کد خبر 1526692
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
مصرف بنزین به ۱۳۷ میلیون لیتر رسید

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از شکسته شدن رکورد مصرف بنزین با ثبت رقم مصرف روزانه ۱۳۷ میلیون لیتر بنزین همزمان با افزایش ترددهای بین‌شهری در روزهای پایانی تابستان خبر داد.

به گزارش مشرق، «علی‌اکبر نژادعلی» مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روز جمعه افزود: رکورد مصرف روزانه بنزین در روزهای پایانی شهریورماه، همزمان با افزایش ترددهای بین شهری و درون شهری به ویژه مناطق شمالی و شمال شرق کشور در حالی شکسته شده است که میانگین مصرف بنزین از ابتدای شهریورماه سال جاری تاکنون، ۱۲۲ میلیون لیتر بوده است.

وی ادامه داد: میانگین مصرف بنزین در شهریور ماه امسال (۱۲۲ میلیون لیتر) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (شهریور ۱۴۰۱)، حدود ۱۲ درصد و برابر ۱۳ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

نژادعلی با اشاره به مصرف بسیار بالای بنزین طی روزهای اخیر و لزوم سوخت‌رسانی به موقع و مناسب به جایگاه‌های عرضه سوخت تصریح کرد: با توجه به افزایش تردد جاده‌ای و خیل بسیار عظیم مسافران مسیرهای شمالی و شمال شرق کشور، از رانندگان درخواست می‌شود با تسهیل در عبور و مرور، مسیر تردد را برای نفتکش‌های حامل سوخت باز بگذارند تا سوخت موردنیاز مردم، در زمان مناسب به مبادی عرضه منتقل شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ستاد و تمامی مناطق کشور در وضعیت آماده‌باش جهت سوخت‌رسانی مناسب به نیروگاه‌ها (با توجه به شروع فصل سرما) و مجاری عرضه بوده و همچنین تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت در تمامی نقاط کشور، پیمانکاران و رانندگان نفتکش‌های جاده‌پیما در آماده‌باش کامل جهت عرضه مناسب سوخت در روزهای پایانی تابستان هستند.

وی از مردم خواست با توجه به افزایش ترددهای جاده‌ای و افزایش مصرف سوخت و احتمالا شلوغی جاده‌ها، نهایت همکاری را در مدیریت مصرف سوخت به عمل آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    6 5
    کوچکترین افزایش قیمت بنزین باعث افزایش چند برابری در کل قیمتها میشه و بیکباره تورم شدید فعلی اوج میگیره
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    5 5
    چیزی کثیف تر و حال به هم زن تر از بنزین دولتی وجود ندارد/ همه می دانند که چیزی به نام یارانه " پنهان سوخت" چه ضربه ای به اقتصاد ما زده است، می زند، و خواهد زد/ اما افرادی که ماشین دارند به بهانه گران شدن اجناس و در حقیقت استفاده مجانی از بنزین برای ماشین های میلیاردی شان/ اقتصاد یک کشور را به گروگان گرفته اند/ داداش شما ماشین یک میلیارد به بالا سوار میشی پول بنزینش رو هم بده. واقعا شرم اوره
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      2 5
      احسنت
  • بی نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    2 1
    تعرفه واردات ماشین را بردارید خودرو کم مصرف بیارید مصرف نصف میشه مردم هم حاضرن ماشین خوب سوار بشن بنزین هم گران بشه نمیشه هم خودرو چند برابر قیمت جهانی و هم بنزین گرون
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    2 0
    ظاهرا چیزی بین ۵ تا ۱۵ میلیون لیتر، برآورد قاچاق روزانه بنزین است. اضافه کنین قاچاق گازوئیل و ... . ۱۰ میلیون لیتر بنزین روزانه یعنی سالی حدود ۳.۶۵ میلیارد لیتر. اگر لیتری ۰.۷ دلار هم فروخته شود حدود ۲.۵ میلیارد دلار سالانه فقط ضرر قاچاق بنزین است، گازوئیل و ... بماند. منطقی است دولت با چاپ پول یا خلق پول (همان کاری که خصوصی ها با وقاحت می کنند) مرزها را سروسامان اساسی دهد و کارمنداان قابل توجهی برای پایش مرزها (با دوربین مداربسته و ...) استخدام کند که رقمی بسیار کمتر از ۲.۵ میلیارد دلار می‌شود. بعدا، بعد از صادرات بنزین های قاچاق نشده روزانه (کاهش مثلا ۱۰ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین نسبت به الگوی پیش بینی شده) همان مقدار نقدینگی خلق شده را به کمک آنچه از گیرنده خارجی بنزین گرفته (دلار یا طلا)و فروشش در بازار جمع آوری و حذف کند (پول‌های چاپ کرده را پاره کند).
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    1 0
    میخام بدونم اگه خودروهای برقی عرضه بشه به قیمت مناسب، باز مشکل بنزین داریم؟
    • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      1 1
      برقی رو از آسمون میارن؟؟؟ گاز میخواد گازش کو؟ نیروگاهش کو؟
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    2 1
    خبرای دروغ برای زمینه سازی گرون کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس