کد خبر 1527947
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
انتقاد سازمان ملل از اطلاع رسانی درباره سیل در لیبی

سازمان ملل درباره سیل لیبی معتقد است که اگر مردم قبل از وقوع سیل مطلع می‌شدند، میزان خسارات در شهر درنه کاهش می‌یافت.

به گزارش مشرق، نماینده سازمان ملل در لیبی در سخنانی با انتقاد از نحوه مدیریت حوادث طبیعی در لیبی گفت: میزان ویرانی‌های ناشی از سیلاب‌ها در شهر درنه بسیار زیاد است و ساختمان‌ها با خاک یکسان شدند و اگر مردم قبل از وقوع سیل مطلع می‌شدند، میزان تخریب در شهر درنه کاهش می‌یافت.

به گفته نماینده سازمان ملل در لیبی، ابعاد فاجعه ناشی از سیل درنا در تاریخ این کشور بی سابقه است.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که واشنگتن ۱۱ میلیون دلار به سازمان‌های امدادی برای رفع نیازهای لیبی پس از سیل اختصاص می‌دهد.

معاون آژانس توسعه سازمان ملل نیز خاطرنشان کرد که امیدواریم کشورهای سراسر جهان در حمایت از مردم لیبی به ما بپیوندند.

از سوی دیگر، عبدالسلام غیث الحاج رئیس جمعیت هلال احمر لیبی اعلام کرد که تیم‌های نجات و جستجو به شدت در حال فعالیت هستند.

وی افزود: آماری از شمار قربانیان تاکنون وجود ندارد و جستجو در محله‌های شهر درنه ادامه دارد.

درباره آمار قربانیان که از سوی سازمان ملل اعلام شده است مبنی بر اینکه ۱۱ هزار نفر کشته و ۱۰ هزار نفر مفقود شده‌اند هم بیان کرد: نمی دانم سازمان ملل این آمار نادرست را از کجا آورده است؟ ما آماری به احدی نداده ایم و از این آمار هم اطلاعی نداریم.

رئیس هلال احمر لیبی درباره نحوه هماهنگی با تیم‌های امداد رسانی سازمان ملل هم افزود: ما از فعالیت سازمانهای وابسته به سازمان ملل اطلاعی ندارم، فقط یونیسف دو روز قبل آمده است. همکاری با سازمان‌های بین المللی و محلی وجود دارد.

وی به حضور تیم‌های امدادی کشورهای مختلف در لیبی اشاره کرد و گفت: تمام تمرکز در حال حاضر در شهر درنه و اطراف آن به سبب گستردگی حجم فاجعه است. کارکنان هلال احمر در درنه، سوسه، البیضاء، البیاضه و الوردیه و مناطق آسیب دیده حضور دارند.

رئیس هلال احمر لیبی با اشاره به رسیدن تجهیزات ویژه جستجوی اجساد و بیرون آوردن از زیر آوار، تاکید کرد: هلال احمر در راستای کمک به نجات یافتگان حرکت می‌کند.

بر اساس آخرین آمار منابع لیبیایی شمار کشته شدگان در شهر درنه به سه هزار و ۲۸۳ نفر رسیده است و این پس از ثبت ۳۱ مورد فوتی جدید در روز یکشنبه رخ داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    ماهواره های آمریکا که مدام در حال رصد تمام نقاط دنیا هست و از تالاب های ایران هم مدام عکس تهیه می کند، چرا در آن شرایط شهر در نه در لیبی فراموش کرد هشدار بدهد چرا ؟
  • CH ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    1 0
    نفرین قذافی دامان مردم لیبی را گرفته ،از جنگ داخلی تا سیل ، مردم لیبی علیه قذافی شورش نکردند ،علیه خودشان شورش کردند تا به دوران قبل از قذافی برگردند حال که اینچنین سیلی آمده نه فرانسه نه انکلیس و نه امربکا صحبتی از آن نمیکنند و نیرو نمیفرستمد برای کمک به آنها ، خلایق هر چه لایق روحت شاد قذافی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس