کد خبر 1525193
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

به گزارش مشرق،امیرعلی ابوالفتح در رشته توئیتی به موضوع کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی در سال ۲۰۲۴ پرداخت و نوشت:

اگر بایدن از رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ کناره گیری کند

بر اساس سنت سیاسی در ایالات متحده، هرگاه رییس جمهوری قصد داشته باشد برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، نامزد نهایی حزب خود خواهد شد.

به همین دلیل نیز اغلب چهره های سرشناس در آن حزب منتظر می مانند تا دور دوم ریاست جمهوری پایان یابد و سپس وارد رقابت ها شوند.

از این رو، قابل انتظار بود که در انتخابات مقدماتی دموکرات ها، فرد سرشناسی با بخت بالایی برای پیروزی در انتخابات، مقابل جو بایدن قرار نگیرد.

البته در تاریخ آمریکا، نمونه هایی از ناکامی روسای جمهوری در انتخابات مقدماتی وجود داشته است.

به عنوان مثال وقتی لیندون جانسون در نخستین مراحل انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال ۱۹۶۸ عملکرد مطلوبی نداشت، داوطلبانه از رقابت ها کنار کشید و هربرت هامفری، معاون وی، جانشین جانسون شد.

جانسون علت کناره گیری خود از رقابت های انتخاباتی را تمرکز بر جنگ ویتنام عنوان کرد. با این حال بسیاری معتقدند مشکل سلامتی، جانسون را واداشت که از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کند.

اکنون نیز، تکرار وضعیت انتخاباتی سال ۱۹۶۸ برای بایدن که مسن ترین رییس جمهوری تاریخ ایالات متحده به شمار می آید و از مشکلات سلامتی رنج می برد، دور از انتظار نیست.

با این تفاوت، که جانسون گرفتار در باتلاق جنگ ویتنام به مراتب از بایدن نامحبوب تر بود و بایدن فعلا با اتکا به دستاوردهای اقتصادی، از موقعیت به مراتب بهتری از موقعیت جانسون در سال ۱۹۶۷ برخوردار است.

با این حال، چه بسا، ضعف جسمانی یا بیماری، بایدن را ودار نماید از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ کناره گیری کند. در این صورت، شاید محتمل ترین گزینه پیش روی دموکرات ها، کامالا هریس، معاون ریاست جمهوری باشد که به مصاف نامزد نهایی حزب جمهوریخواه برود.

فقط مشکل برای دموکرات ها در این است که هریس از محبوبیت قابل اتکایی برای عهده دار شدن سمت نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برخوردار نیست، بویژه اگر رقیب جمهوریخواه وی، دونالد ترامپ باشد.

از این رو اگر اتفاقات سال ۱۹۶۸ اردوگاه دموکرات ها در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ تکرار شود، چه بسا نتیجه ای حاصل شود که در سال ۱۹۶۸ اتفاق افتاد و آن هم، پیروزی نامزد حزب جمهوریخواه بود.

آیا تاریخ برای دموکرات ها در سال ۲۰۲۴ تکرار خواهد شد؟

اگر بایدن از رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ کناره گیری کند

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    3 3
    انشالله ترامپ میاد
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      0 0
      چه زمستان سخت و پر کولاکی ببینیم
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 1
    Trump is loading... 💪

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس