کد خبر 1529541
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ هفته آینده اعلام می شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تلاش می شود نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در هفته آینده تا پیش از ۱۵ مهرماه اعلام شود.

به گزارش مشرق، دکتر عبدالرسول پورعباس گفت: با توجه به اینکه برخی از داوطلبان سوابق تحصیلی خود را از آموزش و پرورش نگرفته بودند و تکمیل نکرده بودند، یک فرصت داده شد که پس از اینکه سوابق تحصیلی خود را بگیرند با توجه به نمره خود، فرم انتخاب رشته خود را تصحیح کنند.

وی افزود: این موضوع به صورت پیامک به این دسته از داوطلبان اعلام شد و این گروه فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند. بنابراین به تازگی این کار در این هفته به اتمام رسیده و انتخاب رشته این دسته از داوطلبان تصحیح شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: بنابراین تلاش می شود نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تا نیمه مهرماه و در هفته آینده اعلام شود.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

در این آزمون برای نخستین بار سوابق تحصیلی داوطلبان که توسط وزارت آموزش و پرورش بر اساس نتایج امتحانات هماهنگ و کشوری با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی برای سه گروه اصلی آزمایشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و تأثیر قطعی ۲۶ درصدی برای گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر اعمال شد.

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ با اعلام نمرات خام، نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) و نمره کل سابقه تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ اعلام شد.

پس از آن کارنامه علمی (حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی) شرکت‌کنندگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت‌های اول و دوم) در ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و داوطلبان تا ۷ شهریورماه فرصت داشتند که انتخاب رشته کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    2 0
    کل کشور معطل تجدیدی ها شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس