آیت‌الله رئیسی با استقبال معاون اول رئیس جمهور وارد تهران شد

رئیس جمهور اسلامی ایران که به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع‌ عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک مقر این سازمان سفر کرده بود، دقایقی قبل با استقبال معاون‌ اول رئیس جمهور وارد تهران شد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که بامداد دوشنبه ۲۷ شهریور ماه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با این رویکرد که ایران عضو سازمان ملل است و انتظار دارد که این سازمان نقش تعیین کننده در توسعه، امنیت، صلح و عدالت جهانی ایفا کند، به نیویورک سفر کرده بود، دقایقی پیش با استقبال محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از اعضای کابینه وارد تهران شد.

۱۲ دیدار دپیلماتیک در سطح سران و نخست وزیران و حضور در پنج دیدار جمعی و سخنرانی در صحن سازمان ملل از رهاورد دومین حضور رئیس جمهور در این دوره بود که این حجم از دیدارها در سفر فشرده سه روزه در نیویورک رقم خورد.

آیت الله رئیسی همچنین در این سفر با جمعی از سردبیران و خبرنگاران ارشد رسانه‌های آمریکایی، اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا، اعضای شورای روابط خارجی آمریکا، اعضای هیات امنای جامعه شیعیان آمریکا، رهبران ادیان الهی و ایرانیان مقیم آمریکا دیدار و گفت وگو کرد و به پرسش‌های صریح آنان پاسخ داد.

رئیس جمهور را در این سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و همسرش جمیله علم الهدی همراهی می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس