‌

حقوق کودکان در آمریکا به عنوان کشوری که عضو کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودکان نیست، تحت تاثیر نابرابری‌های نژادی و جنسیتی به شکلی فزاینده نقض می‌شود.

به گزارش مشرق، آمریکا به عنوان یکی از مدعیان حقوق کودکان، از اصلی‌ترین ناقضان همین حقوق است؛ مصادیق متعددی درباره نقض حقوق بشری کودکان در آمریکا وجود دارند.

این کشور تنها کشور جهان است که مجازات حبس ابد غیرقابل کاهش را برای خردسالان و کودکان مجاز اعلام کرده است.

«لیبراسیون»، می‌گوید که کارشناسان حقوق کودکان هشدار می‌دهند که آمریکا به حقوق کودکان احترام نمی‌گذارد؛ این کشور، تنها کشور عضو سازمان ملل است که هرگز کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک ۱۹۸۹ را تصویب نکرده‌است.

کاستی‌های آمریکا در حمایت از کودکان همچنان قابل توجه است و این روند به دلیل نابرابری‌های نژادی و جنسیتی تشدید می‌شود.

۱-کار خطرناک، عدالتی که با آن‌ها در مکان‌هایی مانند بزرگسالان رفتار می‌کند؛ دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی به عقب‌ماندگی قابل توجه آمریکا در زمینه حمایت از خردسالان که با نابرابری‌های نژادی و جنسیتی مضاعف شده، اشاره می‌کند.

۲- جو بکر، یکی از نویسندگان دومین گزارش سالانه دیده‌بان حقوق بشر در مورد احترام به حقوق کودکان، هشدار می‌دهد: «آمریکا بسیار عقب مانده است و به حقوق کودکان احترام نمی‌گذارد»؛ آمریکا تنها کشور عضو سازمان ملل است که هرگز کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک ۱۹۸۹ را تصویب نکرده‌ است.

۳-بسیاری از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که این کنوانسیون ضروری نیست، زیرا کشور قوانین خاص خود را دارد که از کودکان به خوبی محافظت می‌کند.

۴- آمریکا به شدت عقب است و حقوق کودک را به‌ویژه در مقایسه با دیگر کشورهای غربی رعایت نمی‌کند؛ هیچ ایالتی در آمریکا تمام استانداردهای بین‌المللی را رعایت نمی‌کند؛ در برخی موارد، اختلافات بین کنوانسیون و قوانین آمریکا چشمگیر است.

به‌عنوان مثال، آمریکا تنها کشوری در جهان است که هنوز مجازات‌های ابد غیرقابل کاهش را برای افرادی که در زمان ارتکاب جرم خردسال بوده‌اند، مجاز می‌داند؛ این رویه در ۲۲ ایالت به قوت خود باقی است.

۵- طبق کنوانسیون ۱۹۸۹، کودکان نمی‌توانند قبل از سن ۱۴ سالگی از نظر قانونی مسئول شناخته شوند و هرگز نباید به عنوان بزرگسال محاکمه شوند، که در آمریکا صدق نمی‌کند.

در ۲۴ ایالت، حتی حداقل سنی برای تعقیب کیفری یک کودک وجود ندارد و در ۲۰ ایالت، کودکان می‌توانند در دادگاه بزرگسالان محاکمه شوند.

هیچ ایالتی در آمریکا تنبیه بدنی را به طور کامل ممنوع نمی‌کند و ۲۲ ایالت حتی در مدارس دولتی آن را مجاز می‌دانند.

۶- کودکان آفریقای - آمریکایی مانند بزرگسالان آفریقایی - آمریکایی اغلب به مجازات‌های بسیار شدیدتر از دیگر گروه‌ها محکوم می‌شوند؛ وقتی صحبت از کار کودکان می‌شود، در کارهای کشاورزی استثناهای بزرگی وجود دارد.

در برخی از ایالت‌ها، کودکان می‌توانند از سن ۱۰ یا ۱۱ سالگی در مزرعه شروع به کار کنند، این کار دوباره با تفاوت‌های نژادی انجام می‌شود.

برای مثال، در بین جمعیت لاتین چه شهروندان آمریکایی باشند و چه مهاجر، کودکان بیشترین کار را در کشاورزی دارند.

۷- ۱۴ ایالت (از جمله نیوجرسی، اوهایو، آیووا و میسوری) قوانینی را تصویب کرده‌اند که حمایت‌های قانونی را تضعیف می‌کند؛ اگر کار کشاورزی را مثال بزنیم، کودکانی که در مزارع کار می‌کنند در مقایسه با بقیه جمعیت، میزان مرگ‌ومیر یا صدمات جدی بسیار بالایی دارند.

۸- اگر آمریکا تاکنون کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک را تصویب نکرده است، به این علت است که جنبش بسیار پر سروصدای والدین، بیشتر محافظه‌کار و مذهبی، مخالف تصویب آن است؛ آنها معتقدند که والدین حق دارند فرزندان خود را آن‌طور که می‌خواهند بزرگ کنند و هر گونه تلاش دولت برای تنظیم این حوزه را به عنوان تضییع حقوق آنها و خانواده می‌دانند.

این گروه در درون حزب جمهوری‌خواه بسیار فعال و تاثیرگذار است؛ با این حال، برای تصویب یک معاهده بین‌المللی، به رای دو سوم سنا نیاز است که با توجه به ترکیب فعلی مجلس اعلای کنگره که جمهوری خواهان تقریبا نیمی از کرسی‌ها را در اختیار دارند، غیرممکن به نظر می‌رسد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    89 0
    حقوق بشر به سبک آمریکائی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس