پنتاگون: تعطیلی دولت آمریکا به نفع ایران، چین و روسیه است

با نزدیک شدن به موعد تعطیلی دولت «بایدن»، سخنگوی پنتاگون امروز اعلام کرد: تعطیلی دولت آمریکا به نفع ایران، چین و روسیه است.

به گزارش مشرق، «سابرینا سینگ» (Sabrina Singh) سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی اِن اِن گفت که تعطیلی دولت کشورش به آمادگی نظامی آسیب رسانده و «تأثیر عظیم و عمیقی در سراسر جهان خواهد داشت».

با نزدیک شدن به موعد تعطیلی دولت آمریکا، سخنگوی وزارت دفاع این کشور اضافه کرد که با نزدیک شدن به تعطیلی دولت، بیش از ۱ میلیون نفر از پرسنل نظامی و کارمندان غیرنظامی در مرخصی، در معرض خطر بدون دستمزد بودن -در طول دوره تعطیلی- قرار می گیرند.

«سابرینا سینگ» اضافه کرد که تعطیلی دولت آمریکا پیامی خطرناک برای دشمنان واشنگتن خواهد داشت.

این مقام نظامی آمریکا افزود: اگر دولت ایالات متحده تعطیل شود، چین، روسیه، کره شمالی، ایران (که تعطیل نمی شوند) - اینها کشورهایی هستند که تعطیل نمی شوند و به عملیات های خود ادامه می دهند.

این در حالیست که جمعه پیش اعلام شد که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا برای دومین بار در هفته مذکور موفق به پیش بردن لایحه دفاعی این کشور نشدند. جمهوری خواهان مجلس نمایندگان بار دیگر در پیشبرد لایحه هزینه‌های دفاعی شکست خوردند؛ موضوعی که نشانه شومی از عدم تعطیلی دولت کنونی آمریکا به شمار می‌آید.

این رویداد زمانی رخ داد که رأی گیری در مجلس نمایندگانِ تحت سیطره جمهوری خواهان برای پیشبرد لایحه بودجه سالانه وزارت دفاع آمریکا برای دومین بار در هفته گذشته با پیوستن برخی دموکرات‌ها به آنان با ۲۱۲ موافق در برابر ۲۱۶ مخالف شکست خورد.

گاردین در این باره اعلام کرده بود: «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان که نتوانست نمایندگان را برای بحث درباره بودجه پنتاگون- مانند سال‌های گذشته- متقاعد کند، گفته بود که این مفهومی جدید از افرادی است که می‌خواهند همه چیز را به نابودی بکشند.

گزارش مذکور خاطر نشان کرد: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا «با نشانه‌هایی از ناامیدی و یأس» به دلیل نزدیک بودن (ضرب‌الاجل) روز اول اکتبر (و تقویت احتمال تعطیل شدن دولت) به شبکه خبری فاکس نیور در این خصوص گفت که نمی دانم چرا کسی تمایل به بحث و بررسی این لایحه برای پیشبرد امور ندارد؟ می دانم موانعی ایجاد شده و چالش‌هایی به وجود آمده است؛ اما زمان به نفع ما نیست.

این در حالیست که اگر کنگره آمریکا نتواند تا ضرب‌الاجل اول اکتبر بودجه دولت فدرال را تصویب کند، دولت «بایدن» تعطیل خواهد شد؛ بنابراین عملیات‌های غیرالزامی دولت فدرال تا اطلاع ثانوی تعطیل شده، کارمندان فدرال الزاماً باید به مرخصی بروند، حقوق نظامیان قطع شده و بسیاری از موارد اقتصادی دولت فدرال مختل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    انشاالله که امریکا هر چه زودتر تعطیل بشه تا جهان ارام بشه
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    همه این کشورها که نام بردید جمع شوند هنوز به لحاظ نظامی و اقتصادی به گرد آمریکا نمی رسند. بزرگترینش چین است که 58/2 درصد اقتصادش در گرو اراده کاخ سفید است.
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      0 0
      پس چرا اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشت دارن جیلیز ویلیز میکنن؟؟!
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 1
    دیگه کار یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون تمومه، به نظو نوین جهانی تعظیم کنین کلنگیا!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس