کد خبر 1531019
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
چرا پای موزیک دافی به مدرسه باز شد؟!

این روزها ویدیویی از جشن آغاز تحصیلی ۱۴۰۲ مدرسه‌ غیرانتفاعی در کرمان با چاشنی موزیک دافی دست به دست می‌چرخد. موزیک هایی از این دست چطور سلامت روان ذهن فرزندان ما را نشانه می گیرد؟

به گزارش مشرق، آهنگ مبتذل دافی که معلوم شد این کلمات مبتذل و این آهنگ سخیف نه از آن ور آب و خواننده‌های زیرزمینی به دست نوجوان‌هایمان رسیده بلکه به سفارش یک برند آرایشی در داخل کشور تهیه و توزیع شده، حالا پایش به امن‌ترین محیط آموزشی بچه‌هایمان یعنی مدرسه رسیده.این روزها ویدیویی از جشن آغاز تحصیل ۱۴۰۲ در مدرسه‌ای غیرانتقاعی در کرمان با چاشنی موزیک دافی دست به دست می‌چرخد. ویدیویی که در آن بچه‌ها و کادر مدرسه و حتی اولیا با این آهنگ هم‌خوانی می‌کنند و با وجود کلمات و محتوای نامناسبش آن را بهتر از خواننده‌اش حفظ هستند. جنجالی که دوباره آهنگ مبتذل دافی به پا کرده و نگرانی از سلامت روانی دانش‌آموزانی که در معرض چنین محتوایی هستند گفت‌وگوی ما را با «زهرا گیوی» کارشناس نوجوان و مشاور رقم زده است.

چرا دافی بین برخی بچه‌ها محبوب شد؟!

آهنگ مبتذل دافی با اینکه به ظاهر مناسب کودک ونسل نوجوان ما نیست اما گویا با هیجان و ریتمی که دارد این دو گروه را هدف قرار گرفته و بیشترین آسیب را به آنها وارد کرده. به طوری که این آهنگ و کلمات مبتذلش بدون دانستن معنی آن سر زبان بعضی از نوجوان‌هایمان افتاده و فضای مجازی را احاطه کرده. نوجوان ما با خواندن آن دابسمش می‌سازد و حالا هم که پایش به مدرسه باز شده.این آهنگ و برخی از آهنگ‌های امثال آن با محتوای مبتذلی که دارند حتی مناسب شنیده شدن برای والدین این بچه‌ها نیستند اما چرا بین بچه‌ها محبوب شدند؟!

این روانشناس و کارشناس نوجوان می‌گوید:« ذات بچه‌ها هیجان طلب است و برخی موسیقی‌ها هیجان بچه‌ها را به بالاترین حد خودش می‌رساند و خیلی برایشان خوشایند است اما این مسئله اهمیت دارد که در کنار اینکه هیجان را بالا می‌برد آهنگ دارای محتوا و مضامینی باشد که متناسب با سن فرزندمان باشد. نه آهنگی مثل دافی که مصرف مشروبات الکلی، رابطه دختر و پسری، پارتی‌کردن، داف بودن، مصرف مواد مخدر و ... را در ذهن بچه القا می‌کند و به عنوان ویژگی خوب نشان می‌دهد. واقعیت این است که بچه‌ها ضمیر پاکی دارند هر خوراکی که به بچه‌ها بدهیم به وسیله همان بزرگ‌سالی‌شان را می‌سازیم و در رشد روانی و شخصیتی آنها تاثیر ویژه‌ای دارد.»

ذات بچه‌ها هیجان طلب است و برخی موسیقی‌ها هیجان بچه‌ها را به بالاترین حد خودش می‌رساند و خیلی برایشان خوشایند است اما این مسئله اهمیت دارد که در کنار اینکه هیجان را بالا می‌برد آهنگ دارای محتوا و مضامینی باشد که متناسب با سن فرزندمان باشد.

قبل از هرکس فیلترینگ برعهده خانواده است

هرچند مدرسه‌ای که این آهنگ را برای جشن بچه‌ها انتخاب کرده، اشتباه بزرگی را در حق‌شان انجام داده است اما برخی از دانش‌آموزان این آهنگ را بهتر از خواننده‌اش حفظ بودند و هم‌خوانی‌شان با این آهنگ مشخص کرد، این خوراک ذهنی ناامن پیش‌تر از مدرسه، در محیط خانواده و دوستان در اختیارشان قرار گرفته است. اما چرا خانواده‌ها به جای فیلتر چنین ابتذالاتی مانع گوش دادن فرزندشان به چنین آهنگ‌هایی نمی‌شوند؟!

این روانشناس با اشاره به کوتاهی برخی والدین می‌گوید: «بعضی از پدر و مادرها آنقدر که مراقب لباس‌پوشیدن بچه‌ها، خوراک‌شان، کلاس زبان و کلاس‌های آموزشی دیگر هستند، چندان اهمیتی به ورودی‌ ذهن بچه‌ها نمی‌دهند. یعنی والدین مراقب هستند کودک صبحانه نخورده به مدرسه نرود. کلاس زبانش دیر نشود. لباسش ست و هماهنگ باشد اما مواظب این نیست که فرزندش در محیطی که قرار می‌گیرد چه محتوایی می‌شنود. تلفن همراهی که دستش می‌گیرد مناسب سن فرزندش است یا نه ؟! متاسفانه مسئله اصلی این است که نظارت فکری که باید روی بچه‌ها باشد نیست. در این شرایطی چند گروه سهم دارند. اولین و اصلی‌ترین گروه خانواده است. من وقتی نقش پدر و مادری را قبول می‌کنم وظیفه دارم مراقب فرزندم باشم. مواظب و نظارت هم فقط جسمی نیست یعنی من ورودی گوش و چشم بچه را باید کنترل کند. چه می‌بیند؟! چه می‌شنود؟! چرا که همه این ورودی‌ها روی ذهن بچه مستقیم و غیر مستقیم اثر می‌گذارد.»

چرا پای موزیک دافی به مدرسه باز شد؟!
مواظبت و نظارت فقط جسمی نیست یعنی والدین ورودی گوش و چشم بچه را باید کنترل کنند. چه می‌بیند؟! چه می‌شنود؟! فضای مجازی چه محتوایی به او ارائه می‌دهد؟!

آهنگ دافی و امثال آن با روان بچه‌ها چه می‌کند؟

شاید از نظر برخی از خانواده‌ها این کنترل و نظارت بر آنچه فرزندشان می‌بیند و می‌شنود سخت‌گیری به حساب بیاید و از دیدگاه خودشان روش تربیتی دوستانه‌ای را در پیش گرفته باشند که فرزندشان کمتر در آن محدودیت دارد. از طرفی اکثر خانواده‌ها بر دیدن محتوای جنسی و نامتعارف از طرف فرزندشان حساسیت نشان می‌دهند اما کم‌تر روی آهنگ‌ها نظارت دارند و حتی گاهی استدلال‌شان این است که بچه که معنی این کلمات را متوجه نمی‌شود و حالا که این آهنگ ریتم شادی دارد چه اشکالی دارد بخواند و گوش بدهد و شاد باشد. اما این دیدگاه درست است یعنی اگر فرزندما متوجه کلمات سخیف یک آهنگ نمی‌شود آسیبی هم به او وارد نیست؟!

دگتر گیوی در پاسخ به این سوال می‌گوید:« تصور کنید دانش آموزی که در مقطع دبستان است یا بالاتر، متوجه نمی‌شود معنی و مفهوم واژه های نامتعارف آهنگ دافی، جنتلمن یاهزاران آهنگ از این دست چیست؟! اما با شنیدن چنین آهنگی چه بلایی سرش می‌آید؟! ذهن فرزندمان بیشتر از چیزی که در آن سن و سال نیاز به فهمیدن دارد باز می‌شود. موتور جستجوگر ذهنش فعال می‌شود سوال می‌کند. پردازش می‌کند و اگر ما به عنوان والدین بلد نباشیم به او پاسخ هوشمندانه‌ای بدهیم خودش برای سرچ کردن دست به کار می‌شود.»

چرا پای موزیک دافی به مدرسه باز شد؟!
آهنگ‌های مبتذل مثل دافی موتور جستجوگر ذهن بچه‌ها را روشن می‌کنند و آنها را درگیر بلوغ زودرس خواهند کرد

آسیبی که به اسم روشن‌فکری به خورد فرزندمان می‌دهیم!

این روزها فضای مجازی بیشتر از همه نقش انتقال ورودی را به ذهن بچه‌ها دارد. اما مشکل اصلی اینجاست که همه این ورودی‌ها سالم و امن نیستند. از طرفی بعضی از خانواده‌ها به اسم روشنفکری به بچه‌ها اجازه دسترسی به لپ‌تاپ،گوشی، تبلت و فضای مجازی را بدوت نظارت می‌دهند. بچه از سنین پایین گوشی مجزا دارد و خانواده ها به این مسئله می‌بالند و افتخار می‌کنند که فرزندشان از وسایل هوشمند استفاده می‌کند و به روز است اما این روانشناس این کار را خیانتی در حق بچه‌ها می‌داند که به اسم روشنفکری رقم می‌خورد.

زهرا گیوی می‌گوید:« وقتی فرزندمان به دریای اطلاعات از طریق اینترنت دست پیدا می‌کند و نظارتی هم از طریق والدین به بر ورودی‌های چشم و گوشش صورت نگیرد، به طور حتم تمام سوال‌های ایجاد شده در ذهنش را با یک سرچ ساده می‌تواند پیدا کند. گوگل هم اینجور نیست که بگوید عزیزم، دخترم، پسرم تو چندسالت است که من متناسب با سنی که داری به تو اطلاعات بدهم نه! اطلاعاتی که ممکن است یک آدم ۳۰ ساله به آن نیاز دارد برای زندگی و رابطه‌اش در اختیار یک بچه ۱۰ ساله می‌گذارد! حتی ممکن است والدین گوشی مجزا برای فرزندشان تهیه نکنند و مستقیما این آهنگ‌ها در خانواده‌شان اجازه پخش نداشته باشد. اما همان چندساعتی که بی‌رویه گوشی خودشان را در اختیار فرزندشان می‌گذارند و نظارتی بر عملکرد آنها ندارند. آسیبی که می‌گوییم را از طریق فضای مجازی به او می‌رساند.»

چرا پای موزیک دافی به مدرسه باز شد؟!
استفاده بچه‌ها از فضای مجازی روشنفکری نیست خیانتی است که والدین با اجازه صادر کردن در حق‌شان انجام می‌دهند

شما والدین هستید نه مربی باشگاه پرورش اندام!

گفت‌وگوی‌مان با زهرا گیوی کارشناس نوجوان و روانشناس به آنجا می‌رسد که مسئولیت والدین را برایشان یادآوری می‌کند و می‌گوید:« واقعیت این است که ما در زندگی به عنوان والدین باشگاه پرورش اندام نداریم که فقط به جسم فرزندمان رسیدگی کنیم. یعنی حواسمان باشد زیبا و شکیل باشند، بدن سالمی داشته باشند. ما انسان هستیم و دو بعدی و اتفاقا بعد روانی حائز اهمیت بالاتری است. باید به عنوان والدین ضمیر بچه‌ها را پاک نگه داریم و روان‌ها را سالم. پس باید فیلتر مناسبی داشته باشیم. محتوایی اگر قرار است به دست فرزندمان برسد اول خودمان آن را بررسی کنیم. دافی شاید یکی از هزاران موسیقی‌ای است که بچه‌ها هر روز در معرضش قرار می‌گیرند. حتی گاهی در خانه های بازی خصوص بچه‌ها هم آهنگ مناسب آنها پخش نمی‌شود.»

ما در زندگی به عنوان والدین باشگاه پرورش اندام نداریم که فقط به جسم فرزندمان رسیدگی کنیم.اتفاقا بعد روانی حائز اهمیت بالاتری است. باید به عنوان والدین ضمیر بچه‌ها را پاک نگه داریم و روان‌ها را سالم.

کادر مدرسه متخلف چرا مستحق توبیخ بود؟!

اخراج و توبیخ برخی از کادر مدرسه متخلف که آهنگ دافی را برای جشن و شادی بچه‌ها انتخاب کردند، واکنش‌های موافق و مخالف زیادی داشت. برخی می‌گفتند نباید مسئله به اخراج و توبیخ کشیده شود و باید به صورت ریشه‌ای مسئله را حل کرد. این منتقدان با اشاره به پخش آهنگ‌های جنتلمن، گنگستر و دافی در مدارس همه تقصیرها را گردن کودکان و تغییر ذائقه‌شان انداختند و مدرسه را مبری کردند اما چرا کادر مدرسه متخلف مستحق توبیخ بود؟

زهرا گیوی در پاسخ به این سوال می‌گوید:«شاید نظر بعضی از افراد این باشد که اخراج مدیر پاک کردن صورت مسئله است و باید مشکل را ریشه‌یابی و حل کرد. درست است باید ریشه‌یابی و حل کرد اما یک مدیر یا معلم تعهد می‌دهد که محیط آموزشی را یک محیط امن برای دانش‌آموزان قرار دهد. محتوای اخلاقی برای آنها تولید کند و فکر می‌کنم مجازاتی که برای زیر پا گذاشتن تعهدش برای او در نظر گرفته می‌شود کاملا درست و به جاست. اما بخشی که بچه‌ها آسیب دیدند خانواده باید وارد عمل شود. اگر خانواده‌ای وجود دارد که خود مروج این آهنگ‌هاست و اجازه گوش دادن آن را به فرزندش می‌دهد واقعا یک جور جنایت خاموش در حق فرزندش می‌کند!»

چرا پای موزیک دافی به مدرسه باز شد؟!
بچه‌ها باید با معنی بعضی از مفاهیم آشنا بشوند اما در سن مناسب خودش.

فاجعه ای به نام بلوغ زودرس

در ادامه این کارشناس ضرورت برخورد با چنین مدارسی را به والدین تاکید می‌کند و می‌گوید:« حتی اگر برخورد قانونی صورت نگیرد و این رفتارها از چشم قانون دور بماند والدین باید برخورد کنند و مستقیما هم برخورد کنند. بچه‌ها دست مدیر، معاون، مربی و معلم‌ها امانت هستند و بخشی از تربیت‌شان به دست این موسسات آموزشی تامین می‌شود و بسیار حائز اهمیت است که محیطی که فرزندمان قرار است ۱۲ سال در آن پرورش پیدا کند امن باشد. محیطی باشد که محتوای خوبی به بچه بدهد. درست است که بچه‌ها باید با معنی بعضی از مفاهیم آشنا شوند اما در سن مناسب خودش. نباید برای بچه ۷ ساله آهنگی بگذارند که تمام محتوایش درباره روابط نامشروع ، مشروبات الکی، دوستی‌های خارج از عرف باشد. ذهن او باز می شود، کنجکاوی می‌کند و جواب‌هایی را پیدا می‌کند که سلامت روح و روانش را به طور جدی تهدید می‌کند و به او آسیب می‌زند و درنهایت باعث فاجعه‌ای می‌شود به نام بلوغ زودرس!»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    41 63
    عقب افتاده ها ی طالبان
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      27 27
      خودتی طالبان؟
    • محمد IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      14 3
      مثلا دری وری بخونی و گوش بدی خیلی پیشرفت کردی و از عقب موندگی در اومدی؟ طالبان شرف داره به شما بی چاک دهن ها
    • ناشناس IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      7 0
      اگه این پیشرفت باشه همون که عقب مانده طالبانی و غیره باشیم خیلی بهتره. البته نظر شما قابل فمهه چون امثال شما ناموس سرتون نمیشه چونکه نه در محیطی نبودید که بفهمید و درک کنید ناموس یعنی چه. وقتی که روایت میشه زهرمارخوری، بی غیرتی میاره، الان نمونه اش در امثال شما بروز میکنه.
    • علیرضا IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      3 1
      خوش ب حالت مدرن....!!!
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      7 0
      خفه جلو افتاده بیناموس به بچه کوچیک نمایش روابط نامشروع مشروب خوری سیگار کشیدن آموزش دادن یعنی پیشرفت چه حیونی هستید شماها سانسور نکن مشرق
    • وطن پرست DE ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      12 0
      دلیل باز شدن این نوع اهنگ ها در برنامه رسمی مدارس ریشه در برنامه تحول اموزش و پرورش دارد که عملا طریقه مهندسی برنامه های مدرسه رو بصورت کاملا بدون ضابطه در اختیار مدیران مدرسه قرار داده. کلیت طرح تحول اموزش و پرورش در شش اصل کلی خلاصه شده که یکی از آرمان های آن بنابرگفته معاون وزارت اموزش پرورش جناب اقای عینی زاده ورود یک معلم خشگل و ارایش کرده ولی با چادر مشکی به کلاس درس می باشد. دنبال ریشه این مطالب در خود اموزش پرورش باشید.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      10 0
      لقمه حرام باعث میشود که بعضیها چشمشان رو بر روی این گونه انحرافات ببندند
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      10 0
      اگه تبدیل زنان به دستمال توالت اسمش میشه پیشرفت، برو گم شو در کشورهای باب میلت! اگه بیناموسی و هرزگی اسمش پیشرفته، برو جایی که مثل خودت فکر کنن. عموم ایرانی ها طرفدار شرافت و نجابتن، نه داف بودن و تیکه بودن دختر و زنشون.
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      2 0
      مرگ بر آمریکا و اسراییل و نوچه های داخلیشان چون عقبه ی این کارها هستند برای خراب کردن روح و جسم مردم ما از کوچک و بزرگ ....
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      1 0
      مرگ بر آمریکا و اسراییل و نوچه های داخلیشان چون عقبه ی این کارها هستند برای خراب کردن روح و جسم مردم ما از کوچک و بزرگ ....
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      9 0
      خاک بر سرتان که چهار روز دنیا عوضی در جهت کسب رضای خداوند کار کنید و برای صحرای محشر اماده شوید مانند چهارپایان به چریدن مشغول میشود دنبال اخور چربتر و شهوترانی بهتر هستید تا ناگهان فرشته مرگ از غفلت جهنمیتان بیدارتان کند جالبه دلسوزان و مومنین را هم با القابی مینوازید که در جنبش فواحشتان ثابت کردید بیش از همه درنده خو و وحشی و ادمخوار هستید
    • منتقد گمنام IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      2 1
      چرا خودجوش سلام فرمانده نمیخوانند ؟ ضعف عملکردتان منجر به تقویت طرف مقابل میشود.
    • پدی ازپیج همسایه IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      1 1
      فیلمبردار و بچه های ویدئو و مدیر و یوتوب و اینستا و هرکی که دابسمش کرده و دستمال کاغذی دافی و خواننده و اهنگساز اعلام باید گردد! اعلام باید گردد! کفن پوش بریزیم کف خیابون بگیم اعلام باید گردد؟
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      7 1
      یعنی هر کس که بی بند و باره آدم به روز و بافرهنگیه. اونایی هم که نمیذارن مملکت به فساد کشیده بشه طالبانن ؟!
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      2 0
      شما هم اگه یه آهنگ بسازین که قر به کمر انداز و جوون پسند و امروزی باشه
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    28 7
    آموزش و پرورش و والدین برنامه ای برای تربیت بچه ها ندارن
    • UA ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      0 5
      فضولیش به تو نیومده
  • هادی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    1 1
    مردم ایران اکثرا داخل بحرانی به اسم درگیری بین سنت و مدرنیته هستن که اگر درست مدیریت نشه دچار فروپاشی فرهنگی می‌شیم و چیزی به اسم اخلاق،تعهد،وفاداري،از خود گذشتگی و......دیگه مفهوم خودش رو از دست میده. دلیلش هم فقط دخالت های بی جا و گل درشت حاکمیت در زندگی اجتماعی جامعه بوده‌ سريعا باید تغییر روش بده. مشرق اگر چاپ هم نکردی به مسئولان گوش‌زد کنید. موفق باشید
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 1
    با فيلترينگ از سمت دولت و خرید vpn از سمت مردم کلا فضای مجازی آزاد در اختیار همگان قرار گرفت
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    2 0
    والدین بی کفایت و بی فکر
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    7 0
    من ٣٠ سال امریکا و ایران زندگی میکنم. در امریکا بشدت با محتوای مبتذل برای کودکان زیر ١٨ سال برخورد میشود و تعجب میکنم حتی در مهمانیهای افراد مذهبی در ایران همچین اهنگهایی برای بچه پخش میشود. من شخصا اجازه نمیدم فرزندانم همچین سمومی دریافت کنند
  • مهدی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    10 0
    مدت هاست که حوزه ی فرهنگ کشور به حال خودش رها شده و هیچ کس برای فرهنگ کشور کاری نمی کنه
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    31 35
    از یه موسیقی ترس دارین. الان میگن امنیت کشور به خطر افتاد،😂
    • فرح وش IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      8 0
      ترس از موسيقي نيست ، ترس از تاثيرات مخرب بر روح و روان انسان است. چطور است برای افزایش سلامت جسم تلاش می کنیم ولی برای سلامت روح و روانی که مقوم و نگهدارنده واقعی جسم است هیچ کاری انجام نمی دهیم .؟ روان و روح کثیف جسم کثیف و عمل کثیف را سبب است و روح پاک باعث اعمال خوب و بالطبع جسمی با نشاط حقیقی خواهد بود. لطفا کمی عمیق تر بیاندیشیم .
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      4 0
      شما ترس نداری پی معلومه نقش موسیقی مبتذل را نمیدانی، فقط اینقدر بگویم که اگر خطرناک نبود این همه دشمن برای این حربه وقت و پول نمی گذاشت
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      5 0
      احمق متن این اهنگ گوش کردی چرا اینقدر پست بی وجودید هرزگی از کودکی میخوایید به بچه ها یاد بدید
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      6 0
      آره میترسن آدم های تهی مغزی مثل شما پرورش پیدا کنن که آلت دست دشمن این ملت و مملکت باشن
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      4 0
      بحث ترس نیست بحث اعتقاد کفر و ایمان است با سرانجام معلوم و جلو چشم همانطور که شما و بقیه کافران از سلام فرمانده رم میکنید و به جفتک انداختن میافتید
    • جعفری IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      3 0
      به نظرم شما خودتم تو لجن دافی پخش شدی که الان کثافت آهنگ و محتوای آن تو را اذیت نمیکنه. خدا بهت رحم کنه و از این لجن زار نجاتت بده
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      4 0
      رو آب بخندی که شعورت از شعور ...هم کمتره همه جا دنیا نوجونا مهمن و به سلامت اخلاقی و روانشون توجه میشه
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      7 0
      بفهم،نفهم.مسئله ترس و امنیت کشور نیست،مسئله امنیت روانی و سلامت اخلاقی بچه هامونه که شده محل تاخت و تاز یه عده بیمار جنسی .چطور میتونید اسم این فاجعه رو موسیقی بزارید که باید گفت تراوشات مغزتون بوی تعفن میده.
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      4 0
      تخم مرغ دزد شتر دزد میشه
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      6 0
      بیشعور مغز بچه مثل زمین آماده کِشته. همه مثل توی بی خانواده نیستن. هنوز خیلیها تربیت بچه هاشون براشون مهمه.
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      5 0
      بله از یه موسیقی می‌ترسیم چون نسبت به تربیت فرزندانمون حساسیم. آخه اینجا ایرانه آمریکا که نیست خانواده معنا نداشته باشه
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      5 0
      آنجا جای این موسیقی نیست ربط به ترس نداره
  • ... IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    چون کار فرهنگی به درد بخور نمیکنید بچه ها همش سرا تو گوشی انرژی هاشون ذخیره یجای غلطی میترکه
  • زهرا IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    خیلی خوبه که اهنگ شاد برای بچه ها پخش شه نه از این اهنگ ها... ادم باید شل مغز باشه که بگه عقب افتاده یکم مطالعه کنی میفهمی چه تاثیراتی رو بچه ها میذاره بچه ها زود تر از سنشون بزرگ میشن زودتراز سنشون میفهمن و بچگی نمیکنن بعد تو ۲۰ سالگی دیگه از زندگی خسته میشن و بعضی هم متاسفانه خو*دکشی میکنن از کجا میدونم ؟ برید کشورهایی که تو صدر جدول اند و بیشترین میزان خو*دکشی مال اوناست رو ببینید.برید انسانهای سگ نما گرگ نما و... ببینید. بعد بگید کار جمهوری اسلامیه😏 عقب افتاده...
  • سید IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    ما با فحشا مشکل داریم نه موسیقی
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    6 0
    با پذیرش سند ۲۰۳۰ ایران ملزم می‌شد(می شود) تا تغییرات مدنظر یونسکو را در نظام آموزشی و فرهنگی کشور حتی در زمینه کنترل جمعیت و محیط زیست اعمال کند.تسنیم نیوز
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل و نوچه های داخلیشان چون عقبه ی این کارها هستند برای خراب کردن روح و جسم مردم ما از کوچک و بزرگ ....
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل و نوچه های داخلیشان چون عقبه ی این کارها هستند برای خراب کردن روح و جسم مردم ما از کوچک و بزرگ ....
  • حسین IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    تنها مدرسه که نیست، با سایت های بی محتوای موزیک که گردانندگانشان اکثرا بیسواد و سودجو هستند یا عمدا و با آگاهی و برنامه‌ریزی دارند جامعه را به لجن می‌کشند باید برخود قانونی و جدی صورت بگیرد، با یک سرچ ساده در اینترنت به این موزیک بی‌ارزش و سخیف در صدها سایت داخلی می‌توان دسترسی داشت، پس کجاست این نظارتی که آنقدر به آن دل بسته‌ایم؟؟؟؟!
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    5 0
    معاونت پرورشی و تربیتی طی سالها حکومت اصلاح طلبان غربزده و رفقای تدبیری بنفش ، به فنارفته، غالبا افراد بی بخار،تنبل که حال تدریس و استعداد معلمی ندارند را معاون تربیتی کردند.....بعضا حتی درمدارس دخترانه،معاون تربیتی حجاب درستی ندارد و مدرسه محله ما معاون تربیتی مدرسه فرزنداتش را به خارج رستاده.....تاباحقوق معاونت بعد بازنشستگی بهشون ملحق بشه
  • UA ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 9
    اعتقادات به لرزه دراومد خخخخ
  • UA ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    1 8
    شادی کردن حق مردم ایران است
  • جهان IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    8 0
    وقتی که به خاطر کرونا بچه ها رامجبور به استفاده از موبایل کردید.و تلگرام فیلتر بود و برای دسترسی باید فیلتر شکن وصل می کردید.باید فاتحه تربیت را می دادید
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    9 2
    زیر 18 سال نباید بتونه فضای مجازی بره
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    3 0
    یکبار برای همیشه جسارت به خرج بدین و بساط مدارس غیردولتی را برای همیشه جمع کنید ریشه ی بسیاری از معضلاتی که الآن در جامعه می بینیم،آموزش غلط و خارج از اصولی است که این مدارس(بخوانید کارخانه پول سازی )به نسل جوان مان دادند دغدغه ی صاحبان مدرسه پول است و کسب آمار برتر برای تبلیغ مدرسه شان و از هر وسیله ای برای جذب بیشتر استفاده می کنند
  • عمیر IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 6
    به چه حقارتی افتادین شماها ، بخاطر یه اهنگ؟
  • بهزاد TR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حضرات روشنفکر کسی به موسیقی اعتراض نکرده! متن اون ترانه مبتذل هست برای بچه ها فاجعه است. هیچ‌جای دنیا برا بچه دبستانی ها این مدل آهنگ پخش نمی کنن
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    1 7
    چرا مدیر مدرسه رو اخراج کردین!؟ خب یه اخطار بهش میدادین. زورتون به اون رسیده
  • حسن IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    6 0
    باید بشدت با این نفوذی های داخل آموزش وپرورش مقابله کرد.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    5 0
    فضای مجازی که سهله. مسئولان مربوطه هیچ نظارتی روی وب سایتهای به ظاهر سالم و روزمره هم ندارند. فقط کافیه وارد سایت دیجیکالا و امثال آن بشوید تا دربیشتر اوقات در همان صفحه اول انواع و اقسام لباس زیر زنانه و لباس شب به شکل شرم آوری به خورد بازدید کننده که اکثرا قشر جوان و نوجوان هستند بده.
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    6 0
    ای کاش مثل گذشته اجازه آموزش بچه ها در منزل رو میدادند. فضای بعضی مدارس به شدت مسمومه. ما بچه بودیم توی مدرسه فحشهایی از زبان بچه های دیگه به گوشمون میخورد ولی نمیفهمیدیم معنی اش چیه. الان با وجود گوشی و تبلت در دست بچه ها که ماشاالله انواع و اقسام وی پی ان ها هم روشون نصبه معنی همه اون فحشها رو تصویری به بچه نمایش میدن.
  • حسین IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    2 0
    راه اندازی مدارس غیر انتفاعی بزرگترین خیانت به فرزندان این کشور بود.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    1 0
    آزادی بی در وپیکر
    • فرزین IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      0 7
      خودت آزاد نبودی سن جوونی دچار محدودیت و عقده های رفتاری اجتماعی بودی
  • اوربیتال IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    6 0
    این همراهی نهایت بیسوادی خانواده رو که از مفهوم و مضمون همچین دیکته هایی بیخبره،میرسونه من که خودم یه جورایی کارم در رومانی هست باتوجه به قوانین رومانی پخش همچین آهنگ بی ارزش و گمراه کننده اونم در پیش دبستانی یا مدرسه بچه های ۶یا۷ساله جرم محسوب میشود. صد البته در رومانی هیچ بیسوادی با روح و روان بچه معصون بازی نمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس