کد خبر 1524708
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
عزیزی: مقابل بلغارستان با تفکر و آرامش بازی کردیم

مشاور فنی سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: درمورد الهویی اشتباه کردم و باید بگویم که او کاربلد است.

به گزارش مشرق، خداداد عزیزی درمورد برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بلغارستان، اظهار داشت: بازی سختی داشتیم. کشورهای بلوک شرق مثل بلغارستان فیزیکی بازی می‌کنند و بازیکنان‌شان در اروپا شاغل هستند. با اینکه به دلیل برگزاری بازی در زمین حریف، تیم ما تحت فشار قرار گرفت، بچه‌ها خیلی باتفکر و باآرامش بازی کردند.

* نباید با شکم‌سیری بازی کنیم

وی افزود: پس از بازی نکته ناراحت‌کننده برای خود بچه‌ها این بود که وقتی می توانید به یک تیم ۴_۳ گل بزنید، نباید با شکم‌سیری به آن بازی نگاه کنید. بازیکنان ما مقابل بلغارستان موقعیت‌های زیادی خلق کردند و بازی خوبی بود. خط دفاع ما روز خوبی داشت. خط هافبک نیز در گردش توپ و انتقال از دفاع به حمله عملکرد خوبی داشت. سامان قدوس با وجود اینکه مدتی از فوتبال ملی دور بود، تا زمان حضورش در زمین عالی بود. ویژگی فوق‌العاده‌ای او دارد و خیلی می‌توان روی آن حساب کرد.

* بازی مالکانه مقابل تیم‌های اروپایی سخت است

مشاور فنی سرمربی تیم ملی تاکید کرد: نکته نمایان در بازی شب گذشته فوتبال یک ضرب‌، دوضرب و مالکیت توپ بود آن هم مالکیت توپ رو به جلو. حریف با ۳ مهاجم بازی می‌کرد اما بچه‌ها با همین سبک بازی خیلی خوب از پرس درمی‌آمدند. با همین روش مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و محمد محبی را در حمله قرار می‌دادند. مقابل تیم‌های اروپایی اینگونه بازی کردن سخت است اما این تمرین برای جام ملت‌ها به تیم ما کمک می‌کند. هدف کادرفنی، امیر قلعه‌نویی و خود بچه‌ها این است که اتفاق خوبی بیفتد. دوست دارم با بچه‌های این نسل صحبت کنم.

* به ما انتقاد کردند اما قطر هم با کنیا و روسیه بازی می‌کند

عزیزی درمورد میزان خوشبینی‌اش برای نتیجه‌گیری تیم ملی در جام ملت‌ها توضیح داد: بازی روز گذشته خیلی امیدوارکننده بود. امیدوارم این بازی‌ها تداوم داشته باشد. هرچند هماهنگ کردن دیدارهای تدارکاتی خیلی بزرگ‌ برای تیم ملی ما سخت است اما یک مورد را بگویم. خیلی دوستان به برگزاری بازی‌های ما با کنیا و روسیه ایراد گرفتند اما الان قطر که از لحاظ مالی و بازی کردن با تیم‌های بزرگ شرایطش از ما خیلی جلوتر است، با همین ۲ تیم بازی کردند. پس نگاه‌ها و دیدگاه‌ها در سطح تیم‌های آسیایی متفاوت نیست. کارلوس کی‌روش که دنبال بازی‌های بزرگ می‌رفت، الان به عنوان سرمربی قطر با کنیا و روسیه بازی می‌کند. با توجه به شرایط تیم ما برگزاری آن ۲ بازی دوستانه و دیدار روز گذشته خیلی خوب بود.

* کسب قهرمانی جام ملت‌ها برای ما دور از دسترس نیست

وی خاطرنشان کرد: بیشتر بچه‌های ما در ۲ دوره جام جهانی و جام ملت‌ها بازی کرده‌اند. خود من هم ۲ دوره در جام ملت‌ها و یک دوره در جام جهانی بازی کرده‌ام اما این حسرت را در دلم دارم که چرا نتوانستیم قهرمان جام ملت‌ها شویم. الان این تیم می‌تواند به این عنوان برسد و خیلی دور از دسترس نیست. اگر نسل فعلی نتواند به این مهم دست پیدا کند، وقتی به سن ما برسند حسرت می‌خورند. خیلی وقت است به فینال این رقابت‌ها نرفته‌ایم اما الان شرایط مهیا است.

مشاور فنی تیم ملی تصریح کرد: لژیونرها و بازیکنان لیگ برتری خوبی داریم. در کنارش جوانان باکیفیتی هم در اختیار داریم‌. اگر بچه‌ها خودشان باشند و مثل بازی روز گذشته همه کنار هم باشیم می‌توان این کار را انجام داد. طبق آنالیز کادرفنی و صحبت‌های امیر قلعه‌نویی و دستیارانش قبل از بازی ، همه دست به دست هم داده‌اند و اگر بچه‌ها در شرایط ایده‌آل خودشان باشند، دور از دسترس نیست‌.

* فاصله بین خطوط تیم ملی به ۳۰ تا ۳۵ متر رسیده است

عزیزی درمورد گل نخوردن تیم ملی برای دومین بازی متوالی، تصریح کرد: نکته‌ای که برای من خیلی جذاب است و معمولا رویش بحث می‌کنم، فاصله خطوط تیم‌ها و به ویژه تیم ملی ما بود. مثلا اگر همین بازی روز گذشته را در نظر بگیرید و به فاصله بین شجاع خلیل‌زاده و مرتضی پورعلی‌گنجی با راس جلوی‌ تیم یعنی مهدی طارمی نگاه کنید برخلاف گذشته که شاید در سال‌های گذشته این فاصله به ۵۰ تا ۶۰ متر هم می‌رسید، این فاصله به ۳۰ تا ۳۵ متر رسیده و همین باعث شده وقتی توپ را لو می‌دهیم بلافاصله با پرس کردن، می‌توانیم آن را پس بگیریم.

وی تاکید کرد: با وجود سردار، طارمی، جهانبخش، قدوس، محبی ، وحید امیری و ... نگرانی ما در خط جلو کمتر از خط عقب است. با توجه به جدیت کاری کادرفنی و نگاه‌شان ان‌شاءالله این مشکل نیز حل می‌شود.

* برای من فرقی ندارد بالا بنشینم یا لباس دربیاورم و کنار زمین بیایم

مشاور فنی امیر قلعه‌نویی درمورد دلیل انتخابش، توضیح داد: سال‌هاست ارتباط خوبی با قلعه‌نویی دارم. او با من تماس گرفت و در جلسه‌ای که با قلعه‌نویی، نبی و مهدی خراطی شرکت کردیم. از من درخواست کردند به عنوان مشاور کنار سرمربی تیم ملی قرار بگیرم و من هم با توجه سعی دارم تجارب خود در دوران بازیگری را در اختیار کادرفنی و بازیکنان قرار بدهم. امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد. برخی دوستان ایراد گرفته‌اند که چرا من با لباس سر تمرین حاضر می‌شوم‌. اگر نیت ما خدمت است فرقی نمی‌کند لباس دربیارم یا درنیاورم. بالا بنشینم یا پایین.

* هدف من خدمت است و حتی قرارداد هم ندارم

عزیزی اضافه کرد: خودم چندان مشکلی ندارم که با شورت و تی‌شرت ورزشی کنار زمین بایستم یا بالا بنشینم زیرا هدف من خدمت است. نه قراردادی دارم و نه دنبال مباحث مالی هستم. وقتی هم قلعه‌نویی زنگ زد، نگفتم دلیلش چیست و فقط می‌خواهم کمک کنم. می‌خواهم با نفراتی مثل مهدی ترابی و سایر بازیکنان جوان تهاجمی‌تیم ملی صحبت کرده و به آنها انگیزه بدهم.

* شان یعنی با تمام وجود به بازیکنان تیم ملی انگیزه بدهم

وی افزود: گلایه دارم که می‌گویند شان خداداد لباس درآوردن به عنوان مشاور فنی نیست. در تیم ملی هیچ وقت بحث شان وجود ندارد و آیا مگر تا الان شان من در فوتبال ملی نگه داشته شده است؟ آیا برایم بازی خداحافظی گرفتند یا در بهترین دوران بازی‌ام آن اتفاقات عجیب و غریب رخ نداد؟ وقتی می‌خواهید کنار تیم ملی باشید شان به این معنا است که با تمام وجود به بازیکنان و جوان‌ترها انگیزه بدهید. هیچ ابایی ندارم اگر نکته‌ای به ذهنم می‌رسد به مهدی طارمی که اکنون با پورتو در لیگ قهرمانان بازی می‌کند بگویم. او نیز به عنوان آقای گل لیگ پرتغال همیشه به من لطف داشته است. با جهانبخش یا حاج‌صفی نیز صحبت می‌کنم.

مشاور فنی تیم ملی ادامه داد: شأنیت این نیست که دست به سینه بایستم و هیچ چیز نگویم. مشاور قلعه‌نویی و تیم ملی هستم اما سر و کار من با بازیکنان تیم و جوانانی است که پیشرفت را دوست دارند. قطعا هر کمکی از دست من بربیاید، دریغ نخواهم کرد.

* درمورد الهویی اشتباه کردم و او کاربلد است

عزیزی درپاسخ به این سوال که مدتی قبل نسبت به برخی افراد کادرفنی تیم ملی انتقاداتی وارد کرد و آیا این بحث برطرف شد، گفت: درمورد سعید الهویی صحبتی کرده بودم و گفتم در ۷ بازی به عنوان سرمربی گل گهر نتایج خوبی نگرفت. وقتی قلعه‌نویی با من تماس گرفت گفت الهویی را زود قضاوت می‌کنی. وقتی هم کنار تیم ملی آمدم و کار بچه‌های کادرفنی را در این ۱۰ روز دیدم ایرادی ندارد به عنوان کسی که بهترین بازیکن آسیا شده و در جام جهانی بازی کرده است، بگویم نگاه من نسبت به او اشتباه بود. سعید در کار آنالیز، طراحی تمرین، تغذیه و آسیب دیدگی ورزشی فرد بسیار کاربلدی است. در حضور قلعه‌نویی به خود الهویی گفتم درموردش قضاوت غلطی کردم. بسیار به تیم کمک می‌کند و خود بزرگ‌ترهای تیم نیز قبول دارند سعید کاربلد است و کارش را به خوبی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: آندرانیک تیموریان، رحمان رضایی، حمید مطهری نیازی به تعریف و تمجید من ندارند. مربی ایتالیایی‌ ما نیز کارنامه دار است و کارش را خوب انجام می‌دهد. گروه فنی همفکر و خوبی جمع کرده‌ایم و هیچکس نگران جایگاهش نیست. تجربه قلعه‌نویی نیز به این کادر کمک می‌کند.

مشاور فنی تیم ملی درمورد کری خوانی شجاع خلیل‌زاده برای خودش، توضیح داد: او با من خیلی کل کل می‌کند و می‌گوید قوی هستم. البته واقعا هم فوتبالیست قوی‌ای است. او پسر شوخ طبعی است. مهدی طارمی، جهانبخش، کم و بیش روزبه چشمی و حاج صفی از من سوال اگر تیم نسل شما که می‌گویند خیلی خوب بوده با ما بازی کند، نتیجه چند چند می‌شود که خواهش می‌کنم یک نظرسنجی بگذارید تا مردم جواب بدهند. نسل فعلی بدون تعارف خیلی خوب هستند و نفراتی مثل سامان قدوس، طارمی، حاج صفی، جهانبخش و علی کریمی به عنوان بازیکنان در اروپا بازی می‌کنند. نفرات نسل ما هم که مشخص است چه کیفیتی داشتند. البته به مهدی طارمی گفتم اگر ما هم الان سرحال بودیم و با شما بازی می‌کردیم، با حضور دفاعی مثل شجاع خلیل‌زاده ۵_۴ گل می‌خوردید! (باخنده)

* حتی اگر زمین بد باشد دربی باید در آزادی برگزار شود

عزیزی در گفت و گو با برنامه شب‌های فوتبالی درمورد احتمال برگزاری دربی پایتخت در قطر، عنوان کرد: این یک روایت است. دربی پرسپولیس و استقلال برای مردم است و برگزاری بازی در قطر برای فوتبال ما جذاب نیست. هواداران ۲ تیم یک فصل صبر می‌کنند تا ۲ دربی ببینند. امیدوارم این اتفاق نیفتد زیرا اصلا به صلاح ما نیست. زیرا در آن شرایط آب و هوایی طرفداران نیستند. شاید کیفیت بازی در ایران پایین بیاید و انجا استرس برای پرسپولیس و استقلال کمتر شود اما جذابیت دربی به این است که در استادیوم آزادی حتی اگر زمین بد باشد، برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هوشنگ IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 1
    از همین حالا به ملت ایران شکست سنگین مقابل ژاپن را تسلیت عرض می نمایم 😂😂😂😂😂😂😂😂
  • هوشنگ IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 10
    شکست سنگین مقابل ژاپن نوش جونت 🤣😂😅😂🤣😅😂🤣😅😂😁😆😅
    • ایرانی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 1
      یچه ها این همون هوشنگ مشنگ اسراییلیه که با شر و ورهای دایمیش ثابت کرده حتی زمانی که سجیلهای ایرانی در تل آویو سرش فرود بیان تا لحظه آخر فریاد میزنه این موشکها فتوشاپ هستن:-))))
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    4 0
    یادش بخیر تو مدرسه میگفتیم دوای هر مریصی خداداد عزیزی چقدر زمان زود میگذره
  • مهران CA ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 6
    پاچه خوار بی شخصیت
    • حمید IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 0
      بی شخصیت خودتی مهران ، اینقدر شعور نداری که تحمل تمجید خدادعزیزی از مربی تیم ملی را نداری بدبخت؟
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    عزیزی عشقه. هنوز رو دستش تو فوتبال ایران نیومده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس