image.png

در این مقاله میخواهیم تا شما را با انواع سرور های اختصاصی و سرور های مجازی و امکانات آنها آشنا کنیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را برای کسب و کار خود داشته باشید.

انتخاب یک میزبانی خوب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی یا اجرای برنامه های تحت وب میتواند بسیار پیچیده و مسئله ساز باشد زیرا رابطه مستقیم به میزان هزینه و کارایی سرور برای بهترین عملکرد دارد.

در این مقاله میخواهیم تا شما را با انواع سرور های اختصاصی و سرور های مجازی و امکانات آنها آشنا کنیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را برای کسب و کار خود داشته باشید.

برای شروع بهتر است تا برای کسانی که آشنایی چندانی از سرور ندارند توضیحاتی بدهیم که اگر شما اطلاعات کافی در این مورد دارید میتوانید به ادامه مقاله بپردازید:

سرور اختصاصی چیست؟

برای درک بهتر این مطلب میخواهم برای شما یک مثال بزنم، فرض کنید شما یک کامپیوتر قدرتمند خریداری کرده اید و آن را در یک مکان دیگر مثل فرانسه قرار داده اید به طوری که میتوانید از کامپیوتر شخصی خود در منزل از طریق پروتکل اتصال از راه دور به آن کامپیوتر موجود در فرانسه متصل شوید، در این نوع سرور که به اصطلاح به آن سرور اختصاصی میگویند، و از تمام منابع آن مثل رم، CPU، ای پی اختصاصی و حافظه ذخیره سازی آن بطور کامل استفاده و مدیریت کنید.

سرور مجازی وی پی اس چیست؟

برای این مورد ارائه دهندگان بسیاری وجود دارد که آنها سرور اختصاصی را تهیه میکنند و با مجازی ساز هایی مثل VMware و KVM سرور اختصاصی را به اجزای کوچکتری نسبت به نیاز های مشتری خود تقسیم میکند تا بتوانند بخشی از منابع یک سرور اختصاصی را به کاربران خود اختصاص دهند به طوری که منابع و بار هر یک از سرور مجزا و بدون اختلال بر سرور های دیگر میباشد.

هر یک از سرور های اختصاصی و مجازی دارای برخی ویژگی ها هستند که در زیر به آنها میپردازیم:

ویژگی های سرور اختصاصی برای کسب و کار های کوچک:

مزایا:

منابع سرور اختصاصی: زمانی که شما سرور اختصاصی را خریداری میکنید منابع آن به طور کامل در اختیار شما قرار میگرد و شما میتوانید از تمام منابع سرور اختصاصی استفاده کنید و از عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.

سفارشی سازی: شما می توانید محیط سرور و منابع سرور را نسبت به نیاز های خود سفارشی کنید و کنترل کاملی بر منابع آن داشته باشید.

عملکرد: سرور های اختصاصی به دلیل منابع بالا با عملکرد بیشتر و بهتری نسبت به VPS دارد و گزینه مناسبی برای راه اندازی برنامه های کاربردی با منابع فشرده میباشد.

معایب:

هزینه: هزینه سرور های اختصاصی به مراتب بیشتر از سرور های مجازی است که اگر کسب و کار شما جدید و کوچک باشد میتواند هزینه های قابل توجهی را برای شما در بر داشته باشد.

تعمیر و نگهداری: اگر شما تخصص کافی برای نگهداری از سرور های اختصاصی را ندارید میتواند این مورد بسیار برای شما گران تمام شود زیرا در سرور های اختصاصی تمام تعمیرات ، بروز رسانی ها و امنیت سرور بر اوحدی شما است و در صورتی که شما تجربه کافی ندارید به یک نفر به عنوان مدیر سرور نیاز خواهید داشت.

ویژگی های سرور مجازی برای کسب و کار های کوچک:

مزایا:

هزینه: هزینه سرور مجازی بسیار پایین تر از سرور های اختصاصی است زیرا شما تنها هزینه منابع مورد نیاز خود را پرداخت میکنید و در صورتی که کسب و کار شما نیاز به منابع بیشتر داشته باشد میتوانید سرو ر خود را با کمی هزینه بیشتر ارتقا دهید.

اختصاصی بودن: در سرور مجازی، بخشی از یک سرور فیزیکی را در اختیار شما قرار میدهند ولی این مقدار به گونه ای است که منابع سرور شما با سایر سرور های دیگر در سرور اختصاصی مجزا است و این باعث اطمینان از حفظ اطلاعات شما در مقابل سرور های اشتراکی میشود.

سفارشی سازی: سرور مجازی نیز مانند سرور اختصاصی قابلیت سفارشی سازی محیط سرور خود را میدهد و شما میتوانید سرور خود را به صورت کامل نسبت به نیاز های خود پیکره بندی کنید.

معایب:

به اشتراک گذاری منابع: در سرور های مجازی پهنای باند و برخی از منابع به صورت اشتراکی می باشد که در اوج استفاده از سرور میتواند دارای محدودیت هایی برای شما باشد.

معرفی 3 وب سایت ارائه دهنده سرور مجازی خارجی:

در ایران بسیاری از ارائه دهندگان وی پی اس ایرانی وجود دارند ولی اگر کسب و کار شما برای بازارهای بین امللی است توسعه میشود از ارائه دهندگان سرور مجازی خارجی استفاده کنید که به معرفی 3 وب سایت ارائه دهنده سرور مجازی خارجی می پردازیم.

1-Hostinger:

سرور مجازی بخریم یا سرور اختصاصی؟ کدام یک مناسب راه اندازی وب سایت است؟

هاستینگر یکی از بهترین سایت ها برای خرید سرور مجازی برای ایرانی ها است که قیمت سرورهای آنها از 3.95 دلار در ماه شروع می شود. این سایت برای رضایت مشتری دامنه و گواهینامه SSL خود را به صورت رایگان ارائه می دهد همچنین دارای پهنای باند نا محدود و فضای ذخیره سازی SSD به همراه دستری Root را در اختیار کاربران خود قرار میدهد. سرعت بار گذاری این وب سایت در مقایسه با سایر سایت ها بسیار بالا است و همچنین ضمانت باز گشت 30 روزه وجه را دارد ولی نباید با ای پی ایرانی به این سایت متصل شد زیرا در کمترین زمان پنل کاربری به همراه سرور ها مسدود میشود.

نظر شخصی نویسنده: من شخصا از استراتژی قیمت گذاری هاستینگر استقبال نمی کنم، اما باید اعتراف کنم که محصولات VPS با کیفیت بالا را ارائه میدهد و همچنین مشکل آنها با ای پی ایرانی مرا برای بار گذاری اطلاعات مهم در این وب سایت بسیار مضطرب میکند.

2- BlueHost

سرور مجازی بخریم یا سرور اختصاصی؟ کدام یک مناسب راه اندازی وب سایت است؟

بلو هاست ارائه دهنده خدمات میزبانی مورد علاقه من است که دفتر مرکزی آن در ایالات متحده قرار دارد. شروع قیمت های بلو هاست از 4.01دلار است ولی یک مشکل در این مورد وجود دارد که زمان سرور ها از 12 ماه شروع میشود و شما نمیتوانید سرور خود را به صورت ماهانه دریافت کنید همچنین پس از اقدام به خرید سرور شرکت بلو هاست یک دامنه رایگان برای همیشه در اختیار شما قرار میدهد این شرکت حساسیت زیادی برای ای پی های ایرانی قائل نیست و شما میتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که کیفیت سرور های بلو هاست بسیار بالا بوده و قابل مقایسه با سایت های معتبر میباشد.

نظر شخصی نویسنده: ارئه زمان سرور ها از 12 ماه به نظر من بسیار ناآگانه است و مناسب افرادی است که دقیقا میدانند از سرور مجازی چه چیز میخواهند. حتی در بروز مشکل و نارضایتی از سرور دیگر نمیتوان سرور را لغو کرد.

3-VPSMakers

سرور مجازی بخریم یا سرور اختصاصی؟ کدام یک مناسب راه اندازی وب سایت است؟

شرکت وی پی اس میکرز یکی از شرکت های فعال در حوضه ی VPS Hosting میباشد که فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده ولی با امکاناتی که ارائه میدهد میتوان گفت که با قدرت بالایی به این عرصه وارد شده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این کمپانی ارائه سرور ها در بیش از 12 مکان در سراسر دنیا میباشد که میتوانید پلن های مختلف های مختلفی را برای ارائه کردن دارند که شروع قیمت ها از 10.99 دلار است همچنین شما میتوانید همچنین شما میتواند از طریق رمز ارزها سرویس خود را تهیه کنید و با خیال راحت از آن استفاده کنید.

نظر شخصی نویسنده: شرکت وی پی اس میکرز به صورت تخصصی تر در این حوضه فعالیت دارد و پلن های مختلف در لوکیشن های بسیار نظر من را جلب کرد همچنین امکان پرداخت از طریق رمز ارز برای ایرانی ها میتواند بسیار اهمیت داشته باشد.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس