کد خبر 1525186
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

به گزارش مشرق، احسان صالحی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در رشته توئیتی از ماجرای یک تحریف نوشت:

دو روز قبل نمودار زیر در یک کانال اقتصادی منتشر شد.

این نمودار حاوی تحریفی آشکار و یک مغلطه‌ای پنهان بود.

تحریف آشکار: تیتر دروغ "رکورد رشد سالانه پایه پولی شکسته شد" در حالی‌که در سالهای ۸۴ و ۸۷ رشد پایه پولی ۴۵.۹ و ۴۷.۶ درصد بوده.

مغلطه: علت رشد پایه پولی بر خلاف القائات این رسانه و شبکه زنجیره‌ای که با ولع زیادی این مطلب را از روی هم کپی کردند، نه رهاشدگی بخش پولی بلکه برعکس سختگیری دولت در اجرای کنترل ترازنامه و افزایش ذخیره قانونی بانکهای ناتراز است.توضیح مبسوط در این زمینه از پیوند زیر قابل مشاهده است.

این انضباط مالی از همان مصادیقی است که رهبرانقلاب گفتند دولت فردای کشور را قربانی امروز نکرده.

بر خلاف دولت قبل که مثلا در موضوع بانکی اخیرا آقای سیف توضیح داد که رئیس‌جمهور وقت چگونه به هوای نگه داشتن بورس دستور مدارا با یک بانک متخلف و جلوگیری از افشای زیان آن را داده.

حجم سنگین عملیات رسانه‌ای بر روی رشد پایه پولی که موضوع تخصصی و بالذات غیرجذاب برای مخاطب عمومی است نشان میدهد انگیزه جریان سازمان‌دهنده، چیزی غیر از مباحث کارشناسی، و دامن زدن به انتظارات تورمی است. جریانی که بی‌ملاحظه و بیوقفه، در حال بازی با امنیت روانی جامعه و معیشت مردم است.

صالحی از ماجرای یک تحریف گفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    10 4
    باید با این کانال ها سایت ها که اکثرا دست اصلاح طلبان هست و خودشان از دلالی و تورم سود کلان میبرند برخورد بشود . بازی با اعصاب و روان مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس