کد خبر 1527956
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
حمایت مکزیک از حضور نظامیان روس در رژه روز استقلال

رئیس جمهور مکزیک انتقادها از شرکت یک واحد نظامی روسیه در رژه روز استقلال کشورش را رد و از این رخداد دفاع کرد.

به گزارش مشرق، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور»، رئیس جمهور مکزیک بعد از انتقاد کسانی نظیر سفیر اوکراین و رسانه‌ها و سیاستمداران مخالف از حضور یک واحد نظامی روسیه در رژه روز استقلال مکزیک در شنبه هفته جاری از این اتفاق دفاع و انتقادات مطرح شده را رد کرد.

«اوکسانا درامارتسکا»، سفیر اوکراین در مکزیک در پی شرکت این نظامیان روس در این رژه، موضع بی‌طرف مکزیک در قبال جنگ در اوکراین را زیر سوال برد اما لوپز اوبرادور گفت، مکزیک به هر کشوری در جهان اجازه حضور پیدا کردن در این رژه را داد.

خبرگزاری «رویترز» نوشت، رئیس جمهور مکزیک با گفتن اینکه حضور این واحد نظامی روسی در این رژه موجب «رسوایی» شد، استدلال کرد: «ما با همه کشورها در جهان رابطه داریم و همه را دعوت می‌کنیم.»

لوپز اوبرادور که سیاستمداری چپ‌گراست، به دنبال حفظ یک موضع بی‌طرف در قبال جنگ در اوکراین بوده و در یک مقطع نیز پیشنهاد مذاکرات صلح را مطرح کرد. دولت او از طرفی از برخی قطعنامه‌های سازمان ملل با محتوای انتقاد از روسیه در ارتباط با جنگ در اوکراین حمایت کرده است.

سفیر اوکراین در مکزیک در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» مدعی شد، شرکت این واحد روس موجب آنچه که او "لکه‌دار شدن" این رژه خواند شد.

سفارت روسیه در مکزیک با اعلام اینکه اعضای هنگ ۱۵۴ «پرئوبراژنسکی» ارتش روسیه در رژه روز استقلال مکزیک در شنبه هفته جاری شرکت کردند از این رخداد تحسین کرده و در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «زنده باد دوستی میان مکزیک و روسیه!»

در این رژه نظامی مکزیک، واحدهایی از ارتش‌های برزیل، شیلی، چین، ونزوئلا، سری‌لانکا، نپال، کوبا و نیکاراگوئه و چند کشور دیگر شرکت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس