شهدا در مسیر کار ما را همراهی کردند

«اسیر آلواتان» نوشته رضا رستمی با محوریت خاطرات شهدا و اسرای در بند کومله و دموکرات از زبان شاهدان عینی رونمایی شد.

به گزارش مشرق، آیین رونمایی از کتاب «اسیر آلواتان» اثر رضا رستمی و پنج کتاب صوتی انتشارات روایت فتح در محل بنیاد روایت فتح علی برگزار شد.

کتاب‌های صوتی رونمایی شده شامل کتاب«یادگاران» اثر مرتضی قاضی به گویندگی مهیار ستاری و تینا میرکریمی، کتاب « ماه بالانشین» اثر راضیه تجار به گویندگی مریم همتی، کتاب « لا به لای درختان بلوط» اثر مهدیه عین اللهی به گویندگی تینا میر کریمی، کتاب «به رنگ خاک» اثر افروز مهدیان به گویندگی حسن آزادی و کتاب «دفترچه نیم سوخته » اثر خدیجه مدنی به گویندگی سامان قلیچ خانی می‌شود.

محمدخانی مدیر انتشارات روایت فتح در این آیین اظهار کرد: روایت فتح در طول ۲۶ سال فعالیت خود ۳۲۰ اثر تالیف کرده. با توجه به درخواست مخاطب انتشارات برای تولید کتاب صوتی با مخاطب همراه شد.

وی افژود: در این راستا ۲۲ اثر روایت فتح سال گذشته به صورت کتاب صوتی منتشر شد. البته سال گذشته فقط کتاب‌های قدیمی که در سال‌های قبل چاپ شده بود تبدیل به کتاب صوتی شد، اما امسال با دو رویکرد تولید کتاب‌های صوتی سال‌های گذشته و سال جاری به فعالیت می‌پردازیم.

مدیر انتشارات روایت فتح اضافه کرد: هفته بسیج تعداد کتاب صوتی بیشتری رونمایی می شود. این آثار با هدف همراهی با مخاطب و تامین سبد خانوار ساخته می‌شود. امیدواریم در آینده نزدیک یا تا پایان سال آینده همه کتاب‌های انتشارات روایت فتح صوتی شود و در پلتفرم‌های مختلف پخش شود.

محمدخانی خاطر نشان کرد: کتاب « اسیر آلواتان» قطعا اثر کاملی نخواهد بود و در چاپ‌های بعدی به روز رسانی خواهد شد. از مرداد ۱۴۰۱ فراز و فرودهای بسیاری داشتیم. ما امروز کنار هم جمع شدیم که قدر آزادگان سال ۵۹ و ۶۰ را بیشتر بدانیم‌. برای ما که محقق این حوزه بودیم بسیار غریب بود و تلاش می‌کنیم بخشی از این غربت را رفع کنیم.

وی تاکید کرد: بعد از شرایط سال گذشته و نقش کومله‌ها و دموکرات‌های کردستان، در نظر گرفتیم بهترین زمان توزیع کتاب اواخر شهریور و اوایل مهرماه بود و توانستیم بخش‌های مختلف از جمله ویراستاری و گردآوری را به زمان فعلی برسانیم.

مخاطب کتاب‌های صوتی دانش‌آموزان و دانشجویان هستند

حسن آزادی گوینده کتاب «لا به لای درختان بلوط» در این جلسه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس به اسم یک هفته است اما برای ما و نسل بعد هر روز دفاع مقدس و خاطره است و بنیادهایی مثل روایت فتح نقش تشریح دفاع مقدس برای نسل جدید را دارد که نقش بسیار ارزشمندی است.

وی در خصوص مزیت‌های کتاب صوتی ادامه داد: کتاب صوتی را همه جا می‌توان گوش داد و دسترسی خوبی برای عموم دارد و عمده مخاطب آن طیف دانشجو و دانش آموز است که امیدوارم کتاب‌های صوتی در خصوص دفاع مقدس به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار بگیرد.

رزمنده سابق دفاع مقدس اضافه کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس الگوهای ویژه‌ای برای نوجوانان و جوانان هستند که با تولید کتاب صوتی می‌توان این الگوسازی را به نحو بهتری انجام داد زیرا دسترسی آن نسبت به کتاب فیزیکی برای جوانان بهتر و نزدیک‌تر است.

شهدا در مسیر کار ما را همکاری کردند

ناصری تهیه کننده آثار صوتی انتشارات روایت فتح اظهار کرد: در تمام مراحل کار شهدا با حضور خود ما را در بهتر شدن آثار یاری کردند. تولید آثار صوتی از آثار نوشتاری در فرهنگ امروزی یک امر ضروری است که سعی در انجام این امر داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با این آثار توانسته باشیم شهدا، این بزرگ مردان صحنه تاریخ ایران را به خوبی معرفی کنیم و در حد خود بتوانیم اثرگذاری مثبتی در راستای معرفی آنها به نسل جدید داشته باشیم.

خاکپور یکی از راویان کتاب «اسیر آلواتان» در این آیین اظهار کرد: من ۲۵ شهریور سال ۵۹ اسیر شدم. من رفتم که اسیر منهدم شده توسط کومله دموکرات را تعمیر کنیم که اسیر شدیم. ما را به اطراف مریوان بردند و تازه با دنیای جدیدی آشنا شدیم و وقتی به زندان مرکزی رفتم با ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر ایرانی روبه‌رو شدیم.

وی افزود: ما تا ۳۷ ماه اسیر بودیم تا الفجر ۴ آزاد شدیم. البته تا آن زمان ۴ نفر با کندن زمین خود را از بند زندان آزاد کردند. آنها ۴۵ متر تونل کندند. موقع فرار آنها آیه ۹ سوره یاسین را می‌خواندند و با معجزه قرآن توسط مدیران زندان و سربازان دیده نمی‌شدند.

راوی کتاب «اسیر آلواتان» ادامه داد: ۱۷ اردیبهشت سال ۶۰ زندان دولتو چندین بار توسط عراق بمباران شد. آن زمان ۵۵ نفر شهید شدند. گفتند این فرار از مرگ بود و به توصیه یکی از شهدا دیگر هرگز در زمین بدون وضو راه نرفتیم و این یادگار همیشگی ما از آنجا بود.

گفتنی‌ست در حاشیه این مراسم نمایشگاهی مختصر متشکل از عکس‌های محمد حسین حیدری عکاس دفاع مقدس از کردستان در زمان جنگ مرتبط با کتاب «اسیر آلواتان» برگزار شد.

در پایان این مراسم از رضا رستمی نویسنده اثر «اسیر آلواتان» تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    کومله و دموکرات بی رحم ترین و خشن ترین گروهکهای ضد انقلابند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس