آمریکا و تروئیکای اروپا قصد ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها ندارند

مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها، در تایید سخنان طرف ایرانی درباره این مذاکرات رفتار غرب را «غیر واقع‌بینانه» و مانع ادامه مذاکرات خواند.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین امروز دوشنبه در پیامی توییتری در درتایید سخنان «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: کلمات کلیدی اینها هستند «اگر طرف‌های دیگر واقع بینانه عمل کنند» این در حالیست که در این مورد، هنوز این طور نیست.

اشاره وی به سخنان دیروز باقری بود که گفته بود: اگر طرف‌های دیگر واقع بینانه عمل کنند، مانعی برای ازسرگیری مذاکرات نیست.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در این توییت اضافه کرد: آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان (تروئیکای اروپایی برجام) از یک سال پیش مذاکرات احیای برجام (مذاکرات رفع تحریم‌ها) را متوقف کرده اند و هیچ قصدی برای ازسرگیری آن نشان نمی‌دهند.

آمریکا و تروئیکای اروپا قصد ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها ندارند

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیروز صبح با لوئیجی دی مایو نماینده ویژه اتحادیه اروپا و هیئت همراه دیدار کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این دیدار با تاکید بر زمینه‌های گسترده همکاری میان ایران و اتحادیه اروپایی تصریح کرد: تنوع راهبردی در سیاست خارجی دولت سیزدهم نشاط، چالاکی و بالندگی متمایزی به تحرکات دیپلماتیک ایران داده و از این‌رو ظرفیت‌های ایجابی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فرصت‌های بی‌بدیلی را پیش روی بازیگران در سطح منطقه و جهان برای گفتگو، تعامل و همکاری قرار داده است. وی درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفته بود: اگر طرف‌های دیگر واقع بینانه عمل کنند، مانعی برای ازسرگیری مذاکرات نیست.

باقری با اشاره به نقش اتحادیه اروپا در بسیج و تجمیع ظرفیت‌های مجموعه اروپایی اظهار داشت: ایران در عمل نشان داده عزم، اراده و توانایی لازم برای تعامل دوجانبه داشته و لذا از هرگونه ابتکار طرف اروپایی برای گشایش دریچه‌های جدید تعامل و همکاری استقبال می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 2
    اگر شما روس های منافق نبودید ما پدر غرب رو در آورده بودیم
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 2
    خوب این خبر نشون میده روسیه اجازه نمی‌دهد
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    3 0
    اگر منتظر موندن که تو ایران اتفاقی بیفته باید بگم‌که واقعا احمق هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس