کد خبر 1526955
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
افزایش 13 میلیون لیتری میانگین مصرف بنزین در سال 1402 نسبت به 1401

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال تاکنون، ۱۱۶ میلیون لیتر در روز است و دوره مشابه سال گذشته این میزان ۱۰۲.۵ میلیون لیتر در روز بوده است.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر نژادعلی با اشاره به آخرین وضعیت مصرف و تامین بنزین در کشور عنوان کرد: از ابتدای شهریورماه تاکنون، بحث سوخت‌رسانی ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر در دستور کار قرار گرفت که به دلیل افزایش تقاضا نیازمند برنامه‌ریزی دقیق بود. به طور میانگین در ماه شهریور، مصرف بنزین کشور روزانه ۱۲۲ میلیون لیتر بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۳ میلیون لیتر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: همچنین در ماه شهریور، رکورد مصرف ۱۳۷ میلیون لیتر بنزین در روز ثبت شده است. البته این رکورد مربوط به شهریور است و به طور کلی عدد رکورد مصرف قبلا روی عدد ۱۴۲ میلیون لیتر در روز باقی مانده است.

وی افزود: هم‌اکنون تردد جاده‌ای بسیار زیادی به خصوص در بخش‌های شمالی و شمال شرق کشور وجود دارد. از طرفی عمده مبادی تولید سوخت در جنوب کشور واقع شده و مقاصد مصرفی نیز در نیمه شمالی کشور قرار دارند، لذا این احتمال وجود دارد که افزایش ترددها و ترافیک جاده‌ای در فرآیند سوخت‌رسانی با نفتکش‌های جاده‌پیما مشکل ایجاد کند و نفتکش‌های ما سر موقع نتواند سوخت را به جایگاه برساند.

نژادعلی تاکید کرد: البته ما تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌ایم و با تلاش شبانه‌روزی سعی می‌کنیم، آسایش و آرامش مردم را در موضوع سوخت‌رسانی تامین کنیم، ولی از مردم عزیز هم تقاضا داریم که در طول مسیر تردد اگر با نفتکش‌های جاده‌پیما مواجه شدند، مسیر را برای آنها باز کنند تا سر موقع به مقصد برسند و پشت ترافیک نمانند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال تاکنون، ۱۱۶ میلیون لیتر در روز است و دوره مشابه سال گذشته این میزان ۱۰۲.۵ میلیون لیتر در روز بوده است که نشان دهنده افزایش ۱۳.۵ میلیون لیتری مصرف بنزین است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرج IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    1 0
    تا کی باید شاهد رکورد های جدید مصرف بنزین در کشور باشیم ؟ در حالیکه کشورهای پیشرفته و حتی بعضی از همسایگان ما به سرعت در حال تبدیل حمل و نقل خود به هیبرید و برقی هستند . ..به رکورد مصرف بنزین ، رکورد آلودگی هوا را هم اضافه کنید که حتی شهرهای کوچکی مثل سمنان را درگیر کرده ...
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    بخشی از این افزایش مربوط به ترافیک هست ترافیک گسترده در گیلان امیدوارم مسافرین بجز گیلان به سرعین اردبیل و مناطق کویری زیبا هم فکر کنند انها هم زیبا هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس