بلینکن: کنگره با بودجه 24 میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین موافقت کند

وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان اولین مقام ارشد آمریکایی که از زمان آغاز ضد حمله اوکراین در اوایل ژوئن به کیف سفر کرده، گفت که واشنگتن برای موفقیت اوکراین در ضد حمله، هر چه نیاز دارد، کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، بلینکن که روز چهارشنبه در کنار دیمیترو کولبا در کی یف ایستاده بود، گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اوکراین آنچه را برای موفقیت در ضدحمله و برای درازمدت به آن نیاز دارد، در اختیار داشته باشد. ما می خواهیم اوکراین یک بازدارنده قوی داشته باشد.»

همزمان با سفر بلینکن به اوکراین گزارش شده است حمله ای به بازاری در این کشور رخ داده که حمله گزارش شده به شهری در شرق اوکراین که منجر به کشته شدن دست کم ۱۶ نفر شد، دیدار روز چهارشنبه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را تحت الشعاع قرار داد.

بلینکن به اوکراین سفر کرده تا از کی یف برای ضد حمله علیه نیروهای روسیه حمایت کند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که انتظار می‌رود بلینکن در سفر دو روزه خود بسته جدیدی از کمک‌های آمریکا برای اوکراین به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را خود اعلام کند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور روز چهارشنبه در راه سفر به کی یف با مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک دیدار کرد تا از این کشور برای اهدای جنگنده های اف-۱۶ به اوکراین تشکر کند.

بیشتر بخوانید:

سفر وزیر خارجه آمریکا به کی‌یف

پنتاگون در ماه آگوست اعلام کرد دانمارک و هلند پس از آموزش مناسب خلبانان اوکراینی در آمریکا، انتقال جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین را طی ماه‌های آینده آغاز خواهند کرد.

به گفته پنتاگون، آمریکا آموزش خلبانان اوکراینی را در ماه اکتبر پس از تکمیل آموزش زبان انگلیسی آنها آغاز خواهد کرد.

بلینکن در حال حاضر در دیداری از پیش اعلام نشده در کی یف است با دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین گفتگو کرد و قرار است با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور و دنیس شمیحال، نخست‌وزیر اوکراین دیدار کرده و با مقامات اوکراینی در مورد ضدحمله‌ای جاری اوکراین گفتگو کند.

بلینکن همچنین بیش از یک میلیارد دلار کمک جدید به اوکراین را اعلام خواهد کرد.

رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات آمریکایی گفته‌اند که ضدحمله اوکراین بسیار کند بوده و تاکتیک‌های ضعیف مانع از پیشرفت آن شده است. این انتقادات مقامات اوکراینی را خشمگین کرد و کولبا را وادار کرد تا به منتقدان بگوید "خفه شوید."

مقامات آمریکایی به طور علنی از تاکتیک‌های نظامی اوکراین انتقاد نکرده‌ اند اما هفته گذشته ادعا کردند که آمریکا شاهد پیشرفت در جبهه جنوب شرق اوکراین بوده است.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن می‌خواهد در مورد چگونگی ادامه ضدحمله و ارزیابی نیازهای میدان نبرد و همچنین هرگونه اقدامی که ممکن است برای تقویت امنیت انرژی اوکراین قبل از زمستان لازم است، گفتگو کند.

این مقام گفت: "مهم است که ما یک ارزیابی واقعی از خود اوکراینی ها دریافت کنیم. ما می‌خواهیم بدانیم که اوکراین در هفته های آینده چگونه قصد دارد پیشروی کند."

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در پاسخ به سوالی درباره دیدار بلینکن، گفته است که واشنگتن قصد دارد "تا آخرین اوکراینی به این جنگ ادامه دهد."

او گفت که کمک های آمریکا به کی یف بر روند عملیات ویژه نظامی روسیه تاثیری نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    1 1
    احسنت بسیار عالی!! با درود بر آمریکا و ارتش آزادی بخش اوکراین
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    1 1
    به امید پیروزی اوکراین بر روسیه و دست نشاندگانش!!!
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    1 0
    گفته هر کمکی ،دیگه چی میخوای بدی بهش ،تجهیزات به قول ترامپ زیبای امریکایی شدند اهن قراضه امریکایی تو اوکراین، مگه اینکه موشک بالستیک بهش بدی که اونوقت روسیه میتونه به کشورهای امریکای لاتین موشک بالستیک بده که دیگه نفست در نیاد
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      0 0
      روسیه خودش فعلا اونارو استفاده کنه و گدایی نکنه تا آمریکای لاتین.... آمریکای لاتین ام رابطه خوبی با آمریکا دارند ، بجز دوتا زپرتیش
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    0 0
    ضدحملات اوکراین اصلا هم کند نیست بلکه با برنامه می باشد و تا سه ماه دیگر خط دوم که تابستان تمام نشده الان شکسته خط آخر هم شکسته خواهد شد بی خود مشرق خبرهای دروغ منتشر نکن روسیه تا سه ماه دیگر دریای سیاه را از دست خواهد داد چون حاضر به هزینه کرد نیست خلاصه جنگ هزینه های مالی و انسانی دارد که روسها حاضر به پرداخت ان نیستند شید هم مربوط به مدیریت جنگ در ارتش روسیه می باشد روسیه از نیرویهای داوطلب باید تشکیل دهد مثل بسیج مردمی که هر موقع بخواهند وارد جنگ شوند و هر روز بخواهند از جنگ خارج شوند و از تمامی احاد مردم روسیه استفاده بشود
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    1 1
    میشه پیش بینی کرد عاقبت جنگ روسیه با اوکراین به کجا ختم میشه،مطمئنن روسیه به یک کشور بسیار ضعیف تبدیل خواهد شد وجنگ داخلی روسیه رو فرا میگیره و حکومت روسیه نابود میشه و قدرت نفوذ آمریکا در روسیه خیلی مشهود میشه،و یقینن کشورهای همپیمان روسیه هم بسیار ضعیف خواهند شد و جنگ داخلی و کودتا این کشورها رو در بر خواهد گرفت و باعث سقوط این حکومتها خواهد شد،این پیش بینی ها از یک آدم بیسواد به یادگار بماند
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      0 0
      خخخخخ هیتلر و ناپلئون هم همینو میگفتن
    • حامد کرزی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      0 2
      اتفاقا صدرصد بیسواد هستی، روسیه نه تنها شکست نمی خورد بلکه،هم ناتو شکست می خورد و هم آمریکای ترویست، پس خفه شو 😩😩😩
  • الف IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    1 0
    زنده باد اکراین
  • ش. AE ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    0 0
    خیلی غلط کردید وراجی های همیشگی این یعنی اوکراین دیگه رو کمک ما حساب نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس