حیوون بیچاره! (گفت و شنود)

شاخص فلاکت در میان جریان اپوزیسیون چقدر بالا رفته که برخی از آنها به رژیم مستأصل صهیونیستی پناه برده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت:

اخیرا شماری از همکاران شبکه‌های اینترنشنال، بی‌بی‌سی، رادیو فردا و صدای آمریکا شامل علی‌اصغر رمضانپور(معاون وزارت ارشاد در دولت خاتمی و سردبیر شبکه اینترنشنال)، علیرضا نوری‌زاده، پانته‌آ مدیری، ژیارگل، آرش سیگارچی، نازنین انصاری، عرفان فرد، امین دهنوی‌، وحید بهشتی و... در لندن با گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیست ملاقات کردند. اما کارفرمای ناکام اغتشاشات سال گذشته در همین ملاقات، به اقتدار روزافزون ایران اذعان کرد و گفت: جهان باید بفهمد که ایران تنها مشکل اسرائیل نیست و رژیم ایران در حال باز کردن بازوهای خود در سراسر جهان است.

پیش از این «باراک راوید» خبرنگار معروف صهیونیست(خبرنگار وبگاه عبری «واللا» و وبگاه آمریکایی آکسیوس) و«یوسی میلمان» تحلیلگر اطلاعاتی هاآرتص فاش کرده بودند: «موساد برای برای جنگ اطلاعاتی علیه ایران، به‌طور منظم از شبکه ایران اینترنشنال استفاده می‌کند». و «ایران اینترنشنال، شبکه متعلق به موساد به‌شمار می‌رود. موساد اطلاعات و مطالبی را که نمی‌خواهد به نام خودش منتشر کند، از طریق این شبکه منتشر می‌کند».

عناصر وطن‌فروش در حالی حاضر به ملاقات با مقام صهیونیست شده‌اند که حتی در میان اپوزیسیون هم رژیم صهیونیستی به‌عنوان رژیم منفور و بدنام و اشغالگر و آپارتایدی شناخته می‌شود.

این بی‌آبرویی به حدی در محافل جهانی بالاست که اخیرا افشای دیدار وزیر خارجه دولت لیبی با همتای صهیونیست، موجب اعتراضات شدید در لیبی و برکناری و فرار وی از کشور و پناهندگی در انگلیس شد. مطبوعات صهیونیستی در واکنش به این ماجرا نوشتند: «ماجرای لیبی و رفتار ناشیانه الی کوهن وزیر خارجه در افشای خبر، مایه رسوایی و شرمندگی اسرائیل شد». بنیامین نتانیاهو نیز اذعان کرد فاش کردن دیدار کوهن با وزیر خارجه لیبی، اقدام نادرستی بوده است.

برخی عناصر کاسبکار اپوزیسیون در حالی تن به همکاری با رژیم صهیونیستی داده‌اند که پلیس اسرائیل همین هفته گذشته به سرکوب شدید اعتراضات آفریقایی‌تباران در تل‌آویو پرداخت و ۱۷۰ سیاه‌پوست مهاجر را مجروح کرد.

وخامت اوضاع در رژیم صهیونیستی به قدری بالاست که تامیر پاردو رئیس اسبق موساد (۲۰۱۱-۲۰۱۶) به تازگی گفت: «رفتار اسرائیل در کرانه باختری آپارتایدی است».

آپارتاید، رژیم تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی علیه اکثریت سیاه‌پوستان بود در سال ۱۹۹۴ فروپاشید اما همچنان در سرزمین‌های اشغالی فلسطسن ادامه دارد.

تامیر پاردو که خود زمانی به دست نتانیاهو رئیس موساد شده بود، به آسوشیتدپرس گفته است: روزبه‌روز به تعداد مقامات بازنشسته امنیتی اسرائیلی که معتقد به اعمال قوانین آپارتاید در حق فلسطینی‌ها هستند، افزوده می‌شود. گروهی از فرماندهان، دیپلمات‌ها و پرسنل امنیتی سابق هشدار داده‌اند که اسرائیل در خطر تبدیل شدن به یک کشور آپارتاید است. اسرائیل بیشترین حمایت را از آمریکا دریافت می‌کند، ولی یک رژیم آپارتاید علنی است. مسیر فروپاشی پرشتاب اسرائیل دیگر جای هیچ توجیهی برای ائتلاف را باقی نمی‌گذارد.

آسوشیتدپرس نوشت که لحن تامیر باردو به‌شدت تند بود و با توجه به پیشینه او، این سخنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

تامیر پاردو پیش از این نیز به روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گفته بود: «هر روز که می‌گذرد به پایان رؤیای صهیونیسم نزدیک می‌شویم. انسان تعجب می‌کند که اسرائیل چگونه با دستان خود، در حال از بین بردن خود است. نژادپرستان فاشیست منتظر هستند که جنگ یأجوج و مأجوج به پایان برسد و یهودیان بتوانند سایر [فرقه‌ها] را شکست دهند.

اما رئیس موساد تنها کسی نیست که از وخامت اوضاع در رژیم صهیونیستی خبر می‌دهد:

- اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل: ما در وضعیت اضطراری ملی هستیم. ما در آستانه فروپاشی اجتماعی هستیم.

- هرتزوگ: روی بشکه باروت هستیم. اسرائیل در آستانه جنگ داخلی است. ما در حال سپری کردن بحرانی هستیم که ممکن است موجب نابودی اسرائیل شود.

- آنچه رخ می‌دهد، فاجعه‌ای واقعی است، اسرائیل جلوی چشم من در حال فروپاشی است.

- عامی ایالون رئیس سابق سرویس‌ امنیتی «شاباک»: شکاف و چنددستگی در اسرائیل عمیق‌تر از هر زمانی است.

- اندیشکده مطالعات امنیت اسرائیل: ارتش در خطر انحلال قرار دارد.

- روزنامه یدیعوت آحارانوت: سیدحسن نصرالله به‌خوبی ضعف ما را تشخیص می‌دهد و ارزیابی‌اش این است که اسرائیل به جشن ۸۰ سالگی نمی‌رسد. هیچ‌چیزی که مانع از افتادن ما در پرتگاه باشد، وجود ندارد.

- ناداو آرگامان، رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی: نگرانم در آستانه جنگ داخلی باشیم.

- «عمیرام لوین» معاون سابق رئیس موساد: ارتش مانند ارتش نازی مرتکب جنایات جنگی در کرانه باختری می‌شود و نظام آپارتاید را اجرا می‌کند.

- ژنرال اسحاق بریک: اسرائیل مثل کشتی تایتانیک در حال غرق شدن هست، اما نمی‌خواهیم بفهمیم.

- روزنامه هاآرتص: با توجه به اوضاع متشنج و نابسامانی‌ها در اسرائیل، حق با نصرالله بود؛ اسرائیل، خانه عنکبوت و در حال از هم ‌پاشیدن است.

- روزنامه تایمز: درپی تصویب اصلاحات قضایی، ده‌ها هزار تن از اتباع اسرائیل در حال مهاجرت هستند و یا اینکه به این مسئله فکر می‌کنند.

- آویگدور لیبرمن وزیر سابق جنگ: نتانیاهو در حال نابودی اقتصاد اسرائیل است. کاهش رتبه اعتباری یک زلزله اقتصادی است که تاثیر فوری خواهد داشت. دولت، رکورد تعداد کشته‌شدگان در عملیات‌های مسلحانه، رکورد تعداد کشته‌شدگان در حوادث خشونت‌آمیز، تعداد بی‌سابقه از بین بردن ارزش شیکل اسرائیل و فناوری پیشرفته را ثبت می‌کند.

- درپی انتشار بیانیه شرکت اعتبارسنجی مالی آمریکایی «مودیز» که رتبه اعتباری اسرائیل را کاهش داد، صدها هزار صهیونیست، تجمعات اعتراضی علیه دولت برگزار کردند.

- آژانس اعتبارسنجی (Standard and Poor (S&P مستقر در آمریکا، درباره پیامدهای منفی تداوم آشوب‌ها در اسرائیل بر اقتصاد این رژیم هشدار داد و اعلام کرد: بحران فعلی در اسرائیل عمیق‌تر از آن است که حل شود.

- شبکه ۱۴ اسرائیل: با وضعیت جاری، می‌شود گفت سرپنجه هشت‌پای ایران به اعماق خاک اسرائیل رسیده است.

- منوشه امیر (منوچهر ساچمه‌چی)، مدیر قدیمی رادیو اسرائیل، در برنامه زنده شبکه اینترنشنال: دارند به ما می‌خندند و می‌گویند دیدید امام خامنه‌ای وعده نابودی اسرائیل را در کمتر از ۲۵ سال داده بود و حالا چقدر زودتر به مرحله فروپاشی رسیدید. مهاجرت معکوس از اسرائیل شروع شده، همه کارشناسان و نخبگان یهود هشدار می‌دهند که به مرحله فروپاشی نزدیک می‌شویم.

منوشه امیر: شکاف عمیق سیاسی و اجتماعی، اوضاع را آن‌قدر وخیم کرده که کشورها خواهان قطع روابط با دولت اسرائیل شده‌اند.

عبارات منوشه امیر به‌عنوان یک عنصر سابقه‌دار ضدایرانی، درسی برای عناصر نوکیسه و تازه به دوران رسیده اپوزیسیون است که روی دیوار رژیم صهیونیستی یادگاری ننویسند اما به نظر می‌رسد برخی از آنها بیشتر به سرکیسه کردن مقامات صهیونیستی فکر می‌کنند تا بیلان و نتیجه کار.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس