کد خبر 1524599
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
نخستین واکنش نظامی آمریکا به تحولات نیجر

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که مواضع برخی نیروها و تجهیزات نظامی خود را در داخل نیجر تغییر می‌دهد و شماری از پرسنل غیر ضروری را از نیامی خارج می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، مقامات آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفتند که پنتاگون در اولین اقدام بزرگ نظامی آمریکا در نیجر پس از کودتا در این کشور، تصمیم به جابجایی برخی نیروها و تجهیزات در داخل خاک نیجر و خارج کردن تعداد کمی از پرسنل غیرضروری گرفته است.

«سابرینا سینگ» سخنگوی پنتاگون تأیید کرد که جا به جایی نیروهای آمریکایی بین پایگاه‌های نظامی این کشور در نیجر از روی احتیاط انجام شده است.

سینگ در پاسخ به سوال خبرنگار المیادین تاکید کرد که علیرغم نگرانی آمریکا از تحولات اخیر در برخی کشورهای غرب آفریقا، همچنان به تعهدات خود در منطقه متعهد است.

وی در ادامه سخنان خود مدعی شد: تحولات اخیر در برخی از کشورهای غرب آفریقا برای ما نگران کننده است، زیرا ما همچنان از دموکراسی و رهبران منتخب در آنجا دفاع می‌کنیم. به همین دلیل، شما تعهد ما را در نیجر می‌بینید و امیدواریم که اوضاع در آنجا از راه‌های دیپلماتیک به طور مسالمت آمیز حل شود.

سینگ تصریح کرد: بر این اساس هیچ تغییری در وضعیت نیروهای ما در نیجر ثبت نشده است و انتقال و جا به جایی نیرو و تجهیزات در داخل پایگاه‌های ما در نیجر از سر احتیاط صورت گرفته است، اما امیدواریم که در این کشور راه حل دیپلماتیکی برای بحران پیدا شود.

سخنگوی پنتاگون همچنین تاکید کرد که واشنگتن هرگز از کنترل ارتش بر اختیارات رئیس جمهور یا دولت منتخب دموکراتیک حمایت نمی‌کند. "‌

مقامات آمریکایی از تعیین تعداد پرسنل و افرادی که از پایگاه هوایی ۱۰۱ در نیامی، پایتخت نیجر، به پایگاه هوایی ۲۰۱ در «آگادز» نقل مکان خواهند کرد، خودداری کردند.

پیش از این تصمیم، ۱۱۰۰ سرباز آمریکایی در این کشور غرب آفریقا مستقر بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    خیلی جالبه که امریکا توی همه کشورها نیروی نظامی مستقر کرده بعد میگه از دخالت نظامی مردم همون کشور علیه دولتهای دستنشانده حمایت نمیکنه! الان دیگه دروغها و دغلهای امریکا و غرب برای ملت ها یکی یکی رو شده و یکی یکی دارن محکم میزنن توی دهن فرانسه و انگلیس و امریکا
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    دیپلماتیک شاید بقول مهمان برنامه دیشب تکرار سرگذشت بهار عربی شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس