همکاری کامل عراقی‌ها با هلال احمر ایران در ایام اربعین

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به همکاری کامل عراقی‌ها با هلال احمر ایران در ایام اربعین گفت: برای اولین بار مجوز حضور جراحان ایرانی در بیمارستان‌های عراق صادر شد.

به گزارش مشرق، پیرحسین کولیوند در جلسه مشترک نمایندگان مجلس و هلال احمر ضمن اشاره به عنایت حضرت اباعبدالله در گسترش همکاری و هماهنگی با کشور عراق و اقدام دولت عراق در جهت خدمت به زوار گفت: در حالی که علاقه مند به جلسه با وزیر بهداشت عراق بودیم او در تهران حضور یافت و در جلسه‌ای با ایشان هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

وی افزود: همچنین برای اولین بار مجوز حضور جراحان ایرانی در بیمارستان‌های عراق صادر شده و امسال جراحان ما در بیمارستان‌ها مشغول خدمت به زوار هستند.

کولیوند گفت: همچنین در جلسه با وزیر مخابرات عراق با درخواست ما مبنی بر ارتباط بیسیم آمبولانس‌ها و معرفی شماره ۴ رقمی فوریت اورژانس موافقت شده و علاوه بر این اینترنت رایگان برای برخی مراکز ما فراهم کردند.

وی بیان داشت؛ مسئولان عراق در پاسخ به پیام تشکر ما گفتند نوکری و خدمت به زوار و عشاق امام حسین وظیفه ما است

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در جلسه با دادگستری عراق همکاری در سطحی صورت گرفت که قبل از روال‌های مرسوم و زمانبر قضائی می‌توانیم پیکر جان باخته یا آسیب دیده در تصادفات را به ایران منتقل کنیم.

کولیوند بیان داشت: در جلسه با مسئولان عراقی به من گفتند روزی از این اتاق تصمیم می‌گرفتند که چگونه به ایران موشک بزنند که الان تصمیم می‌گیرند که چگونه به ایران خدمت کنند.

وی گفت: امسال برای اولین بار اجازه داریم هلیکوپترهای خود با آرم هلال احمر را وارد عراق کرده و از آسمان عراق و شهرهای آن برای خدمت رسانی استفاده کنیم. همچنین تمام سرم مورد نیاز خود را از عراق تأمین کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    0 0
    ای کاش شما هم با جواب سنجیده پاسخ این محبت برادران عراقی رو می دادید. یک جوری خبر رو زدید که انگار این لطف از سر محبت سید الشهدا نبوده و بخاطر قدرت مذاکره ایجاد شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس