کد خبر 1527693
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
دیدار ایلان ماسک با اردوغان در نیویورک

رئیس‌جمهور ترکیه در سفر به نیویورک با ایلان ماسک، سرمایه‌گذار مطرح آمریکایی دیدار کرد و به او پیشنهاد همکاری داد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، با «ایلان ماسک» سرمایه‌گذار مطرح آمریکایی و بنیان‌گذار شرکت‌های «اسپیس‌اکس» و «تسلا» دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در این دیدار که در ساختمان «خانه ترکیه» در نیویورک برگزار شد، «هاکان فیدان» وزیر خارجه و «محمد فاتح کاجیر» وزیر صنعت و فناوری ترکیه نیز حضور داشتند و اردوغان پیشنهاداتی برای همکاری میان دولت ترکیه و ایلان ماسک در زمینه خودروهای برقی و صنایع هوا و فضا داد.

طبق بیانیه ریاست اداره ارتباطات دفتر ریاست‌جمهور ترکیه، اردوغان در این دیدار از ایلان ماسک خواست هفتمین کارخانه خودروهای برقی تسلا را در خاک ترکیه افتتاح کند و سپس درباره دستاوردهای ترکیه در حوزه فناوری و چشم‌انداز دیجیتال و «راهبرد ملی هوش مصنوعی» این کشور با وی سخن گفت.

اردوغان همچنین از ایلان ماسک خواست تا در دور بعد جشنواره فناوری فضایی «تکنووست» در شهر «ازمیر» که از ۲۷ سپتامبر الی یکم اکتبر قرار است برگزار شود، حضور یابد. او همچنین گفت که ترکیه و شرکت «اسپیس‌اکس» می‌توانند در حوزه فضایی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

طبق این بیانیه، اردوغان در ادامه ترکیه را یکی از کشورهای پیش‌رو در حوزه فناوری توصیف کرد و در این خصوص پهپادهای ساخت این کشور را شاهد مثال آورد.

در مقابل نیز «ایلان ماسک» نیز گفت که تمایل دارد با مقامات ترکیه برای دریافت مجوزهای لازم برای خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک همکاری کند و همچنین گفت که ترکیه از اصلی‌ترین گزینه‌های او برای ساخت هفتمین کارخانه خودروهای تسلا است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    9 2
    دو تا پاشا در یه قاب
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    بسیار عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس