کد خبر 1525006
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
رسوایی در جشن تولد وزیر بلژیکی

متهم شدن سه مهمان جشن تولد وزیر دادگستری بلژیک به ادرار کردن بر روی خودروی پلیس، موقعیت سیاسی او را در خطر قرار داده است.

به گزارش مشرق، مهمانان جشن تولد وزیر دادگستری بلژیک به ادرار کردن بر روی خودروی پلیس متهم شده و تحقیقاتی درباره «رفتار توهین‌آمیز» آغاز شده است.

به گزارش «یورو نیوز»، سه مهمان جشن تولد ۵۰ سالگی وزیر بلژیکی متهم شده‌اند که بر روی ون پلیس پارک شده بیرون خانه وی در بامداد ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) ادرار کرده‌اند.

«وینسنت ون کویکنبورن» پنجشنبه به دنبال آغاز تحقیقات در تاریخ ۲۳ اوت، در پارلمان برای ارائه توضیحات حاضر شد. او مدعی شد که شاهد اقدام این سه نفر نبوده و به خاطر این رسوایی عذرخواهی کرد. او در یک جلسه سه ساعته فوق‌العاده مقابل نمایندگان کمیته عدالت پارلمان بلژیک گفت: می‌خواهم از همه ماموران پلیس در کشور عذرخواهی کنم...کاملاً درک می‌کنم چرا عصبانی هستند. این کاملاً غیرقابل‌قبول است.

وی گفته با سه مظنون تماس گرفته و با آن‌ها برخورد تندی داشته است. وی همچنین ادعا کرده با درخواست از این سه نفر برای حضور در مقابل دادستان عمومی که توانست از آن‌ها بازجویی کند به تحقیقات کمک کرده است.

سخنان وزیر بلژیکی که به محض افشای رسانه‌ای ماجرا ادعا کرده بود در آن زمان حضور نداشته و کاملاً اظهار بی‌اطلاعی کرده بود، دوشنبه چهارم سپتامبر توسط شبکه «وی‌آرتی» بر اساس تصاویر دیگری که در اختیار داشت، مورد تردید قرار گرفت.

وی روز بعد تصاویر دوربین‌های خانه خود را در اختیار شبکه دیگری قرار داد که او را در حالت مستی ناشی از مصرف مشروبات الکلی در حین بدرقه آخرین مهمانش در ساعت چهار صبح نشان می‌دهد. گفته شده که او در فیلم ژست فردی را در حال ادرار گرفته که خودش آن را ژست نوازدگی گیتار توصیف کرده اما گفته در آن زمان ذهنش آشفته بوده است.

این رسوایی، وزیر دادگستری بلژیک را در موقعیت دشواری قرار داده و چند اتحادیه پلیس خواستار استعفای او شده‌اند. به نوشته یورو نیوز، «الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک که حضور کوتاهی در این جشن تولد دردسرساز داشت هم پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل درباره موضوع دیگری از سوی یک خبرنگار مورد سوال قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    5 2
    چقدر بی کلاس 🤮🤮🤮

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس