کد خبر 1527174
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری در رشته توئیتی با عنوان نقش اسرائیل در مذاکرات انصارالله و عربستان، نوشت:

یکی از حساس ترین مذاکراتی که این روزها در جهان مطرح است، تلاش طرفینِ جنگِ سعودی - یمنی است.

جنگی که در آن برای اولین بار همگی بر پایان آن اتفاق نظر دارند؛ حتی آمریکا که بعنوان اصلی ترین مانع پایان جنگ از او نام برده میشد، حالا برای پایانش چراغ سبز نشان داده است؛ ایران که همواره طالب آرامش و امنیت درونزای منطقه ای بوده، عربستان از طریق صلح و کاهش درگیری درپی پیشرفتهای اقتصادی و گسترش تاثیرگذاری خود در منطقه و جهان است، یمنی ها هم که قطعا میخواهند از فشار جنگ و محاصره و تحریم رها شوند.

اما واقعا آمریکا مشتاق به پایان جنگ در یمن شده است؟

من مطمئنم هم یمنی ها و هم جمهوری اسلامی ایران به موضوع فکر کرده و میدانند آمریکایی ها چه افکاری را در سر می پرورانند.

شاید سطحی ترین تحلیل از سیاست آمریکایی ها این باشد که آنها میخواهند در وانفسای شرایط انرژی در جهان، منطقه را برای رفت و آمد کشتی ها، انتقال نفت از منطقه و بالا بردن امنیت تاسیسات نفتی عربستان امن تر نمایند؛ اما ظاهرا یمنی ها فهمیده اند آمریکا تلاش میکند غیر مستقیم از ظرفیت ایران و انصارالله برای امنیت اسرائیل در قالب ۲ هدف اصلی استفاده نماید!

یکی گره زدن منافع اعراب با منافع اسرائیل در قالب کریدور هند - خاورمیانه - اروپا، و دیگری پروژه عادی سازی روابط صهیونیستها با کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی که پای اسرائیل را بیش از آنچه هست به منطقه و تا همسایگی یمنی ها باز میکند!

اکنون محور مقاومت به این فکر میکند که چگونه کاهش تنش با عربستان را به گونه ای مدیریت کند که این وسط منافع اقتصادی و استراتژیک آن نصیب صهیونیست ها نشود؛ احتمالا یکی از اصلی ترین محورهای گفتگوها بین عربستان و انصارالله همین مورد است.

همه میدانند یمن علیرغم مظلومیت و محرومیت و محاصره، اما به لحاظ استراتژیک دست برتر را دارد و بن سلمان برای پیشبرد اهداف اقتصادی اش، برای پایان هرچه سریعتر جنگ ثانیه شماری میکند.

باید دید نتیجه مذاکرات در نهایت چه خواهد شد؛ آیا از نمد امنیتی که با همکاری مقاومت در منطقه شکل میگیرد، آمریکا میتواند برای اسرائیل کلاهی بدوزد، یا حذف منافع اسرائیل یکی از شروط مستحکم انصارالله باقی می ماند؟!

 نقش اسرائیل در مذاکرات انصارالله و عربستان!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    فکر کنم به نامه رییسی مربوط باشه
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    فکر کنم به نامه رییسی مربوط باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس