مخالفت رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با پیشنهاد آمریکا

«یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با پیشنهاد واشنگتن برای پیوستن به کابینه بنیامین نتانیاهو در صورت عادی سازی با عربستان مخالفت کرد.

به گزارش مشرق ازخبرگزاری فلسطینی «سما»، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که لاپید که هم اکنون در واشنگتن به سر می برد این پیشنهاد را از مسوولان بلندپایه آمریکایی دریافت کرده است.

وی در پاسخ به آنها گفته است که چنین چیزی غیرممکن است.

لاپید به آمریکایی ها اعلام کرده است که با هرگونه عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان در مقابل دادن اجازه غنی سازی اورانیوم در خاک عربستان مخالف است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اضافه کرد: این پیشنهاد آمریکایی ها به خاطر این است که آنها می دانند احزاب تندرو موجود در کابینه نتانیاهو اجازه امتیاز دادن به او به فلسطینیان در مقابل عادی سازی روابط با عربستان را نمی دهند به همین خاطر به رئیس مخالفان، چنین پیشنهادی داده اند.

لاپید گفته است که بدون حمایت حزب او، نتانیاهو قادر به تشکیل کابینه ای که عادی سازی با عربستان را به سرانجام برساند نیست.

روزنامه هاآرتص نیز نوشت: آمریکا در حال بررسی موافقت با غنی سازی اورانیوم در خاک عربستان است به شرط اینکه عملیات غنی سازی با نظارت واشنگتن انجام شود.

«یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین و از سران اپوزسیون رژیم صهیونیستی پیشتر هرگونه توافق سازش و عادی سازی روابط این رژیم با عربستان را که مشروط به غنی سازی اورانیوم در خاک این کشور باشد، رد کرده و آن را به زیان تل آویو دانسته بود.

لاپید از سران اصلی اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نسبت به یک توافق عادی سازی روابط تل آویو با ریاض به گونه ای که در رسانه های غربی مطرح می شود، هشدار داد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی افزود: مشکل چنین توافق عادی سازی با ریاض این است که این توافق اجازه خواهد داد که در خاک عربستان اورانیوم غنی سازی شود و تل آویو در هر شرایطی نمی تواند این امر را بپذیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس