بازی‌های آسیایی| مرور نتایج ورزشکاران ایران در یک روز طلایی

کاروان ورزشی کشورمان امروز مدال‌های رنگارنگی را در مسابقات مختلف بازی های آسیایی هانگژو بدست آورد.

به گزارش مشرق، ورزشکاران کشورمان امروز در رشته‌های مختلف بازی‌های آسیایی به میدان رفتند که حاصل تلاش آن‌ها کسب ۲ مدال طلا، ۴ مدال نقره و یک مدال برنز بود.

ووشو

پنجمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو صبح امروز با برگزاری فینال اوزان مختلف در رشته ووشو آغاز شد.

* در فینال وزن ۵۲- کیلوگرم بانوان، الهه منصوریان ملی‌پوش کشورمان به مصاف یائه یائو لی دارنده طلای دوره قبلی بازی‌ها از چین رفت و با قبول شکست به مدال نقره بسنده کرد. او سومین مدال ووشوی ایران در این بازی‌ها را کسب کرد. پیش از این زهرا کیانی به مدال نقره و شهربانو منصوریان به مدال برنز رسیده بودند.

* در فینال وزن ۶۰ کیلوگرم مردان، شجاع پناهی ملی‌پوش کشورمان به مصاف وانگ شوتائو از چین رفت و با شکست مقابل نماینده کشور میزبان، به مدال نقره رسید.

* در فینال وزن ۶۵- کیلوگرم مردان، افشین سلیمی قهرمان مسابقات بزرگسالان جهان به مصاف ساموئل ماربون از اندونزی رفت و حریفش را ناک اوت کرد تا صاحب مدال طلا شود. این نخستین طلای ووشوی ایران و دومین طلای کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو محسوب می‌شود.

* در فینال وزن ۷۰- کیلوگرم ووشو، محسن محمدسیفی پرافتخارترین ووشوکار ایران در تاریخ این بازی‌ها مقابل فنگ هی از چین قرار گرفت و صاحب مدال نقره شد.

* یوسف صبری که طلای مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، در فینال وزن ۷۵- کیلوگرم به مصاف فی لونگ کای از ماکائو رفت و با شکست این حریف صاحب مدال طلا شد.

 مرور نتایج ورزشکاران ایران در یک روز طلایی + جدول

شمشیر بازی

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران متشکل از محمد رهبری، علی پاکدامن، فرزاد باهر ارسباران و محمد فتوحی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو با نتیجه ۴۵ بر ۳۹ مقابل هنگ کنک به برتری رسید تا ضمن صعود به نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کند. شاگردان امین قربانی در نبرد حساس مقابل چین، در حالی که تا ۸ امتیاز عقب افتاده بودند در امتیاز ۲۸ به تساوی رسیدند اما پس از تساوی دوباره در امتیاز ۳۰، در نهایت این مبارزه ۴۵ بر ۴۱ به سود حریف تمام شد. پیش از این تیم ملی ایران مدال برنز مشترک خود را قطعی کرده بود.

 مرور نتایج ورزشکاران ایران در یک روز طلایی + جدول

تکواندو

* آناهیتا توکلی نماینده وزن ۶۷+ کیلوگرم زنان کشورمان با شکست مقابل نماینده ازبکستان از دور رقابت ها حذف شد.

* در آخرین روز از رقابتهای تکواندو بازیهای آسیایی هانگژو، آرین سلیمی در وزن ۸۰+کیلو گرم مردان موفق شد با پیروزی مقابل لی مینگ از چین تایپه به فینال راه یابد. در این وزن ۱۵ تکواندو کار از کشورهای ازبکستان، چین تایپه، لبنان، اردن، فیلیپین، نپال، قزاقستان، قطر، پاکستان، افغانستان، کره جنوبی، عربستان، چین، ایران و بوتان حضور داشتند. سلیمی در مسابقه نهایی برابر سانگ ژائو ژیانگ از کشور چین قرار گرفت. در راند اول در حالیکه پیش افتاده بود، داوران ۳ امتیازش را پاک کردند تا در نهایت ۱۷ بر۱۱ نتیجه را واگذار کند. او در راند دوم مصمم تر به مبارزه خود ادامه داد تا در نهایت ۱۹ بر ۱۳ پیروز شود و کار را به راند سوم بکشاند. سلیمی در راند سوم ضربات جانانه ای را به حریف وارد کرد تا ۵ بر۳ جلو بیفتد ولی حریف چینی ۷ امتیازی شد. سپس آرین امتیاز خود را به ۱۳ رساند ولی داوران دوباره امتیازش را پاک کردند تا نتیجه مساوی شوند. در ادامه تکواندو کار چینی راند سوم را ۲۱ بر۱۵ به نفع خود تمام کرد.

به این ترتیب پرونده تکواندو کشورمان با کسب ۳مدال نقره توسط آرین سلیمی ،علیرضا حسینی پور ومهدی حاجی موسایی در کنار ۵ مدال برنز توسط متین رضایی، مهران برخورداری، مبینا نعمت زاده، ملیکا میرحسینی وکیلی در بخش کیوروگی و مرجان سلحشوری در بخش پومسه نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی، بسته شد.

 مرور نتایج ورزشکاران ایران در یک روز طلایی + جدول

تیراندازی

تیراندازان کشورمان در تپانچه ۱۰ متر مردان به مصاف حریفانشان رفتند که در پایان موفق به کسب جواز حضور در فینال این رقابت‌ها نشدند. جواد فروغی، امیر جوهری‌خو و سجاد پورحسینی نمایندگان ایران در این بخش بودند. جوهری‌خو نهم، پورحسینی هجدهم و فروغی بیست‌وششم شدند. در بخش تیمی هم تیم ایران به عنوانی بهتر از ششمی نرسید.

 مرور نتایج ورزشکاران ایران در یک روز طلایی + جدول

تنیس روی میز

* شیما صفایی تنها نماینده دختر تنیس روی ایران در بازی های آسیایی امروز پنجشنبه برای برگزاری نخستین دیدار خود در بازی های آسیایی به مصاف هایاتا از ژاپن رفت. در پایان این دیدار که از مرحله یک شانزدهم نهایی برگزار شد، صفایی با نتیجه ٤ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. صفایی چهار گیم این دیدار را با نتایج ١١ بر یک، ١١ بر ٤، ١١ بر ٦ و ١١ بر ٣ واگذار کرد.

* در رقابت های دوبل، ترکیب نوشاد و نیما عالمیان پس از استراحت در جدول ۶۴ نفره، به مصاف تیم دوبل تایلند رفت و با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد تا به مرحله یک هشتم صعود کند. بازی نخست این دیدار با برتری ۱۱ بر ۸ برادران عالمیان به پایان رسید. در بازی دوم ۱۴ بر ۱۲ پیروز شدند و بازی سوم را هم با برتری ۱۲ بر ۱۰ خود تمام کردند.

* در رقابت‌های انفرادی، نوشاد عالمیان در نخستین بازی خود در مرحله یک شانزدهم به مصاف الخدراوی از عربستان رفت و ۴ بر ۱ به برتری دست یافت.

* امیرحسین هدایی در انفرادی مردان و در مرحله یک شانزدهم نهایی، با نتیجه ۴ بر ۲ یونگ از سنگاپور را شکست داد و راهی مرحله بعد شد.

 مرور نتایج ورزشکاران ایران در یک روز طلایی + جدول

دوچرخه سواری

* در دومین روز مسابقات دوچرخه‌سواری، علی لبیب تنها نماینده دوچرخه‌سواری مردان در رشته اومنیوم که متشکل از ۴ رشته است، به مصاف رقبای قدرتمند خود رفت و مقام چهارم را به دست آورد. چهارمی لبیب در شرایطی رخ داد که ابتدا عنوان شد نماینده کشورمان صاحب مدال برنز شده اما پس از بازنگری امتیازات خط‌ها توسط داوران امتیاز یکی از خط‌ها به رکابزن اماراتی داده شد و نماینده کشورمان را از کسب مدال برنز به مقام چهارمی تبدیل کردند. تیم دوچرخه سواری کشورمان با ۲ نماینده اعزامی خود به بازی‌های آسیایی تاکنون به یک مدال باارزش برنز توسط فرانک پرتوآذر و چهارمی توسط علی لبیب دست یافته است.

 مرور نتایج ورزشکاران ایران در یک روز طلایی + جدول

بسکتبال

تیم ملی بسکتبال کشورمان در دومین بازی خود با نتیجه ۸۱ بر۶۶ عربستان را شکست داد. نوید رضایی فر در این بازی با کسب ۱۵ پوئن، امتیازآورترین بازیکن میدان شد.

بسکتبال ۳ نفره

تیم ملی بسکتبال ۳ نفره ایران با برتری مقابل ترکمنستان به مرحله بعد رقابت ها صعود کرد. شاگردان لوکا کاروالیو این بار موفق شدند ترکمنستان را با نتیجه ۱۹ بر۱۳ شکست دهند و به دور بعد راه یابند. تیم ایران در بازی اول به کره جنوبی باخته بود اما پس از آن ژاپن و مالدیو را شکست داد. در نهایت نیز پس از غلبه بر ترکمنستان راهی دور بعد شد.

 مرور نتایج ورزشکاران ایران در یک روز طلایی + جدول

والیبال ساحلی

تیم ایران ب به مصاف قزاقستان یک رفت و ۲ بر صفر مغلوب حریف شد. ملی‌پوشان ساحلی ایران با امتیازهای ۲۵ بر۲۳ و ۲۸ بر۳۰ نتیجه را واگذار کردند تا به مدال برنز نرسند. تیم ملی والیبال ساحلی ایران در این دوره بازی‌ها برای نخستین بار در جمع ۴ تیم برتر این رقابت‌ها حضور یافته بود.

 مرور نتایج ورزشکاران ایران در یک روز طلایی + جدول

شنا

مهرشاد افقری در پنجمین روز از مسابقات شنا با ثبت زمان ۰۰:۲۴٫۶۷ در ۵۰ متر پروانه به کار خود پایان داد. افقری در دور مقدماتی ۵۰ متر پروانه با ثبت زمان ۰۰:۲۴٫۶۷ از بین ۴۰ شناگر حاضر در این ماده ۱۹ شد و به کار خود پایان داد.

 مرور نتایج ورزشکاران ایران در یک روز طلایی + جدول

جدول توزیع مدال ها در پایان مسابقات امروز:

 مرور نتایج ورزشکاران ایران در یک روز طلایی + جدول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    جالبه که عربستان اصلا مدال نگرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس