فضاسازی گروهی ضد ایرانی درباره حمل محموله‌های نفتی ایران

یک رسانه آمریکایی در گزارشی به فشار کنگره و فضاسازی گروهی ضد ایرانی در توقیف محموله نفتی ایران و ادعای این گروه مبنی بر نقش داشتن ۳۰۰ نفتکش دیگر در حمل غیرقانونی نفت تهران پرداخت.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: دولت آمریکا نزدیک به یک میلیون بشکه نفت خام ایران را به بهانه قاچاق به چین و نقض تحریم ها ضبط کرده و آنها را از نفتکش خالی کرده است.

در بخش هایی از این گزارش آمده است:

بر اساس اسناد جدید دادگاه که نیویورک تایمز به آنها استناد می کند، دادستان های آمریکایی ادعا کرده اند عملیات قاچاق نفت در خصوص این محموله اتفاق افتاده و ردیاب های نفتکش خاموش بوده، سوابق محموله جعل شده و تکنیک های دیگر برای فرار از تحریم های آمریکا به کار گرفته شده است.

در حالی که پرونده های دادگاه در این پرونده برای ماه ها محرمانه بود، عناصر توقیف نفتکش سوئز راجان در معرض دید عموم قرار داشت.

این نفتکش برای چندین ماه در سواحل تگزاس حضور داشت زیرا دولت آمریکا در یافتن شرکتی که مایل به تخلیه محموله این نفتکش باشد با مشکل مواجه بود. این مشکل باعث شد گروهی از قانونگذاران دو حزبی ماه گذشته از بایدن بخواهند که توقیف را کامل کند و این تاخیر را به دلیل هراس از انتقام ایران "غیرقابل قبول" خواندند.

گروه ضد ایرانی موسوم به اتحاد علیه ایران هسته ای که شامل بسیاری از مقامات امنیتی سابق آمریکا و دولت های خارجی است، برای اولین بار با استناد به تصاویر ماهواره ای به احتمال حمل نفت غیرقانونی کشتی سوئز راجان در فوریه ۲۰۲۲ اشاره کرد.

مارک والاس، مدیر اجرایی این گروه و سفیر سابق در دولت جورج دبلیو بوش، گفت که یک شرکت یونانی که کشتی را مدیریت می کرد، در نهایت کشتی دیگری را به تگزاس آورد تا روند تخلیه آن را تکمیل کند. او شرکت نویگیشن امپایر را به خاطر شجاعت در مقابل آنچه "ارعاب فراملی توسط ایران" و «انجام کار درست» خواند، تحسین کرد.

وی ادعا کرد مدت زمان صرف شده برای حل این موضوع نشان دهنده یک مشکل بزرگتر است و گروه او بر اساس داده های مشابه، حدود ۳۰۰ نفتکش دیگر را شناسایی کرده که که احتمالاً در قاچاق نفت ایران نقش دارند.

پرونده های دادگاه نشان می دهد که نویگیشن امپایر در ماه آوریل با همکاری با آمریکا در این خصوص موافقت کرده در حالی که یک شرکت تابعه آن که نفتکش سوئز راجان را مدیریت می کند، به نقض تحریم های آمریکا اعتراف کرده است.

تخلیه نفت از این نفتکش درحالی انجام شد که آمریکا مشغول مذاکره با ایران برای آزادسازی و تبادل زندانیان بود.

به دلیل ارتباط صاحبان و اپراتورهای نفتکش سوئز راجان با اقتصاد غرب، وزارت دادگستری آمریکا توانست در این خصوص اقدام کند. این کشتی توسط یک شرکت دریایی انگلیسی به نام فلیت اسکیپ که توسط یک شرکت سرمایه گذاری آمریکایی به نام اوک تری کاپیتال منیجمنت حمایت می شود، تامین شده بود.

بر اساس پرونده های دادگاه، در اوایل فوریه ۲۰۲۲، سوئز راجان، که در آن زمان خالی بود و توسط نویگیشن امپایر اداره می شد، در نزدیکی سنگاپور لنگر انداخت و مقدار کمی نفت - حدود ۴۰۰۰ بشکه - را از یک کشتی دیگر به نام اس کی بریلیانس دریافت کرد.

پس از اینکه گروه ضد ایرانی موسوم به متحد علیه ایران هسته ای اتهامات قاچاق را مطرح کرد، و به شرکت اوک تری کاپیتال منیجمنت نامه نوشت، شرکت نویگیشن امپایر از سفر کشتی به چین جلوگیری و آن را در نزدیکی مالزی متوقف و علنا اعلام کرد که در حال بررسی بارگیری غیرقانونی نفت ایران است

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    0 0
    وقتی دوهزار لیتر نفت پس دادن اونوقت معنی فشار را میفهمن.
  • CA ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 2
    انتقام سخت جمهوری اسلامی ایران ؟!!!!!!!!
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      0 0
      دیگه نمیگن کی، کجا و چجوری میخوان تلافی کنن که هزارتا علامت تعجب گذاشتی
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 0
      اونی که باید بفهمه و دردش بیاد می‌فهمه ولی تو نفهم بمان و زر بزن کانادایی
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 0
      به خودت زیاد فشار نیار سر وقتش خوب بلدیم اربابت را ادب کنیم. پماد سوختگی را نگه دار برای اون موقع.
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    نویگیشن امپایر این اسمو به خاطر بسپارید به زودی مالکش قراره دوبرابر نفتی رو که تحویل یانکی ها داده به ایران پس بده.
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    امیدوارم یه روز صبح پاشیم و اعلام کنند تمام ذخایر نفت در خاور میانه غیب شده تا مردم از جنگ و کشمکش و خونریزی نجات پیدا کنند
  • علی IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    انتقام سخت در راه است وای به حال آمریکا خخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    کتکش رو به موقع میخورند
  • پیروزه IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 0
    آمریکا مگر سازمان ملله که اجازه تردد نفت کشهای ما را نمی دهد بعد تیتر میزنند حمل غیر قانونی نفت ایران مگر چکاره آمریکا. دم روسیه گرم که می گوید تا موقعی که اجازه صادرات غلات ما را نمی دهید ما هم به هیچ کشتی اجازه صادرات غلات اکران را نمی دهیم ماهم باید همین طور باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس