اردوغان استوارنامه اولین سفیر مصر در ترکیه را پس از ۱۰ سال دریافت کرد

با گذشت بیش از یک دهه وقفه در روابط دیپلماتیک مصر و ترکیه، «رجب طیب اردوغان» امروز استوارنامه «عمرو الحمامی» سفیر جدید قاهره در آنکارا را دریافت کرد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز چهارشنبه، ۲۷سپتامبر استوارنامه «عمرو الحمامی» سفیر جدید مصر در آنکارا را برای آغاز رسمی وظایفش دریافت کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، ماه ژوئیه آنکارا و قاهره گزارش‌هایی را درباره اسامی سفرای پیشنهادی خود پس از یک وقفه در روابط دیپلماتیک که حدود ۱۲ سال بین آن‌ها ادامه داشت، رد و بدل کردند.

«رجب طیب اردوغان» و «عبدالفتاح السیسی»، رؤسای جمهور ترکیه و مصر دهم سپتامبر در دهلی نو، پایتخت هند و در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ باهم دیدار کردند.

البته این دومین دیدار رودرروی آن‌ها پس از سال‌ها وقفه در روابط دیپلماتیک دو کشور بود؛ اولین دیدار آن‌ها در دوحه، پایتخت قطر و در حاشیه حضورشان در افتتاحیه مسابقات جام جهانی بود.

حالا و با افزایش تلاش‌ها در جهت بهبود روابط دیپلماتیک قاهره- آنکارا، طرف‌های ترکیه‌ای و مصری توافق کرده‌اند تا در پنج سال آینده حجم مبادلات تجاری خود را از ۱۰ به ۱۵ میلیارد دلار برسانند.

تلاش مقامات ارشد دو کشور برای پایان دادن به سردی روابط بین دو طرق بر اساس این موضوع شکل گرفته که مصر بزرگترین شریک تجاری ترکیه در آفریقا است، در حالی که ترکیه یکی از مهم‌ترین واردکنندگان گاز مصر به عنوان کشوری آفریقایی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    5 3
    الحمدا... مسلمین اتحدو الاتحاد
    • DE ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      5 0
      کدوم مسلمان؟؟؟ اردوغان که کلا لائیک و منافقه ، گاهی مسلمون میشه گاهی صهیونی و گاهی .. اون یکی که کودتاچی است و دربون آمریکا و قوت قلب اسقاطیل.!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس