کد خبر 1525064
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
راز موفقیت تیم امید از نگاه پیشکسوت فوتبال

سرمربی اسبق تیم ملی امید ایران، راز موفقیت شاگردان عنایتی را بیان کرد.

به گزارش مشرق، غلامحسین پیروانی در مورد شرایط تیم امید در مسابقات جام ملت های آسیا زیر ۲۳ سال اظهار داشت: با دو برد خوب مقابل هنگ کنگ و افغانستان شرایط تیم از نظر روحی مناسب است و اکنون برای صعود همه چیز دست خودمان است و باید ازبکستان را شکست بدهیم. البته بردن میزبان در خانه کار سختی است و بازی ساده ای در پیش نخواهیم داشت. مهم‌ترین ویژگی تیم امید در این دوره همکاری باشگاه هاست. خوشبختانه باشگاه ها بازیکنان خود را در اختیار تیم امید قرار می دهند.

بیشتر بخوانید:

برد دو رقمی ازبکستان کار ایران را سخت تر کرد

راز موفقیت تیم امید از نگاه پیشکسوت فوتبال

وی افزود: زمانی که من سرمربی تیم امید بودم حتی نتوانستیم خلیل زاده و بختیار رحمانی را در اختیار بگیریم دو بازیکن بسیار کلیدی که اگر باشگاه آنها را به تیم امید می داد قطعا می توانستیم موفق شویم. خوشحالم که اکنون شرایط فرق کرده است با این حال بازی با ازبکستان خیلی مسابقه دشواری خواهد بود.

سرمربی اسبق تیم امید در مورد اینکه می توانیم این مرتبه طلسم صعود نکردن به المپیک را بشکنیم، گفت: برای شکستن این طلسم و رسیدن به موفقیت همه باید به خوبی از تیم حمایت کنند. زمان ما مشخص نبود که صاحب تیم امید فوتبال چه کسی است؟ کمیته المپیک یا فدراسیون فوتبال؟ در آن زمان گفته می شد تعامل بین فدراسیو ن و کمیته المپیک وجود دارد اما چنین چیزی نبود. اگر این مرتبه همه مسئولان دست به دست هم بدهند و تعامل خوبی داشته باشند می توانیم موفق شویم.

راز موفقیت تیم امید از نگاه پیشکسوت فوتبال

پیروانی در مورد شرایط تیم ملی گفت: بازی ایران و بلغارستان را دیدم در این مسابقه تیم ملی در کار دفاعی خوب بود و خیلی خوب توپ را از حریف می گرفتیم. حتی می توانستیم دو گل دیگر هم به بلغارستان بزنیم اما به نظرم در جام ملت ها حریفان سرسخت تری نسبت به بلغارستان پیش رو داریم. استرالیا، کره جنوبی، ژاپن، عربستان وحتی قطر و امارات تیم ها خوبی هستند. به نظرم قلعه نویی باید از فدراسیون بخواهد که با تیم های قدرتمندتری بازی تدارکاتی برگزار کند تا تیم ملی زیر فشار نقاط ضعف و قوتش بهتر مشخص شود.بازی با آنگولا هم یک بازی تدارکاتی است اما نیاز داریم که با تیم های قدرتمند بازی کنیم.

مربی اسبق تیم امید ایران در خصوص اینکه موفقیت در جام ملت ها یعنی قهرمانی یا رسیدن به نیمه نهایی، گفت: ما با کی روش به یک چهارم نهایی جام ملت ها صعود کردیم اما آیا موفق بودیم؟ با او هم نتوانستیم قهرمان شویم اما من آرزو می کنم تیم ملی با مربی ایرانی به قهرمانی و موفقیت برسد تا مدام حرف مربیان خارجی مثل کی روش در فوتبال ما نباشد.

وی در مورد اینکه برخی از تیم ملی انتقاد می کنند که پیر است و میانگین سنی بالای ۳۰ سال دارد گفت: مگر قلعه نویی می تواند یک شبه تیم ملی را جوان کند؟! تغییر نسل در تیم ملی باید خرد خرد انجام شود و این مساله به زمان نیاز دارد. بازیکنان دانه دانه باید تغییر کنند نه یک شبه و یک دفعه.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس