا و دستگاه‌ها و شهرداری‌ها و شوراهای شهر، باید اقدامات سازنده را در دستور کار قرار دهند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به مبحث پدافند غیرعامل افزود: پدافند غیرعامل در بسیاری از موارد، مقدم بر پدافند عامل است؛ این مقوله‌ای است که همه ارکان حکومت به ویژه شهرداری‌ها، باید نسبت به آن توجه داشته باشند و در این راستا سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند. در قضیه متروپل، چنانچه اصول ناظر بر پدافند غیرعامل به طور دقیق و کامل لحاظ می‌شد، قطعاً از ابعاد خسارت به بار آمده، کاسته می‌شد.

در این مراسم با حضور محسنی اژه‌ای، از خانواده شهید رضا دارابی از شهدای آتش‌نشان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

رضا دارابی فرمانده ایستگاه شماره ۱۲۰ آتش نشانی تهران در اسفند ۱۴۰۱، حین عملیات اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار به دلیل شدت جراحات ناشی از سقوط در چاه آسانسور ساختمان به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    جناب شیخ برای کمک به آتش نشانان باید آتش فشانان رو از کار انداخت که متاسفانه حضرتعالی مرد اینکار نیستی !
    • وطن پرست DE ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      0 0
      مضافا جناب شیخ شما ریس قوه قضاییه هستید نه قوه مجریه.
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    کاری کنید مردم حس کنند در میوه فروشی های ازاد نظارتی وجود دارد .مجبور کنید میوه فروشی ها فاکتور قیمت و کیلو و قیمت کل را حتما به خریدار بدهند . نه اینکه اجبار کنید فقط با یک قیمت خاص فلان میوه را بفروشن بلکه فقط فاکتور کامل خرید را بدهند : کیلو و قیمت هر کیلو که دستی وارد می کنند و قیمت کل
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 1
    آقای اژه ای شما هم نسبت به محاکمه روحانی ، زنگنه ، آخوندی و امثال ایشان توجه داشته باشید
  • کارکنان بانک سرمایه IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    2 0
    تکلیف دزد و غارتگر 14000 میلیارد تومانی بانک سرمایه ( محمدعلی هادی ) چی شد ؟ چرا در مورد او هیچ صحبتی نمی کنید ؟؟؟ الان کجاست ؟؟؟ پولهای بالاکشیده توسط او چه شدند ؟ پارتی او کیست که چیزی در باره اش نمی گویید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس