مسری ترین زمان کووید ۱۹ در ۸ روز اول بیماری است

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افراد بالاترین مقادیر ویروس را در هشت روز اول بیماری در بازدم خود دارند.

به گزارش مشرق، دانشمندان دریافتند که بیماران در چند روز اول مقدار کمی از ویروس را بازدم می‌کنند؛ به اندازه ۱۰۰۰ نسخه ویروس در هر دقیقه.

این میزان در روز هشتم به شدت کاهش می‌یابد، بطوری که فرد تنها دو نسخه در دقیقه بازدم می‌کند.

«گرگوری لین» نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه نورث وسترن فاینبرگ در شیکاگو، گفت: «این اطلاعات مستقیماً به زمانی اشاره می‌کند که فرد مبتلا به کووید ۱۹ باید ایزوله شود چراکه در این زمان، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد دیگر را با تنفس ویروس در هوای اطراف خود آلوده کنند.»

وی در ادامه افزود: «هدف این مطالعه این بود که بفهمیم یک بیمار چه مقدار ویروس در طول دوره عفونت خود به محیط بازدم می‌کند و برای چه مدت.»

نویسندگان مطالعه یک دستگاه قابل حمل و غیرتهاجمی را برای جمع‌آوری نمونه‌های تنفسی اختراع کردند و از آن استفاده کردند.

این مطالعه شامل ۴۴ شرکت کننده بود که هر یک از آنها برای استفاده از دستگاه در خانه برای جمع‌آوری نمونه‌های تنفسی آموزش دیده بودند. سپس آنها نمونه‌ها را برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه فرستادند.

محققان وجود ویروس را در طول ۱۰ دقیقه تنفس طبیعی و آرام آزمایش کردند. این تیم اشاره کرد که احتمالاً در روش‌های دیگر، مانند صحبت کردن، آواز خواندن یا فریاد زدن، میزان ویروس بازدم افزایش می‌یابد.

آنها دریافتند که در بیماران خفیف و متوسط مبتلا به کووید ۱۹، مقادیر زیادی ویروس در بازدم شأن وجود دارد، اگرچه در موارد شدید علامت‌دار به طور متوسط میزان بالاتری از ویروس در بازدم وجود دارد.

این دستگاه محققین را قادر می‌سازد تا RNA ویروسی را در ۱۰۰ درصد نمونه‌های جمع آوری شده از بیماران مبتلا به کووید مثبت که به مدت ۱۰ روز یا کمتر دارای علائم بودند، شناسایی کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس