بازی‌های آسیایی| مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب 6 مدال در رشته‌های مختلف

کاروان ورزشی ایران در روز دوم بازی‌های آسیایی هانگژو موفق به کسب ۶ مدال شد.

به گزارش مشرق، ورزشکاران کشورمان در روز دوم مسابقات آسیایی هانگژو، در رشته‌های مختلف به میدان رفتند که منجر به کسب ۶ مدال شامل ۴ برنز و ۲ نقره شد.

قایقرانی

رقابت فینال روئینگ ۴ نفره بانوان صبح امروز از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه به وقت محلی در مجموعه ورزشی فویانگ سنتر با حضور فینالیست‌های این بخش یعنی تیم ۴ نفره روئینگ بانوان ایران، چین، اندونزی، قزاقستان و ویتنام آغاز شد. ترکیب تیم ۴ نفره کشورمان در فینال شامل نازنین ملایی، مهسا جاور، زینت نوروزی و فاطمه مجلل بود.

بانوان ملی پوش کشورمان که در خط ۴ رقابت فینال پارو می‌زدند، با ثبت رکورد ۶ دقیقه و ۵۱ ثانیه و ۸۲ صدم ثانیه بعد از چین میزبان، نایب قهرمان شدند. چین با ۶ دقیقه و ۴۲ ثانیه و ۸۴ صدم ثانیه به قهرمانی رسید.

مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب ۶ مدال در رشته‌های مختلف

دوچرخه سواری

فرانک پرتوآذر دوچرخه سوار ایرانی با ۷ رکابزن دیگر رقابت سنگین و نزدیکی برگزار کرد. ۲ رکابزن چینی به نام‌های لی هونگ‌فنگ و ما کای‌ژیا به همراه آلینا سرکولووا از قزاقستان رقبای اصلی پرتوآذر در این مسابقه بودند.

مسیر پرپیچ و خم مسابقه در کوهستان‌های هانگژو با هوای شرجی و دمای بالا، کار رکابزنان را دشوار کرده بود به گونه‌ای که رکابزن فیلیپینی در پایان دور دوم مسابقه از حال رفت.

در این مسابقه دشوار و جذاب، رکابزنان چینی با توجه به آشنایی مسیر و البته امتیاز میزبانی از ابتدا پیش افتادند تا مدال‌های طلا و نقره برای میزبان رزرو شود. در پایان، هونگ‌فنگ با حدنصاب یک ساعت و ۳۰ دقیقه و ۵۹ ثانیه مدال طلا گرفت. کای‌ژیا نیز با ۵ دقیقه و ۴۶ ثانیه اختلاف، نقره‌ای شد.

برای کسب مدال برنز، رقابت نفسگیری میان پرتوآذر و آلینا از قزاقستان برگزار شد که در پایان ۴ دور رقابت جانانه، دختر رکابزن ایران توانست رقیب قزاق خود که رنک یک مسابقات را داشت، پشت سر گذاشته و با اختلاف ۱۱ دقیقه و ۴۵ ثانیه مدال باارزش برنز را به دست بیاورد.

مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب ۶ مدال در رشته‌های مختلف

تیراندازی

امیرمحمدنکونام، پوریا نوروزیان و مهیار صداقت نمایندگان ایران در تفنگ بادی ۱۰ متر مردان بودند که در پایان رقابت‌های مقدماتی نوروزیان با ۶۲۹.۲ امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفت. نکونام با ۶۲۸.۸ امتیاز در جایگاه دوازدهم ایستاد و مهیار صداقت نیز ۶۲۷.۶ امتیاز صاحب رده هفدهم شد. به این ترتیب ملی‌پوشان تیراندازی ایران از صعود به مرحله نهایی بازماندند. در رده بندی تیمی، تیم تفنگ بادی ۱۰ متر مردان کشورمان با مجموع ۱۸۸۵.۶ امتیاز بعد از چین، هند و کره جنوبی در رده چهارم ایستاد.

مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب ۶ مدال در رشته‌های مختلف

جودو

* مریم بربط ملی پوش وزن ۷۰- کیلوگرم با مایاکووا جودوکار قدرتمند قزاقستانی مبارزه کرد که حتی در ۴۵ ثانیه پایانی مسابقه می‌رفت تا حریف قزاقی را ایپون کند ولی با موافقت داوران مواجه نشد اما در ادامه موفق شد حریفش را ضربه فنی کند. او در مبارزه دوم به ماتی یازوا ازبکستانی با ضربه فنی باخت تا برای مدال آوری شانس خود را در جدول شانس مجدد امتحان کند. بربط در دور سوم مقابل نیام باتسور» از مغولستان در حالیکه با امتیاز وازاری از حریف جلو بود، ضربه فنی شد تا از دور رقابت ها کنار برود. در این وزن ۱۵ جودو کار حضور داشتند.

* همچنین مهدی فتحی پور در وزن ۸۱- کیلوگرم در مبارزه نخست خود موفق شد سحن سجس از عراق را سه اخطاره کند و به دور بعد راه یابد. در ادامه به مصاف آئن گربکف (روسی الاصل) از بحرین برود. در این مسابقه حساس نماینده کشورمان مسابقه خوبی به نمایش گذاشت ولی به دلیل کم تجربگی در نهایت نتیجه را به حریف واگذار و از دور رقابت‌ها حذف شد.

* روز گذشته نیز ابوالفضل محمودی در وزن ۶۶- با قبول شکست برابر نماینده کره شمالی از گردونه رقابت ها حذف شد.

* قاسم باغچقی تنها نماینده تیم ملی جودو کشورمان فردا در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم بر روی تاتامی می‌رود.

جودو کشورمان با ۳ نماینده در بخش مردان و یک نماینده در بخش زنان، بعد از ۴ سال تعلیق و دوری از میادین مهم بین المللی، راهی بازی‌های آسیایی هانگژو شده است.

مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب ۶ مدال در رشته‌های مختلف

شمشیربازی

* علی پاکدامن، کاپیتان تیم ملی اسلحه سابر که مرحله گروهی را با ۴ برد و یک باخت پشت سرگذاشته بود، با قرار گرفتن در رده هفتم جدول رنکینگ در مرحله حذفی با قرعه استراحت روبرو شد. او در جمع ۱۶ بازیکن برتر با نفر دهم این جدول، شین چن پنگ از چین روبرو شد و با قبول شکست ۱۵ بر ۸ از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

* محمد رهبری ملی پوش شمشیربازی در پیست زرد با یوشیتا کنتو از ژاپن روبرو شد و توانست ۱۵ بر ۹ پیروز شده و به مرحله بعدی راه پیدا کند. ملی پوش کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف یانگ هیو یام از چین رفت و در حالی که از ناحیه زانو کمی آسیب دیده و ۱۰ بر ۶ عقب افتاده بود، توانست در نهایت ۱۵ بر ۱۲ برنده شود و به جمع چهارنفر برتر راه پیدا کند. رهبری با صعود به جمع ۴ بازیکن برتر، مدال برنزش را در این رقابت‌ها قطعی کرد. او مرحله نیمه نهای به مصاف اوه از کره جنوبی رفت و با قبول شکست ۲۵ بر ۱۱ از صعود به فینال بازماند.

شمشیربازی ایران در دوره پیشین بازی‌های آسیایی نیز توسط علی پاکدامن صاحب مدال برنز انفرادی شده بود.

مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب ۶ مدال در رشته‌های مختلف

شنا

روز دوم مسابقات شنا در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو، صبح امروز(دوشنبه) با حضور نمایندگان ایران در ماده‌های ۵۰ متر کرال پشت و ۵۰ متر آزاد پیگیری شد.

* هومر عباسی در مقدماتی ماده ۵۰ متر کرال پشت با زمان ۰۰:۲۶.۳۲ و کسب جایگاه پانزدهم به کار خود پایان داد.

* سامیار عبدلی و متین سهران دو شناگر جوان تیم ملی ایران بودند که در ماده ۵۰ متر آزاد با حریفان قدرتمند آسیایی خود به رقابت پرداختند. عبدلی صبح امروز موفق شد با ثبت زمان ۰۰:۲۲.۸۰ در رده دهم قرار بگیرد و به کار خود پایان دهد. متین سهران دیگر نماینده ایران در این ماده نیز با زمان ۰۰:۲۳.۴۷ در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.

در این ماده ۴۲ شناگر باهم به رقابت پرداختند که تنها ۸ نفر از آنان جواز حضور در فینال را یافتند. بهترین شناگر دور مقدماتی ۵۰ متر آزاد جی یوچان از کره با زمان ۰۰:۲۱.۸۴ بود.

شناگران ایران روز چهارشنبه ( پنجم مهر ۱۴۰۲ ) در مرحله مقدماتی ۱۰۰ متر پروانه و ۲۰۰ متر آزاد با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب ۶ مدال در رشته‌های مختلف

والیبال

تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو امروز (دوشنبه سوم مهر) به مصاف قطر رفت. شاگردان بهروز عطایی در این مسابقه در ۳ ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیدند تا برای ششمین بار به دیدار نهایی بازی‌های آسیایی برسند. در دیگر مسابقه این مرحله، چین با نتیجه ۳ بر صفر ژاپن را شکست داد تا حریف تیم کشورمان در فینال باشد.

تیم ملی والیبال ایران در این دوره از بازی‌های آسیایی یازدهمین حضور خود را تجربه می‌کند. والیبال کشورمان در ۱۰ دوره قبلی، ۲ مدال طلا (۲۰۱۴ و ۲۰۱۸)، ۳ عنوان نایب قهرمانی (۱۹۵۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰) و یک مقام سومی (۱۹۶۶) را ثبت کرده بود.

تیم ملی والیبال ایران بلافاصله بعد از بازی‌های آسیایی در مسابقات انتخابی المپیک در کشور برزیل شرکت می‌کند. این رقابت‌ها از ۸ تا ۱۶ مهر برگزار می‌شود.

مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب ۶ مدال در رشته‌های مختلف

تکواندو

امروز با حضور ۲۲۳ تکواندوکار در سالن ورزشی مرکز فرهنگی شهر هانگژو، مبارزات اوزان ۵۸- کیلوگرم مردان، ۴۹- کیلوگرم زنان و بخش ترکیبی برگزار شد.

* مبینا نعمت زاده نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم کشورمان بعد از استراحت در دور نخست، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کاریز از کشور فیلیپین رفت و ۲ بر صفر پیروز شد. او در مرحله یک چهارم نهایی نیز حریف قزاق را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و مدال برنز خود را قطعی کرد. نعمت زاده در مرحله نیمه نهایی به مصاف هو کینگ از کشور میزبان رفت. راند اول این دیدار با نتیجه ۱۴ بر ۱۰ و راند دوم با نتیجه ۲۵ بر ۸ به سود هوگوپوش چینی به پایان رسید تا نعمت زاده به مدال برنز این رقابت‌ها بسنده کند.

* مهدی حاجی موسایی نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف نماینده میزبان رفت و پیروز شد. این دیدار در راند اول با نتیجه ۱۹ بر ۱۶ به سود نماینده میزبان به پایان رسید اما راند دوم با نتیجه ۱۹ بر ۵ به سود نماینده کشورمان تمام شد. در راند سوم حاجی موسایی موفق شد با نتیجه ۱۷ بر ۲ نماینده چین را شکست دهد و فینالیست شود. حاجی موسایی برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی نمایندگان بنگلادش، ازبکستان و قرقیزستان را شکست داده بود. در فینال وزن ۵۸- کیلوگرم حاجی موسایی به مصاف جانگ جی نماینده کره جنوبی رفت. این دیدار در راند اول با نتیجه ۵ بر ۴ به سود نماینده کره جنوبی تمام شد. راند دوم نیز با نتیجه ۴-۴ به پایان رسید اما در نهایت نماینده کره جنوبی با رای داوران برنده شد.

مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب ۶ مدال در رشته‌های مختلف

تنیس

* سینا مقیمی، ملی‌پوش تنیس مردان کشورمان در نخستین دیدار خود به مصاف وو تانگ لین با رنکینگ ۱۸۴ دنیا از چین تایپه رفت و در ۲ ست متوالی مغلوب شد. مقیمی ست اول را با نتیجه ۶ بر ۲ واگذار کرده بود. در ست دوم هم با نتیجه ۶ بر یک مغلوب حریف شد.

* همچنین روز گذشته مشکات‌الزهرا صفی دیگر نماینده تنیس ایران به دلیل سرماخوردگی در رقابت خود با جوانا گارلند از چین تایپه نتوانست بازی را تا پایان پیش ببرد و در نهایت مغلوب شد.

به این ترتیب نمایندگان کشورمان با باخت مقابل حریفان به کار خود در بازی های آسیایی پایان دادند.

مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب ۶ مدال در رشته‌های مختلف

بسکتبال ۳ نفره

تیم کشورمان با ترکیب علیرضا شریفی، احسان دلیرزهان، محمد مهدی رحیمی و امیرحسین یازرلو با هدایت لوکا رامیرز کاروالیو سرمربی برزیلی در گروه خود با تیم‌های کره جنوبی، مالدیو، ژاپن و ترکمنستان به رقابت می‌پردازد.

بسکتبالیست‌های کشورمان مقابل کره جنوبی و با ارائه یک بازی پرخطا و بدون دفاع، نتیجه را ۲۱ بر ۱۲ واگذار کرد.

مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب ۶ مدال در رشته‌های مختلف

تنیس روی میز

تیم ملی تنیس روی میز کشورمان که روز گذشته یک پیروزی تاریخی را رقم زد و با شکست ژاپن مدال برنز خود را قطعی کرد، امروز برای صعود به فینال به مصاف کره جنوبی رفت اما با قبول شکست ۳ بر صفر از حضور در بازی نهایی بازماند.

نیما عالمیان نخستین بازیکن تیم ملی بود که ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد. در دومین مسابقه نوشاد عالمیان مقابل حریفی از کره جنوبی قرار گرفت‌ و در یک جدال نزدیک ۳ بر ۲ مغلوب شد. امیرحسین هدایی سومین ملی پوش کشورمان مقابل پارک از کره جنوبی قرار گرفت و او نیز نتیجه را ۳ بر صفر واگذار کرد.

تیم ملی تنیس روی میز کشورمان پس از ۶۵ سال به مدال برنز بازی‌های آسیایی دست یافت. رقابت‌های انفرادی و دوبل از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب ۶ مدال در رشته‌های مختلف

هندبال

تیم ملی ایران در نخستین دیدار با شروعی فوق‌العاده مغولستان را ۵۰ بر ۱۶ شکست داده بود، و در دومین بازی مقابل ژاپن به میدان رفت. سامورایی‌ها با برتری ۱۳ بر ۸ در نیمه اول به رختکن رفتند. ژاپنی‌ها نیمه دوم را نیز با روحیه‌ای بهتر آغاز کردند و در نهایت با نتیجه ۳۳ بر ۲۱ به پیروزی رسیدند. تیم کشورمان در بازی بعدی به مصاف تیم ملی عربستان می‌رود.

هندبال ایران تاکنون در ۶ دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده که حاصل آن یک برنز و یک نقره بوده است. اولین حضور هندبال ایران در بازی‌های آسیایی سئول کره جنوبی بود که به مقام پنجم دست یافت. این تیم بعد از ۲ دوره غیبت در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک چهارم شد. مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه اولین مدال هندبال ایران در ادوار بازی‌های آسیایی است. هندبالیست‌های ایران بعد از آن در گوانگژو به مدال نقره رسیدند. تیم ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون و جاکارتا به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص داد.

مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب ۶ مدال در رشته‌های مختلف

والیبال ساحلی

* تیم ساحلی ایران ب ایران با پیروزی ۲ بر یک مقابل اندونزی در مرحله یک‌ چهارم نهایی، به جمع ۴ تیم برتر هانگژو پیوست. تیم کشورمان فردا در مرحله نیمه نهایی به مصاف چین خواهد رفت.

* تیم ملی والیبال ساحلی الف کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف قطر رفت تا در ۲ ست با نتایج ۲۱ بر ۱۷ و ۲۱ بر ۱۹ مغلوب مدافع عنوان قهرمانی شد تا با کسب رتبه پنجم مشترک به کار خود در این بازی‌ها پایان دهد. تیم ملی والیبال ساحلی ایران الف، در مرحله مقدماتی موفق به شکست تاجیکستان، عمان۲ و ماکائو۲ شد تا به عنوان صدرنشین گروه به مرحله حذفی صعود کند. این تیم در مرحله نخست حذفی موفق به شکست ژاپن شد تا در جمع هشت تیم برتر قرار بگیرد.

مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب ۶ مدال در رشته‌های مختلف

ووشو

* در روز دوم پیکارهای ووشو، شهربانو منصوریان نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم ساندای زنان ایران به مصاف گوزل رحمدوفا از ترکمنستان رفت و موفق شد حریف خود را در کمتر از یک دقیقه ناک اوت کند تا راهی مرحله نیمه‌نهایی این وزن شود. منصوریان با این برد مدال برنز خود را قطعی کرد.

* یوسف صبری ووشوکار ساندای مردان کشورمان در وزن ۷۵- نیز با ناک اوت کردن حریف ازبک، به مرحله نیمه نهایی رفت تا مدال برنز خود را قطعی کرده باشد.

مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب ۶ مدال در رشته‌های مختلف

شطرنج

شطرنج‌بازان کشورمان در مرحله چهارم رپید مردان و زنان، در دورهای سوم و چهارم به ۲ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست رسیدند.

* مبینا علی نسب، در دوره سوم مقابل ارن سوکوندارا از اندونزی شکست خورد اما در دور چهارم توانست مقابل ساروچا چوئمساکول از تایلند به برتری برسد.

* سید امین طباطبایی پس از شکست مقابل نودیربک عبدالستارف ازبکستانی در دور سوم، مقابل آرجون کومار هندی به تساوی دست یافت.

* پرهام مقصودلو نیز که در دور سوم مقابل قاضی بگ نوگربک قزاقستانی متوقف شده بود، در دور چهارم برابر کوهی یامادا از ژاپن پیروز شد.

در پایان دور چهارم طباطبایی به ۲ پیروزی یک تساوی و یک شکست، مقصودلو به ۲ تساوی ۲ پیروزی و علی‌نسب به ۲ شکست ۲ پیروزی، رسیده‌اند. تا این مرحله مقصودلو در رده هفتم و طباطبایی در رده نهم قرار دارند. مبینا علی‌نسب نیز در بخش زنان در رده شانزدهم قرار دارد.

دور پنجم تا هفتم این بخش فردا از ساعت ۱۰:۳۰ آغاز می‌شود.

مرور نتایج ایرانی‌ها در روز دوم با تاریخ سازی و کسب ۶ مدال در رشته‌های مختلف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس